Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجازی گفت: ناتوی عربی اولین هدف در حال پیگیری توسط ائتلاف نامبارک بین غرب، عرب و عبری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگارصاحب‌نیوز، پیرامون حوادث اخیر منطقه ازجمله تنش بین قطر و برخی از کشورهای عربی، اظهار کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اولین سفر خارجی ترامپ به کشور عربستان شاهد تحولاتی در منطقه خاورمیانه به‌ویژه در بین کشورهای عربی در حال شکل گرفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رضا حجازی بابیان اینکه در این بین شاهد ائتلاف نامبارکی بین غرب، عرب و عبری هستیم، گفت: این‌ها به دنبال اهدافی از تشکیل ائتلاف هستند.

وی، با تصریح اینکه ناتوی عربی اولین هدفی است که توسط این ائتلاف نامیمون در حال پیگیری است، گفت: در صحبت‌های خود نیز این موضوع را اذعان می‌کنند که می‌توان ایجاد یک خط فاصل بین کشورهایی که از محور مقاومت حمایت می‌کنند همچون ایران، عراق، لبنان و سوریه را از این مسئله متصور بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به قرارداد 400 میلیارد دلاری مابین ترامپ و رژیم سعودی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بیش از نیمی از سرمایه عربستان را در غرب اختصاص داد، به همین واسطه به دنبال پیگیری اهداف خود هستند.

حجازی بابیان اینکه هدف دوم آن‌ها ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی است، توضیح داد: ایجاد اختلاف آن‌ها به این بهانه شکل‌گرفته است که یا باید از ما حرف‌شنوی داشته باشند یا ساختار کشورشان را به هم می‌ریزند.

وی با اشاره به اختلاف کشور قطر با برخی از کشورهای عربی، گفت: در این مسئله احتمال کودتای نظامی یا عملیات نظامی متصور هست، هرچند رابطه عربستان با قطر از قبل هم با تنش‌هایی روبرو بود.

کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه قطر یک کشور سرمایه‌دار عربی است، اظهار کرد: این کشور دارای موقعیت‌های خوب اقتصادی و ذخایر نفتی و گاز است و می‌تواند به‌عنوان یک پشتوانه خوبی برای کشورهای عربی و حتی غربی باشد، البته به‌زعم آن‌ها باید از برنامه‌های عربستان و غرب تبعیت کند.

حجازی با اظهار اینکه قطر نشان داده که یک تعادلی را در رفتار خود ایجاد کرده است، گفت: با وجوداینکه درگذشته از گروه‌های همچون النصره حمایت می‌کرده ولی الآن حمایت‌هایی را از ایران در حال انجام دادن است، حمایت‌هایی که نشان داد آن‌ها از حرف‌های عربستان که علیه ایران سر داده شد، نرفتند.

وی بابیان اینکه این میل به دوستی با ایران از سوی قطر یک فرصت است، اظهار کرد: در شرایط حاضر ما نیز باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم چراکه همه راه‌های زمینی، هوایی و دریایی از سوی عربستان و کشورهای هم‌پیمانشان بر روی این کشور بسته‌شده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به وجود قرارداد امنیتی و نظامی بین ایران و قطر، گفت: بازرگانان، تجار و صنایع ما باید از این فرصت استفاده و به گسترش ارتباطات اقتصادی اقبال کنند.

حجازی هدف سوم از ناتوی عربی را حمایت از رژیم اشغالگر قدس بیان و خاطرنشان کرد: اولین پرواز رسمی و آشکار از عربستان به تل‌آویو انجام‌گرفته است، از طرف دیگر ترامپ به محضی که به تل‌آویو می‌رسد آرزو می‌کند که این رابطه به سرعت برقرار شود.

وی گفت: آن‌ها به دنبال آشتی اعراب و اسراییل هستند، هرچند ترامپ درگذشته گفته بود عربستان همچون گاوی می‌ماند که باید شیر آن را دوشید تا هزینه‌های ما جبران شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم