Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@10:13:07 GMT

رهاسازی آب سد لتیان از امروز

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۴۱۳۲

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پی رهاسازی آب سد لتیان از امروز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه سال جاری از مردم درخواست کرد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه جاجرود جدا خودداری کنند.

خبرگزاری فارس: علیرضا ارسطوئی با اشاره به رهاسازی آب سد لتیان گفت: هرساله به منظور تخلیه رسوب‌های ناشی از سیلاب‌های بهاری در رودخانه جاجرود، نسبت به بازگشایی دریچه‌های تخلیه تحتانی سد لتیان اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال نیز مطابق روال سال‌های گذشته، شیرهای هالوجت سد لتیان با هماهنگی شرکت آبفای استان تهران، مسئولان محلی و منطقه‌ای در روز یکشنبه 21 خرداد 1396 بازگشایی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم آب زیادی با دبی بالا در اثر بازگشایی شیرهای تخلیه‌کننده تحتانی سد لتیان در پایین دست این سد رهاسازی می‌شود، ضروری است که هموطنان عزیز از تردد، توقف و اسکان در اطراف رودخانه جاجرود در این روز جدا خودداری کنند.

ارسطوئی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که حدود 1.5 تا 2 میلیون مترمکعب آب از این طریق تخلیه شود، خاطرنشان کرد: آب تخلیه شده از طریق رودخانه جاجرود وارد مخزن سد ماملو شده و در آنجا ذخیره می‌شود تا مجددا برای مصارف شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، بدین ترتیب در این فرایند هیچ‌گونه آبی هدر نمی رود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی باران بهاری برای امروز

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: سامانه ناپایدار بارشی از فرداشب وارد استان می‌شود که باران و باد شدید و کاهش محسوس دما از پیامد‌های فعالیت این سامانه در استان است.

محمود محمد قلی پور گفت: این سامانه در برخی مناطق استان به ویژه مناطق کوهستانی با بارش‌های رگباری سبب آبگرفتگی خیابان‌ها و بالا آمدن آب رودخانه هامی شود.

توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در رفت و آمد‌های جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های کارشناس هواشناسی گلستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 
  • رهاسازی آب از سد علویان مراغه به زمین‌های زراعی
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • رهاسازی ۳۰ خودرو گرفتار در آب بعد بارندگی امروز
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز