Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از قرار گرفتن یک دانشمند استان در لیست دانشمندان برتر جهان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دکتر احمد علی عنایتی در تشریح چگونگی معرفی و قرار گرفتن دانشمند دانشگاه علوم پزشکی مازندران در لیست دانشمندان برتر و پر استناد دنیا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی دو روز اخیر از معاونت وزارت بهداشت نامه ای دریافت کردیم مبنی بر اینکه دکتر محمد تقی هدایتی استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای نخستین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پراستناد دنیا پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسب این جایگاه توسط دکتر هدایتی در دانشگاه یک مباهات تلقی می شود زیرا برتر شدن در این سطح در دنیا، جایگاه رفیعی است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانست به آن دست یابد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه مدت ۱۰ سال است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش مقالات پژوهشی حائز رتبه برتر در کشور می شود ، گفت: دشمنان ما همواره با استفاده از تحریم های ظالمانه به دنبال آن بودند تا رشد علمی ما را متوقف کنند ولی در عین حال با وجود همه مشکلات و تحریم ها بالنده تر حرکت کردیم.

دکتر عنایتی اظهار داشت:سال های متمادی است که به لحاظ فنی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی، همکاران علم سنجی رصد علم و فناوری داخلی و خارجی را انجام میدهند از سویی در بیرون از مرزها هم موسسات علمی چون ISIوجود دارد که در بخش علمی اقدام به رصد می کند البته بخشی از این موسسه تحت عنوان ESI به مدت ۱۰ سال است که در هر دو ماه بر روی مقالات علمی و فناوری پر استناد دنیا بررسی کرده و ضمن معرفی این مقالات، دانشمندی را که مقالات وی در این سطح قرار گرفته را شناسایی و نامش را در لیست دانشمندان یک درصد برتر پراستناد دنیا درج و منتشر می کند.

وی، اظهار کرد: بر طبق آخرین آمار موجود ازمیان ۲۰ هزار دانشمند دانشگاه های علوم پزشکی کشور تنها۴۲ نفر آنها در زمره دانشمندان یک درصد برتر پر استناد دنیا هستند که البته همه این نفرات برتر از دانشگاه های برتر و بزرگ کشور هستند ؛ دکتر هدایتی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اولین بار در سطح این دانشگاه نائل به کسب این رتبه ،شده است.

معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه دانشمندان پر انگیزه ای داریم که با حداقل ها به این جایگاه رسیده اند،اظهار کرد: یکسری از تحقیقات زمینه را برای سیاست گذاری فراهم می کند البته برخی از تحقیقات هم بر سیاست گذاری خارجی تاثیر گذار است.

عنایتی بار دیگر به نتایج رتبه بندی دانشمندان، دانشگاه ها و مرکز تحقیقاتی برتر دنیا ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی نظام رتبه بندی ESIاشاره کرد و گفت: مبنای این رتبه بندی گردآوری ، تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI در فاصله ۱۰ سال است که هر دو ماه یکبار روزآمد می شود.

وی افزود: دکتر محمدتقی هدایتی ازاستاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان یکی از دانشمندان این دانشگاه در لیست یکی از دانشمندان برتر و پر استناد دنیا قرار گرفت و معرفی شد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به معرفی ۹۸ معلم نمونه استانی در سال‌جاری از انتخاب ۹ معلم راه‌یافته به مرحله کشوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین کمالی شامگاه _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری به مناسبت مقام بزرگداشت روز معلم تکریم از مقام معلم را به عنوان یک روش و شیوه در جامعه نهادینه عنوان و اظهار کرد: برای تجلیل از مقام شامخ معلم فرصتی فراهم می‌شود تا میزان تاثیری که معلم در ساخت سرمایه اجتماعی دارد مشخص شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک مساله عمومی است که مرتبط با همه خواهد بود، افزود: این قشر نیاز به نهاد رسانه‌ها و حاکمیت دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با اشاره به اینکه ایران قوی در گرو مدرسه قدرتمند است، گفت: مدرسه قوی باشد منابع انسانی و کارکردها در سطحی از سطوح مقدمه برای قدرتمند شدن تاثیر دارد.

کمالی از معرفی ۹۸ معلم نمونه در سال‌جاری خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد ۹ نفر از معلمان به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با اعلام بر اینکه تمامی مدارس با مشارکت اولیا و ظرفیت محلی برنامه‌هایی برای پاسداشت مقام معلم آغاز کردند که البته این روز منحصر به مقام معلم نمی‌شود، عنوان کرد: با تشکیل ستاد بزرگداشت شهرستانی لازم به برگزاری مراسم تجلیل با دانشگاه و گرامی‌داشت مشترک با دانشگاه است.

این مسئول با اشاره به برگزاری آزمون نهایی آغاز آن را از سال گذشته مطرح کرد و گفت: این آزمون سال آخرین نهایی بود که ۴۰ درصد تاثیر داشته و امسال ۵۰ درصد است؛ پیش‌بینی می‌شود سال آینده به ۶۰ درصد برسد و پایه‌های دهم و یازدهم هم به آزمون نهایی اضافه شود.

وی افزود: در مازندران ۲۲۶ حوزه با ۷۶ هزار دانش‌آموز به اجرای آزمون نهایی مطلوب بپردازند.

کمالی با اشاره به جذب نیروی جدید فرهنگی بیان کرد: ۲۴۰۰ نفر در حوزه آموزگاری و دبیری با آزمون جذب نهایی شدند که در جذب نیروهای خدماتی ۶۴۰ نفر بودند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران این استان را جزو ۱۰ استان برتر کشور و نسبت به رنگ‌بندی در پایش ملی جزو استان‌های مناسب عنوان و یادآور شد: اختلاف نمرات داخلی با نمرات آزمون نهایی در مازندران پائین‌تر است؛ در جایگاه کنکور نیز جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار داریم.

کمالی با بیان اینکه در جذب دانشگاه‌ها مازندران رتبه دوم قرار دارد، گفت: این استان به دنبال توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای جذب تناسب با توجه به میزان بیکاری است که البته میانگین فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ۴۵ درصد است.

این مسئول از جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی استان اعلام و مطرح کرد: برای خرید تجهیزات آزمون نهایی نیز ۱۵ میلیارد تومان هزینه شد.

کد خبر 749522

دیگر خبرها

  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد