Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها سازمان، شرکت و گروه آمریکایی تصمیم ترامپ را در زمینه آب و هوا محکوم کردند به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما،مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکایی و شهردار سابق نیویورک روز دوشنبه نامه ای را که یک هزار سازمان، شرکت و مقام محلی آمریکا با به چالش کشیدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حمایت از مبارزه جهانی با گرمایش زمین و تلاش برای انتشار گازهای گلخانه ای امضا کرده اند، به سازمان ملل متحد تسلیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار پیشین نیویورک که دهمین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود و در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با گرمایش زمین بسیار فعال است، جمعه پیش اعلام کرده بود دهها شهردار، فرماندار و شرکت آمریکایی آماده هستند به رغم تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس، به تلاش های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ادامه دهند.وی تصریح کرد بنیاد مردم‌دوستی بلومبرگ به اداره آب و هوایی سازمان ملل متحد پانزده میلیون دلار ، معادل کمکهایی که آمریکا می بایست در اختیار این نهاد قرار دهد، کمک خواهد کرد.وقتی که تعداد امضا کنندگان نامه بلومبرگ در حمایت از مبارزه جهانی با گرمایش زمین از مرز نمادین یک هزار گذشت، این سند به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تسلیم شد. امضاکنندگان این نامه تصمیم ترامپ را برای خروج از توافق نامه جهانی آب و هوایی پاریس یک اشتباه فاحش توصیف کرده و آن را محکوم کرده اند.در این طومار آمده است:" در سالهای اخیر در آمریکا این مقامات محلی ، شرکتها و ایالتها هستند که مسئولیت اصلی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را بر عهده داشته اند. صرف نظر از این که کاخ سفید در زمینه آب و هوا چه سیاستهایی را اتخاذ خواهد کرد، تلاشها و اقدامات سازمانها، گروهها و مسئولان محلی آمریکا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که اصلی ترین عامل گرمایش زمین هستند، در آینده نیز افزایش خواهد یافت."ایالتهای قدرتمند نیویورک و کالیفرنیا از جمله امضا کنندگان این نامه هستند. مقامات این ایالتها پنجشنبه شب گذشته از تشکیل یک " ائتلاف در حمایت از توافق نامه آب و هوایی پاریس" خبر دادند که تا کنون 9 ایالت دیگر، صدها شهر بزرگ و کوچک، صدها شرکت از اپل گرفته تا گوگل و نایک و همچنین تعداد زیادی دانشگاه و بنگاه کوچک و متوسط به این ائتلاف ملحق شده اند.توافق نامه تاریخی پاریس در زمینه آب و هوا که بر ضرورت تلاش مشترک و هماهنگ جامعه جهانی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و محدود کردن پیامدهای گرمایش زمین تاکید کرده است، در سال دو هزار و پانزده در پاریس امضا شد. بیش از یکصد و نود کشور این توافق نامه را امضا و یکصد و چهل و شش کشور نیز آن را تصویب کرده اند. طبق این سند اگر برای مهار روند گرم شدن زمین از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تدابیر موثری اتخاذ نشود، دمای هوای کره زمین تا پایان قرن حاضر چهار تا پنج درجه سانتیگراد گرم تر خواهد شد. ­استیون کوهن مدیر اجرایی "موسسه زمین" در دانشگاه کلمبیا نیویورک که در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی تخصص دارد، اعلام کرد واکنشهای گسترده ای بر ضد تصمیم دونالد ترامپ در قبال توافق نامه آب و هوایی پاریس شکل گرفته است. وی افزود ترامپ ناخواسته با تصمیم خود به پویش مبارزه با انتشار گازهای گلخانه ای جان تازه ای بخشید.رئیس جمهور آمریکا که مسئله گرمایش زمین را دروغ و بی اساس می داند و در مبارزات انتخاباتی خود نیز گفته بود ­درباره عضویت آمریکا در توافق نامه آب و هوایی پاریس تجدید نظر خواهد کرد، پنجشنبه گذشته تاکید کرد توافق نامه آب و هوایی پاریس را مغایر با منافع ملی آمریکا می داند به همین علت به عضویت آمریکا در توافق نامه پایان می دهد. این تصمیم ترامپ موجی از انتقاد و اعتراض را در داخل آمریکا و در عرصه بین المللی برانگیخت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد

ایتنا - موسسه پژوهشی «پوتسدام» در گزارش تازه خود می‌گوید تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ میلادی میانگین درآمد مردم در سراسر جهان را حدود یک پنجم کاهش خواهد داد.
این یافته‌ها هشدار می‌دهد تغییرات آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان دگرگونی شدیدی ایجاد می‌کند و ۳۸ هزار میلیارد دلار در سال هزینه به‌بار می‌آورد.

ماکسیمیلیان کوتز، یکی از پژوهشگران این گزارش، به صدای آمریکا گفت که گزینه‌های بسیار محدودی در سطح جهانی برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

او اظهار داشت که یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد «طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، پیامدهای اقتصادی، صرف‌نظر از میزان انتشار بالا یا پایین گازهای گلخانه‌ای، ثابت می‌ماند.»

کوتز تاکید کرد تغییرات آب و هوایی، به‌ویژه در دمای بالاتر، بر بهره‌وری کارگران تاثیر می‌گذارد.

در این پژوهش، داده‌های اقلیمی و اقتصادی ۴۰ سال گذشته از بیش از ۱۶۰۰ منطقه در سراسر جهان بررسی و از نتایج آن برای ارزیابی پیامد‌های آینده استفاده شده است.

گزارش پوتسدام از نتایج این بررسی نشان می‌دهد کشورهایی که کمترین مسئولیت را در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی دارند، احتمالا بیشترین آسیب را خواهند دید.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، دسامبر گذشته با ارائه طرحی جدید، شرکت‌های نفت و گاز را برای نخستین بار ملزم به پرداخت جریمه برای انتشار گاز متان کرد.

کنفرانس اقلیمی اخیر سازمان ملل متحد در دبی نیز ۵۰ شرکت بزرگ نفتی در سراسر جهان را متعهد کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی انتشار گاز متان را نزدیک به صفر برسانند.

دیگر خبرها

  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است