Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سردار گرجي زاده گفت: من از همه سياسيون با هر تفکري که دارند خواهش مي‌کنم که قدر نيروهاي حفاظتي خود در سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات را بدانند.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، سردار علي اصغر گرجي‌زاده فرمانده حفاظت سپاه براي تشريح زواياي پيدا و پنهان حادثه تروريستي اخير داعش در تهران و در مجلس شوراي اسلامي، در برنامه تلويزيوني «جهان‌آرا» شبکه افق حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار گرجي‌زاده اظهار داشت: از همان لحظه اول وقوع حادثه نيروهاي امنيتي سپاه انصارالمهدي که در مجلس مستقر هستند وارد عمل شده و اقدام به مقابله اوليه با تروريست‌ها کردند.

وي خاطرنشان کرد: اين حادثه از يک طرف حقارت کار تروريست‌ها و از طرف ديگر بزرگي نظام ما و نيروهاي امنيتي‌مان را نشان داد. چرا که تروريست‌ها از محل مراجعات مردمي وارد شدند و وقتي دست به عمليات زدند اما با حسن تدبيري که رئيس محترم مجلس آقاي لاريجاني داشت جلسه صحن علني تعطيل نشد و نمايندگان به آرامش به کار خود ادامه دادند.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدي اظهار داشت: البته متأسفانه برخي تلاش مي‌کنند تا اين حادثه تروريستي را بزرگ نشان دهند اما اينها از نگاه ما يک عمليات فاقد ارزش بود.

گرجي‌زاده تصريح کرد: بنابر اسناد به دست آمده اين تروريست‌ها با تفکرات تکفيري و سلفي وابسته به داعش در گذشته نيز چند بار به خارج مرزها رفته، در آنجا آموزش ديده و در برخي عمليات‌هاي قبلي آنها نيز شرکت داشته‌اند.

وي گفت: اگرچه با شناسايي قبلي دست به اين عمليات زدند اما به يکي از مکان‌هايي رفتند که ساده‌ترين و سهل‌ترين نوع رفت و آمد براي مردم در آنجا در نظر گرفته شده است. چرا که محل عمليات آن ساختمان اداري و مراجعات مردمي مجلس بود.

فرمانده حفاظت سپاه ادامه داد: در اين محل تنها يک حلقه امنيتي وجود داشت چرا که محل رفت و آمد مردم است و خيلي سختگيري نمي‌شود و اينکه يک تيم عملياتي بيايد و با اين حجم از وحشيگري وارد اين محل شده و در همان گام اول نيروي امنيتي ما را به رگبار بسته و بعد به سمت مردم عادي شليک کند يک اقدام حقيرانه است.

گرجي‌زاده گفت: آنها از هيچ گيتي رد نشدند و در همان گيت اول که عنصر امنيتي ما يعني شهيد تيموري در آنجا حضور داشت درگير شده و به صورت ضربتي و غافلگيرانه عمل کردند و در ابتدا نيروي امنيتي را مضروب و بعد به فجيع‌ترين شکل به شهادت رساندند.

وي در خصوص يگان‌هاي عمل‌کننده در اين مقابله نيز گفت: يگان عمده نيروهاي سپاه حفاظت انصارالمهدي مستقر در مجلس بودند اما در ادامه از ظرفيت‌هاي نيروي زميني سپاه، يگان صابرين، نيروهاي ناجا و ساير نيروهاي امنيتي که داوطلبانه آمده بودند نيز استفاده کرديم.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدي خاطرنشان کرد: کار مقابله با اين تروريست‌ها به دليل وجود تعداد زيادي از مردم عادي و کارمندان مجلس قدري پيچيده بود اما نيروهاي ما توانستند 150 نفر را به صورت کاملاً سالم از مبادي مختلف مانند پنجره و يا مسيرهاي ديگر خارج کنند.

گرجي‌زاده با بيان اينکه نيروهاي امنيتي ما با تدبير توانستند تروريست‌ها را به سمت ساختمان غير اصلي مجلس منحرف کنند، افزود: آنها به طبقه چهارم رفته بودند و در آنجا حضور داشتند و به دليل اينکه چند مجروح هم در طبقات مختلف بود نيروهاي سپاه بلافاصله براي خروج مجروحين عمل کردند و اگر اين کار صورت نمي‌گيرد تروريست‌ها بسياري از آنها را مي‌کشتند.

وي اظهار داشت: تروريست‌ها نشان دادند که خونسرد نبودند و عجله داشتند والا خسارات بيشتري برجاي مي‌گذاشتند. آنها در طبقه چهارم گرفتار شدند و قدرت تحرک از آنها گرفته شد و با تدبير نيروهاي عمل‌کننده ما مهمات اينها به پايان رسيد و صرفاً چند نارنجک و کمربند انتحاري برايشان باقي مانده بود.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدي ادامه داد: هر سه نفر آنها يک کمربند انفجاري داشتند اما نتوانستند از آن استفاده کنند يکي از آنها به وسيله نارنجک خودش به هلاکت رسيد و موجب جراحت يکي ديگر از تروريست‌ها شد و دو نفر باقي‌مانده به وسيله تير مستقيم بچه‌هاي ما کشته شدند.

گرجي‌زاده تصريح کرد: براي نيروهاي امنيتي مهم است که بر سر تعداد تروريست‌ها ريسک نکنند براي همين تا يک ساعت و نيم بعد از کشته شدن آنها بچه‌هاي ما به دنبال همدستان احتمالي ديگر مي‌گشتند.

وي با بيان اينکه در اينگونه عمليات‌ها هم سرعت و هم کيفيت براي ما مهم است، اظهار داشت: ما مانند کشورهاي ديگر مثل روسيه عمل نمي‌کنيم که براي کشتن تروريست‌ها ممکن است به مردم هم آسيب برسد، براي ما سلامت جان مردم بسيار مهم است.

فرمانده حفاظت سپاه اظهار داشت: در اين عمليات يک پاسدار حفاظت شهيد و چند نفر مجروح شدند و مابقي شهدا از مردم عادي و کارمندان مجلس بودند.

گرجي‌زاده افزود: اين تروريست‌‌ها به قدري وحشيانه عمل مي‌کردند که به سمت يکي از خانم‌ها که بچه‌‌اي در بغل داشت هم شليک مي‌کردند و يا به صورت کور مردم عادي را هدف قرار مي‌دادند اما در اينجا اقدام شجاعانه و فداکارانه نيروهاي سپاه مانند شهيد تيموري بسيار مؤثر بود و جلوي خسارت زيادي را گرفت.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به اقدام تروريست‌ها در حرم امام خميني (ره) اشاره کرد و گفت: اين عمليات که آنقدر حقيرانه و فاقد ارزش بود که ما بايد گاهي براي دشمنان‌مان تأسف بخوريم. البته در اين ماجرا نيروي انتظامي بسيار شجاعانه عمل کرد و افسر حاضر در ميدان با يک گلوله توانست يکي از تروريست‌ها که در فاصله دوري هم بود از کار بيندازد.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدي خاطرنشان کرد: مردم زيادي براي زيارت به حرم حضرت امام مي‌آيند. بنابراين خيلي نمي‌توان فضا را پليسي و امنيتي کرد البته در اطراف حرم نيروهاي امنيتي در حلقه‌هاي مختلف حضور دارند و نشان داديم که اگر تروريست‌ها بخواهند به اينجا بيايند چطور از آنها پذيرايي ويژه مي‌شود.

گرجي‌زاده افزود: اين تروريست‌ها آنقدر هول و گيج بودند که در همان لحظات اوليه درگير شده، خود را لو دادند و نيروي انتظامي به سرعت توانست جلوي آنها را بگيرد.

وي در خصوص حضور نيروهاي ارتش در عمليات مقابله با تروريست‌ها در مجلس نيز گفت: نيروهاي امنيتي ما مانند سپاه و ارتش براي کارهاي بسيار بزرگ ساخته شده‌اند. اين اتفاقي که رخ داد مي‌توانست به راحتي جمع شود که شد. هرچند نيروهاي بسياري حتي فرماندهان ارشد سپاه براي کمک آمده بودند. اما نيروهاي ما در ارتش آنقدر بزرگ هستند که بايد براي کارهاي بزرگ ذخيره شوند. در اين عمليات نيازي به آنها نبود و درخواستي هم از آنها نشد.

فرمانده حفاظت سپاه در پايان گفت: من از همه سياسيون با هر تفکري که دارند خواهش مي‌کنم که قدر نيروهاي حفاظتي خود در سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات را بدانند.

گرجي‌زاده تصريح کرد:‌ در طول سال حوادث زيادي پيش مي‌آيد که هيچ‌کس متوجه نمي‌شود و اين آرامش نتيجه مجاهدت‌هاي شبانه‌روزي و خاموش نيروهاي امنيتي است.
فارس
110



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تپش؛ روایت مهمترین حوادث روز

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • تپش؛ روایت مهمترین حوادث روز
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها