Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی داداش زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان در ایران اسلامی به عرصه بازسازی عتبات عالیات در سال 1382وارد شد و ستاد خودجوش مردمی در تبریز راه اندازی گردید، افزود: مردم ولائی و متدین آذربایجان شرقی حتی در دوران جنگ داخلی عراق و حضور گروه های تکفیری در عتبات نیز فعالیت هایی را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با تاسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 1384 و ابلاغ آن به استان های مختلف کشور، دفتر این ستاد در تبریز نیز راه اندازی و فعالیت های خود در حوزه های خدماتی و عمرانی را آغاز کرد.
داداش زاده، فعالیت اصلی ستاد در سال های اولیه تشکیل را جمع آوری نذورات مردمی بیان و اظهار کرد: با فعال شدن دفتر ستاد در تبریز، این نذورات با چاپ قبوض همراه شد و فعالیت های ستاد سایر حوزه های خدماتی از قبیل پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی و نیز فعالیت های عمرانی در عتبات را شامل شد.
وی با اشاره به جمع آوری کمک 20 میلیارد ریالی ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی در سال 1394، یادآور شد: جمع آوری این نذورات نقدی و غیرنقدی مردم طی سال گذشته به سمت کمک به مدافعان حرم سوق داده شد که به همین جهت رقم جمع آوری شده برای عتبات چندان قابل توجه نبود.
داداش زاده ، میزان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم آذربایجان شرقی به عتبات عالیات در سال گذشته را حدود شش میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: امسال نسبت به جمع آوری نذورات مردمی و جلب کمک های نقدی و غیرنقدی آحاد مردم مومن و ولایت مدار استان برنامه ریزی شده است و این حوزه فعالیت توسعه خواهد یافت.
وی ، اعزام چهار گروه از نیروهای خدماتی در رشته رفوگری فرش را از دگیر فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: این گروه ها در قالب 15 تا 18 نفر از افراد هنرمند و ماهر به عتبات اعزام شده و قالی های حرم مطهر اباعبدالله الحسین را که تعدادی از آنها قدمت 300 تا 400 ساله داشت، به طرز بسیا ماهرانه ای مرمت و رفو کردند.
داداش زاده، ساخت ضریح مقدس تل زینبیه در کربلای معلا را یکی از برنامه ها و فعالیت های اولویت دار و مهم ستاد بازسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: بر این اساس ساخت این نیم ضریح توسط هنرمندان آذربایجان اعم از میناکاران، خاتم کاران و قلم زنان زبده از چند ماه پیش آغاز شده است و هم اکنون این پروژه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی ساخت این نیم ضریح را نشان دادن استعدادهای هنری آذربایجان در ساخت این گونه سازه ها بیان کرد و یادآور شد: با این اقدام انحصار ساخت ضریح از چند استان معدود خارج می شود.
داداش زاده ، هزینه اجرایی ساخت نیم ضریح تل زینبیه را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی، ساخت انبار یکهزار و 200 مترمربعی در کربلای معلا به نام مبارک امام حسن مجتبی (ع) را از دیگر فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: تمامی مراحل ساخت و تجهیز این انبار با هزینه های ستاد استانی تامین شده است.
داداش زاده با بیان اینکه پارسال تعداد 250 نفر از نیروهای متخصص در رشته های مختلف بنائی، نماکاری، سیم کشی، جوشکاری و سایر رشته ها از آذربایجان شرقی به عتبات عالیات اعزام شده اند، از بیمه بودن آنها در تمامی مراحل کار و اعزام خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون اتفاق ناگواری برای تیم های اعزامی حادث نشده است.
وی، ساخت محل ساختمان ستاد عتبات عالیات مرکزی در کربلای معلی را از دیگر برنامه های آینده ستاد استانی آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: در کنار این ساختمان زائر سرا نیز گنجانده شده است که مراحل اجرایی آن پس از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی، استقرار موکب های مختلف در نقاط مختلف مرزی و داخل خاک عراق را یکی دیگر از ماموریت های این ستاد بیان کرد و گفت: بر این اساس طی سال گذشته تعداد چهار موکب در مرز مهران، مرز شلمچه در خاک عراق، شهر سامرا و کربلا مستقر شد و از زائران ایرانی و خارجی کنگره عظیم اربعین حسینی پذیرائی کردند.
داداش زاده، اسکان، پذیرائی با مواد غذائی گوناگون و خدمات درمانی و پزشکی از زائران حسینی را عمده ترین کارکرد موکب های مستقر در نقاط فوق بیان کرد.
وی، اسکان شبانه به استعداد 30 هزار نفر در مرز مهران، ارایه خدمات به دو میلیون و 200 هزار نفر از زائران کربلا و نجف در چهار موکب و ارایه خدمات ویژه به زائران خارجی از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان را از دیگر خدمات موکب های چهارگانه ستاد بازسازی آذربایجان شرقی بیان کرد.
داداش زاده، مرمت ایوان طلای نجف اشرف، ساخت صحن فاطمه الزهرا در نجف اشرف، صحن عقیله العرب در کربلای معلا و توسعه حرم های مطهر امام علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل را از دیگر برنامه های ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

در این دیدار چهره به چهره، مالک رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان