Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: سند ۲۰۳۰ براساس سبک زندگی غربی و باورهای غربی است و با فرهنگ ما یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارد و فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج‌گر خشونت می‌دانند و می‌گویند باید حذف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی نورورزی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: یکی از دلایل امضا و ابلاغ این سند توسط دولت نگاهی بود که دولت به غرب برای رفع مشکلات درونی کشور داشت و این یعنی عدم باور به توانایی‌های داخلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه رویکر در این سند همان رویکردی است که در مورد برجام و FATF مورد استفاده قرار گرفت تاکید کرد: تیزهوشی و درایت مقام معظم رهبری موجب شد تا روندی معیوب و خطرناک وارد مباحث آموزشی ما نشود.

نوروزی با تاکید بر اینکه رویکرد نگاه به بیرون دولت یازدهم و دوازدهم، نگرشی نگران‌کننده بوده و هست و موجب ترویج نگاه سکولاریسم در جامعه می‌شود افزود: عدم صداقت دولت در این امور بسیار نامطلوب است چون تصمیم‌گیری در امور کلان مملکت نباید با پنهان‌کاری و نبود صداقت پیش رود.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت صداقت ندارد و هر آنچه خودش تصور می‌کند را بیان می‌کند این در صورتی است که آنچه در عمل می‌بینیم تفاسیر امریکاو هم‌پیمانانش اجرا می‌شود نه تصورات دولت و آنچه دولت در نظر دارد.

وی سند ۲۰۳۰ را یک پکیج دانست و عنوان داشت: این سند روحی دارد که شاکله اصلی آن بوده و هر آنکه ان را امضا کند موظف است تمام بندهای آن را اجرا کرده و بپذیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰ براساس سبک زندگی غربی و باورهای غربی است و با فرهنگ ما یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارد.

وی به حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسی اشاره و تصریح کرد: آنها فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج‌گر خشونت می‌دانند و می‌گویند باید حذف شود درصورتی که این فرهنگ از باورها و اعتقادات ما جدا نیست و نخواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری به حذف برخی اشعار و دروس حماسی از کتب دانش‌آموزان اشاره و بیان داشت: اگر دولتمردان می‌گویند بخش‌هایی از این سند را پذیرفتند چرا اشعار و موضوعات خاص از کتب حذف شده است؛ این به این معنا است که نمی‌توان تنها بخش‌هایی از بندهای سند را پذیرفت و باید همه آن را اجرا کرد و این یعنی نقض همه قوانین اسلامی و فرهنگی در کشور.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین گرامیداشت روز معلم، گفت: علم‌آموزی بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی ارزش لازم را نداشته و نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی اضافه کرد: در سایه ترویج مسائل اخلاقی و تربیتی انسان‌های با اخلاق، عدالت خواه و خدمت‌گزار حاصل شده که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: تربیت این نیرو‌های با ارزش و توانمند جزو رسالت خطیر معلمان و فرهنگیان در نظام جمهوری‌اسلامی است.

عباسی خطاب به دانش آموزان نیز گفت: نوجوانان و جوانان باید نسبت به تاریخ معاصر کشور و سرگذشت انقلاب اسلامی آگاهی داشته باشند و نسبت به رشادت و ازخودگذشتگی‌هایی که برای حفظ نظام اسلامی صورت گرفته، مطلع شوند.

وی فرهنگ و تمدن ایرانی را آمیخته با فرهنگ دینی دانست و افزود: تقویت فرهنگ بومی و اسلامی در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی کشور‌های غربی دارد.

در پایان این مراسم از فرهنگیان نمونه شهرستان به مناسبت روز معلم با اهدای لوح قدردانی شد.

امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد