Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنرمندان مسجدی برای اصلاح ناهنجاری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، علیرضا احمدی منش در نشست با مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان به پراکندگی کانون های فرهنگی هنری در اقصی نقاط استان اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد با برخورداری از سرمایه عظیم جوانان و مدیریت امام جماعت، بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی و سالم سازی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آسیب های اجتماعی به عنوان خطری جدی نام برد و عنوان کرد: اولویت مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، توانمندسازی اقشار مختلف مردم از طریق آگاه سازی نسبت به آسیب های اجتماعی، جرائم، قوانین و مجازات هاست.

احمدی منش با بیان اینکه در بحث پیشگیری بر روی چهار محور مدرسه، خانواده، مساجد و محلات، ادارات و نهادها تمرکز کرده ایم، یادآورشد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از کارشناسان مجرب، قضات و وکلا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی حقوقی و مهارت آموزی می کند.

وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیتی مهم یاد کرد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دبیرخانه کانون های مساجد اقدام به ارائه آموزش های لازم به جوانان نخبه کانون های فرهنگی هنری در زمینه جرائم، آسیب ها و قوانین در راستای کاهش ناهنجاری ها و سلامت جامعه خواهیم کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، بهره گیری از ابزار هنری را در جهت ترویج مبانی اخلاقی و کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و افزود: کانون های مساجد می توانند با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در آگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی و همچنین قوانین نقش بسزایی ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب های از جمله طلاق در جامعه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با این آسیب، بحث آموزش پیش از ازدواج و ارائه مشاوره به خانواده ها را جدی بگیرد.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان نیز به وجود ۹۷۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان اشاره و آمادگی این ظرفیت بزرگ برای کاهش آسیب های اجتماعی و حرکت در مسیر سالم سازی جامعه اعلام کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند