Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آرمان‌گرایی و واقع بینی دو بعد مهم شخصیتی امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای محسوب می‌شود گفت: مقام معظم رهبری نیز تلاش کردند نقشه‌راه امام(ره) را اجرایی کنند و خط امام(ره) را باید در راه رهبری جست‌وجو کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، 14 خرداد هرسال یادآور رحلت بزرگ مردی است که تاریخ را باراهبری دلهای مومنان و آزادگان به اعجاب داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی(ره) کسی که با اتکا به خدا و اعتماد به مردم سرزمنیش تومار سلسله 2500 ساله پادشاهی را در هم پیچید تا مردم ایران نیز رنگ و بوی تعیین سرنوشت خود را احساس کنند.

این ایام فرصتی است مناسب برای بررسی سخنان و سیره امام راحل و همچنین خلف صالح او امام خامنه‌ای؛ در همین راستا باآیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به گفت‌وگو نشستیم.

آیت الله کعبی در این گفت‌وگو با بیان اینکه رهبری امام راحل و به دنبال آن هدف شایسته رهبری نمونه‌ای از تجلی رهبری الهی در عصر غیبت است، اظهار داشت: مبنای حرکت امام راحل و مقام معظم رهبری همان روش انبیا و اوصیای الهی است که شیوه رهبری امام راحل و حضرت آقا در مجموع یک مکتبی بالنده، زنده، هدایت‌گر و نجات‌بخش را برای بشریت قرار می‌دهد.

آگاه‌سازی و بیداری مردم پایه حرکت امام و رهبری است

وی با اشاره به اینکه پایه حرکت امام (ره) و مقام معظم رهبری در چند امر نهفته است، افزود: آگاه‌سازی و بیداری یکی از پایه‌های حرکت امام (ره) و مقام معظم رهبری است. رهبران الهی همواره بر مسئله آگاه‌سازی ملت‌ها و ساخت جامعه بر مدار توحید، معنویت و آخرت‌گرایی همچنین حرکت به سمت عدالت، رشد و شکوفایی انسان‌ها استوار است لذا به جای تحمیل بر اراده‌ها همواره اراده‌ها را بر پایه ایمان و معنویت بیدار و رشد می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبران الهی روح ایمان، معنویت و نورانیت را در انسان‌ها تزریق می‌کنند و آنها را به ولایت‌الله می‌رسانند، گفت: اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ هدف بنده از بیان این مطلب این است که جریان مقابل انبیا و اوصیا بر پایه زورگویی، تحمیل، تطمیع، تهدید و برگرداندن حقایق بشریت را استثمار می‌کند اما رهبران الهی برپایه ایمان و آگاهی جان‌ها را بیدار می‌کنند.

حضور مردم در صحنه‌های نظام اسلامی عامل پیشرفت و عدالت خواهد بود

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت بیداری و احیاگری بود که امام خمینی(ره) آن را به ارمغان رساند، عنوان کرد: تاکید بر حضور مردم در صحنه با محوریت مردم یکی دیگر از پایه‌های حرکتحرکت امام(ره) و مقام معظم رهبری است به دلیل اینکه بدون آگاهی، بصیرت و بیداری مردم همچنین حضور آگاهانه مردم در صحنه نمی‌‌توان کارها را روبه جلو پیش برد لذا جمهوری بر مدار ایمان و تقوا می‌تواند اسلام را در عرصه اجتماعی و سیاسی پیش ببرد و ارمغان پیشرفت و عدالت را به همراه داشته باشد.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: جامعه باید بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت ساخته شود و امام(ره) تلاش کردند در این راستا فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پایه سوم حرکت امام (ره) و مقام معظم رهبری بسط حقایق دین بر پایه نیازهای انسان معاصر، اجتهاد زنده، بالنده، پاسخ‌گو، حرکت بخش و به عبارت دیگر تئوری اسلامی و طرح تمدن اسلام در اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره نو به نو می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اجتهاد مستمر یکی از محوریت‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری است، توضیح داد: امام راحل و مقام معظم رهبری متناسب با مقتضیات زمان طرح تمدنی برای بشریت معاصر داشتند در حالی که بزرگان دیگر غیر از امام (ره) و حضرت آقا یا طرح تمدنی ارائه نکردند یا طرح تمدنی آنها در بعد تئوری باقی مانده است امام (ره) و مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند تئوری را در عمل و همچنین در عینیت اجتماع جست‌وجو کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد دیگر رهبری امام(ره) و حضرت آقا آرمان‌گرایی و واقع‌بینی است، گفت: در عین حالی که طرح تمدنی امام راحل و رهبری از لحاظ نظری یک منظومه منسجمی را تشکیل می‌دهد و در عمل صحنه رویارویی با واقعیت‌ها، آسیب‌‌ها، موانع و چالش‌ها بر پایه عنصر پویای مصلحت و لحاظ اهم و مهم همچنین توجه به تبیین و روشنگری تلاش می‌کنند در مقابل آسیب‌ها و چالش ها و تهدیدها طرح تمدنی را پیش ببرند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: با توجه به اینکه امام راحل از روحیه صبر و مقاومت و ایستادگی و دوراندیشی برخوردار بود یکی دیگر از پایه‌های حرکت امام(ره) و رهبری شجاعت در رفع موانع پیشرفت و مقابله با توطئه‌های داخلی و بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: بعد دیگر رهبری امام راحل و حضرت آقا مقابله با دشمنان حرکت انبیا و اوصیای الهی به معنای مقابله با مستکبران استبداد و استعمار بین‌المللی که از آن با عنوان نظام سلطه تعبیر می‌شود، است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش برای پیشرفت علمی جوامع اسلامی و مبارزه با عقب‌ماندگی یکی از مهمترین محورهای حرکت امام(ره) و رهبری است، بیان کرد: به هر جهت امام(ره) بر اساس محورهایی که بیان شد و همچنین براساس تکلیف مداری، مسئولیت الهی و با حریت و اراده انقلاب اسلامی را شکل دادند و دورنمای شکل‌گیری یک تمدن اسلامی را بر مدار آموزه‌های مکتب اهل بیت ترسیم کردند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز تلاش کردند نقشه‌راه امام(ره) را اجرایی کنند و خط امام(ره) را باید در راه رهبری جست‌وجو کنیم و هرگونه انحراف از خط رهبری انحراف از خط امام راحل است.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: رهبری در اداره کشور بر پایه ولایت فقیه همواره طرح تمدنی اسلام، چشم‌انداز پیشرفت ایران اسلامی و ساخت جامعه نمونه را داشتند. مقام معظم رهبری به عنوان رهبر نهضت‌های اسلامی تلاش کردند حرکت بیداری اسلامی را هدایت و در برابر استکبار ایستادگی کنند همچنین زیرساخت پیشرفت و عدالت را با حفظ استقلال و آزادی بر پایه مردم سالاری دینی پیش ببرند.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی مایه فخر و مباهات کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت هفدهم اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

کد خبر 751043

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری