Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به تشکیل ناتوی عربی – آمریکایی گفت: اینگونه ائتلاف‌های ساختگی و مبتنی بر دلارهای کشورهای عربی شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: هدف آمریکا از تشکیل این اتئلاف ها، کوبیدن مسلمان ها با دست خود مسلمان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس این هدف با دست ترکیه و کشورهای عربی، سوریه و با دست ائتلاف عاصفه الحزم، یمن را کوبید و حالا با تجهیز کردها به سلاح های پیشرفته و پیچیده در شمال سوریه می خواهد ترکیه را بکوبد، افزود: اخیرا با تشکیل ناتوی عربی – آمریکایی می خواهد خط مقاومت را به دست کشورهای عربی بکوبد تا برای اسرائیل امنیت درست کند و آخر سر سراغ خود خائنان خواهد آمد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه و در راس آنها عربستان را زمینه ساز این خیانت ها عنوان کرد و ادامه داد: عربستان دو ائتلاف تشکیل داد و هر دو شکست خورد و حالا برای ترمیم شخصیت کریه خود دست به این خیانت زده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اسرائیل تصریح کرد: ترامپ در عربستان مثل شیر ظاهر شد ولی در اسرائیل در برابر صهیونیست ها در نهایت انفعال بود و این نشان از عمق نفوذ صهیونیسم بین الملل در مدیریت و رهبری جهانی و ذلت امت مرحومه است.

عاملی به شدت از مفتیان عربستان که به قدسیت حضور ترامپ و خانواده او در سرزمین وحی فتوی داده و شاه سلمان را سفینه النجاه خوانده اند انتقاد کرد و متذکر شد: اولوالامری که آنها می گویند سفینه النجاه هستند تماما سفینه الفرق امت بوده اند.

امام خمینی (ه)نماد مقاومت و بصیرت است

وی ائتلاف های ساختگی و مبتنی بر دلار را محکوم به شکست دانست و عنوان کرد: چنین خیانت هایی باعث افزایش اقتدار ایران اسلامی در منطقه و محبوبیت مضاعف در میان ملت های مسلمان خواهد شد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ه) بیان داشت: حضرت امام نماد حقیقی عزت ملی مردم ایران و نماد بیداری و بصیرت ملت ما و نماد غیرت دینی و شجاعت بی نظیر ملت و نماد مقاومت و سازش ناپذیری و نماد توحید بود.

وی تقسیم اسلام به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را از ابتکارات بسیار خطیر حضرت امام دانست و گفت: حضرت امام با تبیین اسلام آمریکایی و هجمه به آن، روی درد اصلی امت اسلام دست گذاشته است.

عاملی افزود: حضرت امام هیچ وقت از اصول اسلام و انقلاب تنازل نکردند و مرعوب قدرت ظاهری استکبار جهانی و جامعه به اصطلاح جهانی و ادبیات آنها نشدند. حمایت از تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم و بیان "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" در همان حادثه و امثال این اقدامات انقلابی و حماسی نشان می دهد که امام مشی مستقل سیاسی داشته و متاثر از معیارهای متعارف غربی نبوده است.

ثروتمندان جامعه نیازهای مستمندان را تامین کنند

وی همچنین با اشاره به توصیه های دینی در ماه مبارک رمضان بازاریان و کسبه را به رعایت انصاف در معامله با مهمانان خداوند دعوت کرد و از ثروتمندان استان خواست با خداوند معامله کرده، طبق سیره معصومان از مازاد نیاز خود نواقص زندگی مستمندان را با نیت صدقه تامین کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به روایاتی که بر دادن افطاری به مستمندان تاکید دارد، از شهروندان دارای شرایط مالی دعوت کرد با خرید شیفت بعد از ظهر نانوایی ها در مناطق محروم به روایات فوق عمل نمایند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است

به گزارش قدس آنلاین پیشتر در طول جنگ [کنونی علیه غزه]سران نظامی و سیاسی اسرائیل ادعا کردند که سران اعراب میانه‌رو از اسرائیل خواستند، حماس را برای همیشه نابود کند». این، ادعایی است که روزنامه اسرائیلی معاریو امروز شنبه مطرح کرده است. 

مقصود از اصطلاح میانه‌رو، آن دسته از دولت‌های عربی است که یا با رژیم اسرائیل توافق صلح دارند یا اخیرا با این رژیم روابطشان را عادی‌سازی کردند یا تمایل دارند، بزودی عادی‌سازی کنند.

در ادامه ادعای معاریو آمده «درست است، آنها [سران اعراب میانه‌رو]، از اینکه حماس نابود شود، خیلی خوشحال خواهند بود، اگر چنین چیزی طی چند هفته اندک و با کمترین تلفات در میان غیرنظامی‌ها ممکن شود. اما روشن است که اکنون چنین چیزی محال است و طولانی شدن مدت جنگ به سود کشورهای عربی میانه‌رو بخصوص عربستان سعودی نیست».

این روزنامه اسرائیلی در ادامه ایده نابود شدن کامل حماس از دید عربستان سعودی را در برهه کنونی محال می‌داند و می‌نویسد «ایده نابود شدن حماس برای همیشه، از نظر سعودی‌ها، اکنون توهم به نظر می‌رسد... تمرکز عربستان اکنون بر توافق عادی‌سازی [با اسرائیل]از طریق شراکت با آمریکاست».

نوامبر گذشته (یک ماه و اندی بعد از شروع جنگ) نیز نشریه اکونومیست در گزارشی نوشته بود، بسیاری از کشورهای عربی خلیج فارس، تمایل دارند که اسرائیل کار حماس را تمام کند، چون می‌ترسند که این رویداد به شعله‌ور شدن وضعیت در کشورهایشان منجر شود. در این گزارش اشاره شده بود که این کشورها، آرزوی تمام شدن چیزی را دارند که به محور مقاومت ایران معروف است، اما در عین حال میترسند که زبانه‌های آتش، دامن آنان را بگیرد.

علاوه بر این، موسی ابومرزوق از سران حماس، ۲۹ ماه اکتبر گذشته (کمتر از یک ماه از آغاز جنگ) در گفتگو با شبکه الجزیره فاش کرد، خیلی از «خارجی ها» به او گفته‌اند، برخی عناصر در تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشورهای عربی از به شکل محرمانه از غرب خواسته‌اند، حماس را نابود کند. او اشاره کرد که خیلی از گلوله‌هایی که اکنون [آن زمان اوایل جنگ]، غزه با آن بمباران می‌شود، از کشورهای عربی آمده و منبع خیلی از کمک‌ها به تشکیلات خودگردان برای مقابل با مقاومت فلسطین، کشورهای عربی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است