Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص شکایت از رئیس بانک مرکزی گفت: ما اطلاعی نداریم که از رئیس بانک شکایت شده؛ گزارشی داریم مبنی بر آنکه بانک مرکزی در خصوص ۸ تعاونی اعتباری به قول و قرارها عمل نکرده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و سیزدهمین نشست خبری خود در مورد آخرین پرونده حمید باقری گفت: پرونده جدید وی در دادسرا است و به دادگاه نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شکایت از رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: ما اطلاعی نداریم که رئیس بانک شکایتی شده است.

اژه‌ای در خصوص شکایت از بانک مرکزی گفت: گزارشی شده که قرار بوده بانک مرکزی گارهایی انجام دهد و به قول و قرارها عمل نکرده و آن مرتبط با تعاونی‌های اعتباری بوده است.

این مقام ارشد قوه قضاییه به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: قرار بود 8 تعاونی اعتباری منحل شده و عناصر اصلی آن در یک مؤسسه اعتباری به نام کاسپین تشکیل شود و همه سهامداران در مؤسسه جدید‌التأسیس وارد شوند و بانک مرکزی در این زمینه قول و قرار گذاشته بود اما قبل از اینکه کار آنها به اتمام برسد و موجودی‌ها و بدهکاری‌ها مشخص شود، به کاسپین مجوز داده شد و تأسیس شد بدون آنکه موضوعات این 8 تعاونی مشخص شود.

وی افزود: مسئله بعدی این بود که بعضی از این 8 تعاونی به کسانی برخلاف اعتبار سودهای زیاد می‌دادند و این سودها را از موجودی‌ها برداشت می‌کردند، البته بعضی‌ها تخلفاتی در حوزه مدیریتی و هیأت مدیره داشتند.

اژه‌ای اعلام کرد: همینک بانک مرکزی از قوه قضاییه کمک خواسته و ما نیز کمک کرده‌ایم؛ برخی دستگیر و بازداشت شده‌اند؛ از مؤسسه فرشتگان و آرمان اموال توقیف شده؛ اموال شناسایی شده و در حال کارشناسی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین به عربستان رفت

به گزارش خبرنگار مهر رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

کد خبر 6089855 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز