Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت:پوشالی بودن ناتوی عربی قبل از تشکیل آن هم به وضوح قابل فهم بود. بنابراین چه بهتر که فروپاشی آن بجای آنکه به حساب پوشالی بودن آن و طرح فریب آمریکا نوشته شود.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری درباره اختلافات و درگیریهای اخیر بین کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس گفت: در حالی که ترامپ ۵۰۰ میلیارد دلار از آخور ملک سلمان را به بهانه تشکیل «ناتوی عربی» بالا کشیده و سرمست از این باج به آمریکا بازگشته بود، قطر با خروج از ائتلاف ریاض، عمود این خیمه فریب را کشید و خواب خوش آل سعود را به کابوس تبدیل کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ که انتظار می رفت این اقدام قطر را به شدت محکوم کند، تنها به این بسنده کرد که ریاض و دوحه را به خویشتنداری دعوت کند!

وی افزود: واکنش ترامپ نشان می دهد که آنچه برای آمریکا در درجه اول اهمیت قرار داشته، فروش ۱۱۰ میلیارد دلار تسلیحات به آل سعود و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار قرارداد دیگر بوده است و «ناتوی عربی» چک بی محل ترامپ در مقابل ۵۰۰ میلیارد دلار باد آورده بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهانتصریح کرد: بنابراین می توان حدس زد که آمریکا از کنار کشیدن قطر نه فقط ناراضی نیست بلکه احتمالا این کناره گیری بدون اشاره آمریکا صورت نگرفته است، چرا که اگر قطر با کناره گیری خود باعث فروپاشی ناتوی عربی نشده بود، ملک سلمان انتظار داشت از آستین این تشکل، دستی بیرون آمده و برای مقابله با ایران اسلامی کاری بکند و این انتظار در حالی بود که آمریکا پیش از این هم در جریان جنگ تحمیلی تمام کشورهای عربی باستثناء سوریه و لیبی را در کنار صدام علیه ایران اسلامی به کار گرفته و ناکام از آن معرکه بیرون آمده بود از این روی پوشالی بودن ناتوی عربی قبل از تشکیل آن هم به وضوح قابل فهم بود. بنابراین چه بهتر که فروپاشی آن بجای آنکه به حساب پوشالی بودن آن و طرح فریب آمریکا نوشته شود، به حساب کناره گیری قطر از این ائتلاف فاکتور شود . در این حالت فرصت دوشیدن بیشتر آل سعود نیز برای آمریکا باقی می ماند .یعنی ترامپ هم از آخور آل سعود خورده است و هم از توبره قطر .


شریعتمداری افزود: احساس ناتوانی آمریکا در مقابل ایران از یکسو و در همان حال فریب شیوخ عیاش عرب و دوشیدن آنها به بهانه مقابله با ایران اسلامی را می توان مصداق این آیه شریفه دانست: «کمثل الشیطان، اذ قال للانسان اِکفر فلما کفر قال انی بریٌ منک اِنی اخاف الله رب العالمین ... مانند شیطان که به انسان گفت کفر بورز و هنگامی که کفر ورزید (و کار از کار گذشت ) گفت من از تو تبری می جویم ، چرا که از خدای رب العالمین بیم دارم » .

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید

 سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

به گزارش ایرنا، «اصغر بالسینی با بیان اینکه سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند، اظهار داشت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

وی ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به اینکه طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است، گفت: عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی در پایان با تاکید بر اینکه عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است، بیان کرد: دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کابوس و رستگاری در یک شب؛ اشک‌ها، پنالتی‌ها و نجات تراکتور توسط پورحمیدی!
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله