Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:54:55 GMT

براي رفع بي خوابي، چه نوع دمنوشي مفيد است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۰۴۰۲۷

خبرگزاري آريا -


برخي از دمنوش هاي گياهي براي بي خوابي مفيد هستند

خواب يکي از نعمت‌هاي بي‌نظير خداوند براي دوباره انرژي گرفتن مي‌باشد و از جهت فيزيولوژيک هم در زمان خواب ذخاير اتمام يافته انرژي در بدن دوباره بازسازي مي‌شوند. بي‌خوابي نوعي اختلال است که با کمبود خواب آرام‌بخش مشخص مي‌شود. اين اختلال در 20-30 درصد افراد مشاهده مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علت بي‌خوابي موارد متعددي از جمله اختلالات رواني، عدم تعادل هورموني، افزايش سن، فاکتورهاي محيطي و برخي اختلالات ژنتيکي مي‌باشد. درمان‌هاي متعددي براي اين مشکل وجود دارد که شامل درمان با داروهاي شيميايي، داروهاي گياهي، ويتامين‌ها و مواد معدني، تغييرات سبک زندگي، رفتاردرماني، مديتيشن، رژيم درماني، ورزش، طب سوزني، هيپنوتيزم و ... مي‌باشد. در اين مقاله سعي داريم شما را با دمنوش هاي گياهي که به براي درمان بي خوابي مفيد مي باشند آشنا کنيم.

براي خواب بهتر، چه نوع چاي را انتخاب کنيم؟
تجربه نشان مي دهد چاي هايي که از هر قسمتي از گياه هاي چاي (کامليا سيننسيس و کامليا آساميکا) گرفته مي شوند، حاوي مقداري کافئين طبيعي هستند و به همين دليل،‌ براي کساني که به دنبال چاي هاي آرام بخش و بهبود کيفيت خواب خود هستند، مناسب نيستند.

اين چاي ها شامل انواع مختلف چاي سبز و سياه مي شوند. با اين حال، دمنوش هاي گياهي که از گياهان ديگر تهيه مي شوند، فاقد کافئين هستند و برخي از آن ها، خواص آرام بخشي فوق العاده اي دارند.

صدها نوع ترکيب گياهي وجود دارد که قبل از خواب مناسب هستند. ارزش آن را دارد که براي يافتن بهترين دمنوش که با ذائقه ي شما هم سازگار باشد، کمي وقت صرف کنيد. علاوه بر اين، برخي از دمنوش هاي گياهي بسيار قوي هستند و به همين دليل، بايد ببينيد که براي شما مناسب هستند يا نه.

ما چند ترکيب آرام بخش محبوب گياهي را انتخاب کرديم که براي شروع به شما کمک مي کنند.

نوشيدن دمنوش رازيانه قبل از خواب مي تواند معده را آرام کند

دمنوش رازيانه
دمنوش رازيانه اغلب از دانه هاي اين گياه تهيه مي شود و فوايد مختلفي براي دستگاه گوارش دارد. نوشيدن دمنوش رازيانه قبل از خواب مي تواند معده را آرام کند، اشتهاي آخر شب را کاهش مي دهد و به طور کلي، بدن را آرام مي کند. دمنوش رازيانه به عنوان کاهش دهنده ي اشتها عمل مي کند و نوشيدن آن، راه خوبي براي جلوگيري از پرخوري آخر شب است.

اگر شب ها نمي توانيد بخوابيد، دمنوش سنبل الطيب براي بي خوابي مفيد است

دمنوش سنبل الطيب
دمنوش سنبل الطيب از ريشه ي گياه سنبل الطيب درست مي شود و آرام بخشي نسبتاً قوي است. از اين گياه براي درمان مشکلات مختلفي همچون اختلالات خواب و اضطراب استفاده مي شود. دمنوش سنبل الطيب عطر و طعم نسبتاً تندي دارد که خواص کلي اين نوشيدني ناشي از آن هاست. اگر شب ها نمي توانيد بخوابيد، دمنوش سنبل الطيب مي تواند راه حل مشکل شما باشد.

استشمام عطر اسطوخودوس قبل از خواب، ميزان خواب عميق را افزايش مي دهد

دمنوش اسطوخودوس
اسطوخودوس درماني سنتي براي رفع بي خوابي است و از روغن آن در حمام و رايحه ي درماني استفاده مي شود اما دمنوش آن هم مؤثر است. از لحاظ پزشکي ثابت شده است که تنها استشمام عطر اسطوخودوس قبل از خواب، ميزان خواب عميق (موج آرام) را افزايش مي دهد. عطر آرام بخش اسطوخودوس همراه با خواص گوارشي اين گياه باعث شده که دمنوش اسطوخودوس انتخاب مناسبي براي قبل از خواب باشد.

دمنوش بابونه براي رفع استرس بسيار مفيد است

دمنوش بابونه
دمنوش بابونه يکي از قديمي ترين نوشيدني هاي شبانه است که قرن ها از آن به عنوان يک نوشيدني خواب آور و آرام بخش استفاده مي شود.

دمنوش بابونه يکي از محبوب ترين دمنوش ها در سراسر جهان است و براي رفع استرس بسيار مفيد است. بابونه علاوه بر آرام بخش بودن، تقويت کننده ي دستگاه ايمني هم است و انتخاب بسيار خوبي براي دمنوش قبل از خواب است.

نوشيدن يک فنجان به ليمو قبل خواب، مي تواند به بهتر خوابيدن شما کمک کند

دمنوش به ليمو
دمنوش به ليمو به کاهش فشار عصبي، استرس و اضطراب کمک مي کند و اين بدين معناست که نوشيدن يک فنجان از به ليمو قبل خواب، مي تواند راه خوبي براي سد کردن افکار مزاحم باشد.

همان طور که از اسمش پيداست، اين دمنوش عطر و طعم مرکباتي دارد. اين دمنوش اغلب با ترکيب نعناع تهيه مي شود که آن را به يک نوشيدني نشاط آور تبديل مي کند که مجاري تنفسي را پاکسازي مي کند و در نتيجه به خواب بهتر کمک مي کند.

منبع:baghdaroo.com



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • جوی آرام در لرستان
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!