Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله خاتمی با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به ستاد انتخابات کشور گفت: توصیه می‌کنم ظرفیت خود را در تحمل نقد بالا ببرید و ببریم که این لازمه خدمت در مسندی کلیدی است.

به گزارش «قدس آنلاین»، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با صدور اطلاعیه‌ای به مواضع روز گذشته ستاد انتخابات کشور درباره اظهاراتش در نماز جمعه تهرانپاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ستاد انتخابات کشور

سلام علیکم

بعد از نماز جمعه بیانیه‌ای از شما دیدم که لازم دانستم نکاتی را تقدیم دارم:

۱- سخنان بنده را مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری که از زحمات طاقت‌فرسای همه دست اندرکاران، اجرا و نظارت تشکر کرده‌اند نامیدید. اگر خطبه بنده را گوش کرده باشید بنده هم در بند ۲ بحث انتخابات به اسم از این عزیزان تشکر کرده‌ام. الان هم از زحمات آنان تشکر می‌کنم.

۲- اینجانب هیچ نسبتی را به کسی نداده‌ام، دوباره متن حرف‌هایم را ببینید. من گفته‌ام گزارش از تخلفات رسیده شورای نگهبان رسیدگی کند. مقصران را به دستگاه قضایی معرفی و آنان را به مردم معرفی کند. پس من فقط جرم را گفته‌ام، معرفی مجرم را به مقام مسئول واگذاشتم. پس قضیه به‌اصطلاح طلبگی است یعنی اگر... ر.

۳- در این خطبه چند بار تأکید کردم که این تخلفات در سرنوشت انتخابات تأثیرگذار نیست. یعنی منتخب مردم همان است که مردم برگزیده‌اند. پس اصل انتخابات و منتخب مورد تأیید قرار گرفته است. اگر رسانه‌های بیگانه سوءاسفتاده کرده‌اند از شیطنت آن هاست.

۴- آنچه در رابطه با تخلف به صورت گزارش شده است، گفتم همان است که دبیر محترم شورای نگهبان در جلسه هیأت رئیسه خبرگان گفته است، عین گفته ایشان این است: «اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند»

۵- برادران عزیز مولی علی(ع) فرمود: «انتظار از شما تحمل نقد به صورت اگرچه حداقل هست» صبر می‌کردید. شورای نگهبان ابراز نظر می‌کرد بعد این بیانیه را صادر می‌کردید. به شما اطمینان می‌دهم اگر به خلاف آنچه گفته‌ام نظر دادند من شرعاخود را موظف به اعتراف به خطا می‌دانم و اعلام می‌کنم.

۶- دغدغه وحدت و دوری از تفرقه و انشقاق را ابراز کرده‌اید، دقیقادغدغه درستی است، اما متهم کردن این بنده ناچیز به تفرقه‌افکنی و کذب، صحیح نیست. بنده در همین خطبه هم وحدت‌آفرین خطبه خواندم. ارجاع مردم به مرجع قانونی (شورای نگهبان) ‌ تفرقه‌آمیز است؟ به نظر شما امام جمعه‌ای را که مقام معظم رهبری او را نصب کرده است، متهم به کذب کردن در راستای اجرای منویات معظم‌له است؟

۷- فرموده‌اید «در حق تمامی برگزار کنندگان انتخابات اجحاف و ظلم نموده‌ام» این هم اتهامی دیگر. من از آنان تشکر کرده‌ام، چگونه می‌گویید اجحاف و ظلم نموده‌ام؟ من بیش از سه دهه است وزیر محترم کشور را به پاکی و صداقت می‌شناسم، آن‌وقت من به این وزیر خدمتگزار ظلم می‌کنم؟

۸- در پایان خودم و شما خدمتگزاران را توصیه می‌کنم ظرفیت خود را در تحمل نقد بالا ببرید و ببریم که این لازمه خدمت در مسندی کلیدی است. به صراحت می‌گویم اجرای پروژه بزرگ انتخابات کاری سخت و طاقت‌فرسا بود که شما آن را تحقق بخشیدید و از این بابت هم تشکر می‌کنم هم خسته نباشید می‌گویم، ولی اجازه دهید خطیب جمعه حرف مردم را (لااقل‌ بخشی) از آن ها را بزند و آن ها را مدیریت کند تا تسلیم نهادهای قانونی مثل شورای نگهبان باشند. باز تأکید می‌کنم همه ما باید تسلیم قانون باشیم که رعایت آن هم تکلیف شرعی و هم تکلیف قانونی است. این مکتوب جهت تصحیح سوءتفاهم نوشتم هرگز در صدد تخریب شما نبوده و نیستم.

توفیق روزافزون شما خدمتگزاران را در جهت خدمت به مردم از ذات مقدس ربوبی خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

سیداحمد خاتمی

امام جمعه موقت تهران

۱۳۹۶/۳/۶»

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال