Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «علی یزدانی» امروز (شنبه) در جریان بازدید از زیرساخت های عمرانی سه شهرک صنعتی «نصیرآباد»، «بهاریه» و «قلعه میر» در رباط کریم واقع در غرب استان تهران، در نشستی با جمعی از کارآفرینان و صنعتگران این شهرستان، مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی و موانع پیش روی تولید را در این شهرستان بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: تعامل بین دستگاه‌های مختلف را فرمانداری به‌عنوان نماینده عالی دولت در منطقه ایجاد می‌کند؛ بنابراین بخشی از مشکلات این شهرک باید در خود شهرستان حل شود.
یزدانی با اشاره به لزوم تقویت امکانات زیربنایی شهرک صنعتی نصیر آباد گفت: تصفیه‌خانه شماره یک این شهرک صنعتی با تلاش جمعی در مسیر مطلوبی قرار گرفته و عملیات اجرایی طرح توسعه آن نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به قرارداد ممیزی HSEE با دانشگاه تهران برای تهیه گزارش از وضعیت ایمنی واحدهای صنعتی، افزود: این قرارداد اقدام بسیار شایسته‌ای است و باید مورد به مورد در بنگاه‌ها اجرایی و مورد پایش قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که پروژه «بازچرخانی پساب» یکی از سیاست‌های اصولی امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، اضافه کرد: این پروژه در شهرک صنعتی نصیر آباد نیز به‌عنوان یک شهرک جامع باید اجرایی شود.
یزدانی با اشاره به بحث سیمای شهری شهرک‌های صنعتی، بر لزوم اقدامات جدی در این راستا تأکید کرد و گفت: افراد دارایی خود را به این منطقه آورده‌اند و شهرک صنعتی به‌عنوان محیط زندگی صنعتگران باید محیط شادابی باشد.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم زیباسازی مسیرهای دسترسی در شهرک‌های صنعتی افزود: به‌غیر از نام یک شهرک که هویت آن را تشکیل می‌دهد، مواردی همچون تابلوی ورودی، مسیرهای دسترسی و آراستگی مناظر نیز بخشی از هویت شهری است و برای جذب سرمایه‌گذاران لازم است بهسازی و مرتب شوند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد تا مشکلات حقوقی و معارضان این شهرک با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف شوند.
یزدانی در ادامه با بازدید از شهرک‌های صنعتی غیردولتی بهاریه و قلعه میر، در نشست مشترک با اعضای هیات امناء این شهرک‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، همه شهرک‌های صنعتی، اعم از دولتی و غیردولتی از حریم شهرها مستثنی بوده و به استناد قانون، همه شهرک‌های غیردولتی از مزایای شهرک‌های دولتی برخوردار می شوند.
وی با تأکید بر اهمیت شهرک‌های صنعتی غیردولتی شهرستان رباط کریم، تصریح کرد: در دو شهرک بهاریه و قلعه میر افزون بر یک هزار و 300 واحد صنعتی با اشتغال 10 هزار نفری فعالیت می‌کنند که این تعداد شاغل در سطح کشور بی‌نظیر است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور برنامه‌های متنوعی را به منظور صیانت از بنگاه‌های صنعتی با نگاه صادراتی ابلاغ کرده است، یادآوری کرد: مسوول پنج مورد از این برنامه‌ها در کشور، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.
یزدانی با اشاره به مشکلات مربوط به اراضی خالی در این شهرک‌ها اظهار کرد: مصوبه تازه دولت تکلیف را روشن کرده است و این موضوع در کارگروه شهرسازی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و سازمان حفاظت محیط زیست نیز مطرح و در دستور کار قرار دارد.
یزدانی در پایان بر تمهید مقدمات برگزاری انتخابات مجامع عمومی برای تشکیل شرکت‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی غیردولتی شهرستان رباط کریم تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، این مقام مسئول پیشتر عنوان کرده بود، سال گذشته احیای هفت هزارو 500 صنعتی تکلیف ما بود و امسال در پیشنهاد وزارتخانه احیای 10 هزار بنگاه راکد و کم ظرفیت در دستور کار قرار گرفته و پنج هزار بنگاه نیز نوسازی خواهند شد.
وی اظهار کرد: علاوه بر بنگاه های راکد بیش از 13 هزار طرح صنعتی بالای 60 درصد در کشور داریم که اگر همت کنیم می توانیم این طرح ها را به اشتغال برسانیم.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 **1561** تنظیم: محمد ملک دار ** انتشار:مژگان توانا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین