Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@00:51:32 GMT

چشم انداز مثبت بهای طلا به بازار آتی رونق داد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۵۱۲۰۴

چشم انداز مثبت بهای طلا به بازار آتی رونق داد

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۳۹ هزار و ۱۸۴ قرارداد و ارزش ۵ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به دو هفته قبل رشد ۳ درصدی را تجربه کرد.
به گزارش «تابناک اقتصادی»، حجم معاملات آتی سکه طی دو هفته گذشته به ۳۷ هزار و ۸۱۵ قرارداد رسیده بود.
پیش بینی ها نشان می دهد افت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای جهانی موجب خواهد شد تا بهای طلا در کوتاه مدت بالاتر از سطح حمایتی ۱۲۴۶ قرار بگیرد که اگر بتواند سطح مقاومتی ۱۲۶۵ دلاری را بشکند به زودی تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس پیش خواهد رفت، بنابراین همین پیش بینی ها موجب رشد تقاضا در بازار آتی سکه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به این ترتیب درمعاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۸هزار و ۱۹۰ قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با ۷هزار و ۵۰۷ قرارداد به ارزش یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال رسید. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد آبان امسال جای گرفت؛ به طوری که با انعقاد یک هزار و ۶۵۱ قرارداد به ارزش ۲۱۷ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید تیر ماه نیز با یک هزار و ۲۳۴ قرارداد به ارزش ۱۵۳ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید شهریور ماه با ۶۰۲ قرارداد به ارزش ۷۶ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.
معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته
همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع ۶هزار و ۱۴۲ قرارداد منعقد شد که نسبت به پنجشنبه هفته ما قبل خود رشد ۱۳ درصدی داشته است، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۵ هزار و ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.
طی هفته گذشته بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالا با افزایش تقاضا در حجم معاملات رو به رو شد که کارشناسان معتقدند روند رو به پایین دلار در کنار نوسانات مثبت اونس موجب افزایش تقاضای این فلز گرانبها بوده است.بنابراین با توجه به پیش بینی ها تحرکات بازار طلا به دلیل کاهش ارزش دلار مثبت پیش بینی می شود اما، گذشته بلندمدت طلای جهانی نشان می‌دهد که فلز زرد همچنان در یک کانال صعودی قرار خواهد داشت و فشار رشد قیمت بر افت بیشتر خواهد شد. البته تمام این پیش بینی ها به نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو که قرار است ۱۳ و ۱۴ ژوئن برگزار شود، بستگی خواهد داشت.

منبع: بورس کالای ایران
برچسب ها: معاملات سکه آتی ، بازار سکه ، سکه و طلا ، سکه آتی ، بهای سکه ، ارزش دلار ، تابناک اقتصادی خبرهای مرتبط رشد حجم معاملات بازار آتی سکه / طلا پیروز نهایی تشدید تنش های سیاسی بین المللی سکه با دلار هم مسیر شد آتی سکه از دلار خط گرفت حال و روز انتخاباتی بازار آتی سکه همراهی بازار سکه با اونس و دلار / نگرانی های سیاسی آمریکا حوالی بازار طلا رشد حجم معاملات بازار آتی سکه افت دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی سکه بازار ۷۷۸ میلیارد ریالی آتی سکه همسویی اونس و دلار بهای سکه آتی را نزولی کرد سمت و سوی سررسید سکه در ماه های پیش رو تک روی سررسید شهریور در بازار آتی سکه موج سواری سکه در بازار آتی / بهای طلا تحت تاثیر انتخابات فرانسه سکه به دلار بی اعتنایی کرد / بهای طلا از نفس نخواهد افتاد سکه به دلار بی اعتنایی کرد / ۱۲۳ قرارداد آپشن سکه منعقد شد رشد حجم معاملات آتی سکه / ۱۵۵ قرارداد آپشن سکه منعقد شد انعقاد ۳۱ هزار قرارداد آتی سکه / دلیل جذابیت سکه تمام برای فعالان بازار چیست؟ هجوم سکه‌ بازها به بازار آتی بورس کالا / حباب قیمت‌ از 87000 تومان گذشت بی اعتنایی سکه به دلار نوسان بازار سکه با روند معکوس اونس و دلار انعقاد ۲۱ هزار قرارداد آتی سکه

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد

امتداد  -از حوالی ظهر امروز، نرخ دلار در بازر سبزه میدان و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ،   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بازار ارز غیررسمی تهران تحت تأثیر موج ریزشی که از اواخر هفته قبل شروع شده، کاهشی است. خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند.

دلالانی که گفته می‌شود برخی از آن‌ها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود، اما حالا برای آب کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ و حتی ۵۹ هزار را اعلام می‌کنند که همان هم خریداری ندارد.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند، که هیچ، وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آن‌ها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با “دلار شصتی” خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آن‌ها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند.

به گفته برخی از این افراد، از زمانی که مرکز مبادله ارز‌های خدماتی را برای مصارف دانشجویی، درمانی، مسافرتی و … ارائه می‌کند، مشتریان ما هم به‌شدت کاهش یافته و تنها برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار غیررسمی می‌آیند که آن هم با روند نزولی شکل گرفته فعلا متقاضی ندارد.

ایبنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد