Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی، پروژه «بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار» با همکاری مشترک صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)، برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری از اوت 2016 شروع به کارکرد و تاکنون 5 جلسه کمیته هماهنگی پروژه (Project Review Committee) به‌منظور بررسی‌های فنی و اجرایی این پروژه تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یداله سبوحی، دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و مجری ملی پروژه در این جلسه گفت: به منظور بررسی فعالیت‌های فنی و مشارکت اعضای کمیته راهبری در اجرای پروژه، جلسات کمیته هماهنگی پروژه (Project Review Committee) به صورت ماهانه و جلسات رسمی کمیته راهبری دو بار در سال برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در اولین جلسه رسمی کمیته راهبری پروژه (Project Steering Committee) گزارش آغازین (Inception Report) پروژه «بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار» ارائه شد و به تصویب رسید. این گزارش به‌عنوان مبنای اصلی و کلیدی سنجش موفقیت پروژه در نظر گرفته می‌شود.

در این جلسه "آن ماری اسلات کارلسن"، نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد، گفت: اجرای چنین پروژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی به‌عنوان یک پروژه مشترک بین دولت ایران، صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، ملزم به برگزاری جلسات اصلی کمیته راهبری است و این جلسات به‌عنوان جلسات راهبری و مدیریت ارشد پروژه در نظر گرفته ‌شود.

نمایند مقیم برنامه عمران ملل متحد افزود:گزارش آغازین پروژه که در جلسات هماهنگی پیشین به‌صورت مفصل مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و توسط تیم اجرایی پروژه تهیه‌ شده است، از اهمیت بسزایی برای برنامه عمران ملل متحد (UNDP) برخوردار است و مبنای پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد:این پروژه علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی دستاوردهای متنوعی ازجمله اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد بازار را خواهد داشت.

زوران مرواج، مشاور ارشد بین المللی پروژه، در بخش دیگری از این نشست با اشاره به شرایط موجود در ایران، اظهار کرد: اجرای این پروژه بسیار دشوار است؛چراکه کشور ایران از انرژی غنی است و شرایط ایران قابل مقایسه با اروپا نیست و مؤلفه دوم پروژه فضای مناسبی برای تمرین و بررسی مشکلات و چالش‌ها است.

هاله بختیار، مدیر ملی پروژه، اظهار کرد: از جمله نتایج مورد انتظار ذکر شده در سند پروژه کاهش مصرف انرژی گرمایی (TEC) به میزان 60 درصد در ساختمان‌های درحال ساخت و 25 درصد در ساختمان‌های پایلوت با توجه به سناریوی روند موجود و کاهش یک ‌میلیون تن انتشار گاز کربن دی اکسید به صورت تجمعی است. همچنین شاخص اشتغال‌زایی که در سند اولیه موجود نبوده ولیکن هم‌اکنون از جمله شاخص‌ها و معیارهای بسیار مهم پروژه است و تلاش بر این خواهد بود که این اشتغال‌زایی در حوزه بخش خصوصی و با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خدمات انرژی که زیرساخت‌های بازار انرژی و محیط زیست خواهند بود، ایجاد شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، در کمیته راهبری پروژه، تیم مدیریت پروژه؛ برنامه عمران منطقه‌ای ملل متحد (UNDP)؛ وزارت امور خارجه کشور؛ وزارت نفت؛ وزارت نیرو؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ وزارت راه و شهرسازی؛ سازمان برنامه و بودجه کشور؛ شرکت ملی گاز ایران؛ سازمان نظام مهندسی تهران؛ شهرداری تهران؛ شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت؛ سازمان ملی استاندارد ایران؛ سازمان محیط زیست؛ مرکز تحقیقات راه، شهرسازی و مسکن؛ انجمن شرکت‌های خدمات انرژی؛ اتاق بازرگانی صنایع، معادن، کشاورزی تهران به عنوان اعضا کمیته راهبری حضور دارند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند