Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه منتقد جدی صدا و سیما هستم اما باید اذعان کنم حرکت و تدبیر این رسانه ملی در حادثه تروریستی هفدهم خرداد صحیح و حساب‌شده بود.
به گزارش جهان نيوز، مصطفی محمودی (استاد دانشگاه و مدرس علوم ارتباطات): همزمان با حادثه تروریستی تهران شاهد حجم گسترده انتقادات برای نحوه پوشش خبری صدا و سیما از حادثه یاد شده در شبکه‌های اجتماعی بودیم و عجبا اینکه برخی دوستان فعال و یا صاحبنظر در حوزه رسانه نیز پیشروی این انتقادات بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اینکه شخصاً منتقد جدی صدا و سیما هستم اما باید اذعان کنم حرکت و تدبیر صدا و سیما در حادثه روز هفدهم خرداد کاملا صحیح و حساب شده بود.
در مبحث ارتباطات، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی، زمانی که مباحثی مانند مدیریت بحران، پوشش خبری، روش‌های اطلاع رسانی و امنیت ملی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم در می‌یابیم که حرکت صدا و سیما صحیح بوده است.
رسانه ملی صرف نظر از اینکه اخبار چقدر جدید و دقیق است آخرین اطلاعات را زیرنویس می‌کرد و همچنین در دو بخش خبری 13 و 14 آخرین اخبار را درباره این حادثه اعلام کرد.
شبکه خبر نیز با پخش تصاویری از صحن علنی مجلس نشان داد که با وجود حضور تروریست‌ها در همان ساختمان اما آرامش جریان دارد. این حرکت صدا و سیما سبب شد تا میان مردم فضای رعب و وحشت ایجاد نشود و این مساله صحیح‌ترین تدبیر این رسانه در جریان حوادث روز چهارشنبه بود.
تنها نقطه ضعف این نوع پوشش از نظر من عدم حضور فردی به عنوان سخنگوی بحران مذکور بود که می‌بایست حضور بسیار فعالی در رسانه‌های ما داشت. البته معاون امنیتی وزیر کشور تلاش کرد تا حدی این نقش را به عهده گیرد اما کافی نبود.
اینکه چرا رسانه‌های آن سوی آب اما فعال‌تر بودند و پوشش لحظه به لحظه می‌دادند دلایل دیگری دارد که شاید در مجال دیگری به آن بپردازم.
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری اسپوتنیک امروز یکشنبه به نقل از رسانه‌های خبری کنیا گزارش داد که مقامات دولتی در کنیا با انتشار آماری از قربانیان وقوع سیلاب طی روز گذشته در این کشور از جان باختن ۷۶ نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر دیگر خبر دادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی در کنیا، تا کنون در این حادثه طبیعی ۱۹ تَن هم مفقود شده‌اند.

سیل ویرانگر بخش‌های گسترده‌ای از نایروبی، پایتخت کنیا را تحت تأثیر قرار داده و برخی جاده‌های اصلی را بسته و بسیاری از مناطق را زیر آب فرو برده است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری را در سراسر این کشور به حالت تعلیق درآورد.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان