Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضائی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: مرکز ملاقات فرزندان طلاق در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الله درودگر ظهر امروز در دومین جلسه پیگیری جزئیات ملاقات فرزندان طلاق با والدین با اشاره به مصوبات جلسه قبل اظهار داشت: مقرر شد که مجموعه نیروی انتظامی اراک آمار مراجعان این مسئله را با ذکر جزئیات روزانه و ماهیان ارائه دهد تا بتوانیم زمینه احداث چنین مراکزی را فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس مصوبات نخستین جلسه این طرح مقرر شد نمایندگان استانداری مرکزی، شهرداری اراک، شورای شهر اراک، بهزیستی، اوقاف و امورخیریه و غیره مطابق تبصره 41 قانون حمایت از خانواده ظرفیت‌های موجود و آمار نیروی انسانی دستگاه خود را ارائه دهند تا ظرفیت موجود اجرای این طرح را بسنجیم.

معاون قضائی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط با این طرح موظفند که همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند زیرا بطور قطع کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده که اکنون اسرا بر تسریع انجام آن داریم.

درودگر ادامه داد: باتوجه به آمار ارائه شده مبنی بر زمان پیک مراجعات حضور مددکاران در روزهای نخستین هفته الزامی نیست اما در سه روز پایانی هفته حضور مددکاران در این مراکز باید مستمر باشد.

وی عنوان کرد: در راستای تقسیم وظایف و اجرای صحیح این طرح باید تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر تعیین وظایف ارگان‌ها تنظیم شود و تمام جزئیات همکاری را تشریح کند، همچنین براساس پیشنهادات ارائه شده درنظر داریم که ظرفیت مرکز مددکاری ظهیر واقع در خیابان شریعتی اراک را به‌صورت همه‌روزه و ظرفیت سرای محله شن‌کش را در روزهای پایانی هفته به کار بگیریم.

معاون قضائی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی خاطرنشان کرد: احداث این مرکز نیازمند یک سرپرست دائمی است تا مسئولیت ساماندهی مرکز و ثبت صورت جلسات تحویل کودکان را بر عهده داشته باشد.

درودگر بیان کرد: مقرر شد که هزینه‌های کارمندان این طرح در ساعات اداری توسط بهزیستی و در ساعات غیراداری توسط شهرداری تقبل شود، همچنین مقرر شد که تفاهم‌نامه این طرح از امروز به مدت یک هفته تنظیم و هماهنگ شود.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن جوانان و نوجوانان را هدف گرفته است تا معضل بی‌هویتی را بین آنان گسترش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،انسیه خزعلی امروز در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد گفت: دشمن در حال ترویج معضل بی‌هویتی در جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

وی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارتهای والدین برای بیدارسازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است