Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد- رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: امسال برنامه داریم تا پایان تعطیلات عید فطر بدهکاران جرائم غیر عمد استان لرستان به مرخصی بروند تا فرصت گرفتن رضایت از شاکی برای این افراد ایجاد شود.

به گزارش قدس انلاین، جعفر بدری پنجشنبه شب در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد لرستان که در هتل حامی شهر خرم‌آباد برگزار شدافزود: هرساله این جشن برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی تشکیل می‌شود و در این سال‌ها تعداد زیادی از زندانیان از زندان خارج‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس دادگستری استان لرستان عنوان کرد: عده زیادی که تحمل مجازات می‌کنند ناخواسته به زندان افتاده‌اند به‌طوری‌که برخی به خاطر حوادث غیر عمد و برخی به دلیل بدهکاری‌های مالی پایشان به زندان بازشده است. وی بیان کرد: ستاد دیه این افتخار را داشته که در سال‌های گذشته با کمک مردم و تسهیلات دولت عده زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کند. بدری به آزادی ۲۲۷ زندانی جرائم غیر عمد لرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۲۰ نفر مرد و هفت نفر زن بوده است. وی تصریح کرد: از این ۲۲۷ نفر ۳۴ نفر بدهکار دیه حوادث رانندگی و حوادث کارگاهی، ۱۷۲ نفر مجرم مالی غیر کلاهبرداری و ۲۱ نفر بدهکار مهریه و نفقه بودند. رئیس دادگستری استان لرستان اظهار داشت: مجموع بدهی این ۲۲۷ زندانی جرائم غیر عمد استان، ۱۵۷ میلیارد تومان بود که از محل کمک‌های مختلف تامین شد. وی افزود: امسال برنامه داریم تا پایان تعطیلات عید فطر بدهکاران جرائم غیر عمد استان لرستان به مرخصی بروندتا فرصت گرفتن رضایت از شاکی برای این افراد ایجاد شود. بدری اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۷۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که‌ ۳۰۸ نفر بدهکار مالی، ۵۲ نفر بدهکار مهریه و نفقه و ۱۵ نفر بدهکار حوادث رانندگی هستند که برای آزادی این ۳۷۵ نفر بیش از ۳۰ میلیارد تومان نیاز است. وی افزود: با اقداماتی که ستاد دیه استان انجام می‌دهد (جذب کمک‌های مردمی و تسهیلات بانکی) اگر بتوانیم ۱۵ میلیارد تومان جذب کنیم می‌توانیم این ۳۷۵ زندانی آزاد می‌شوند. رئیس دادگستری استان لرستان عنوان کرد: ازآنجاکه ۷۰ درصد زندانیان ما مبتلابه مواد مخدر هستند حضور افرادی که سابقه اعتیاد ندارد و ناخواسته به زندان افتادن‌اند در کنار آن‌ها عذاب‌آور است ازاین‌رو از خیران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شود تا با حمایت‌های خود زمینه آزادی و حتی اشتغال این افراد را فراهم کنند.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند