Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا شما در نظر مديرتان کارمندي لايق و شايسته هستيد؟ اين يک پرسش بسيار مهم است. جلب نظر مدير بخش حياتي موفقيت و کاميابي در کار است. رئيستان تصميم مي گيرد که شما ترفيع بگيريد، تنرل رتبه داشته باشيد و يا حتي اخراج شويد. بنابراين شغل شما در دستان آنهاست.
برخي مديران به هنگام تعريف و تمجيد کاملاً واضح و روشن صحبت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها بعضاً بازخوردهاي مثبت را به همراه جزئيات کامل در اختيارتان قرار مي دهند، به نحوي که اين حس به شما القا شود که سهم بسزايي از موفقيت شرکت به شما باز مي گردد.
اما هميشه هم مديرها اينگونه نيستند. مسلماً در مواقع اين چنيني بهترين راه مي تواند درخواست فيدبک صادقانه باشد اما شايد بهتر باشد پيش از پرس و جو به دنبال 13 نشانه زير باشيد که خود بيانگر تحت تأثير قرار گرفتن مدير از کار شماست.
شما را به چالش مي کشنداگر برخي مواقع فشار کاري و يا مسئوليت هاي بسياري را روي دوش خود حس مي کنيد، شايد بدين دليل باشد که مديرتان مي خواهد شما را به چالش بکشد. «بيتس» در اين باره گفته «برخي اوقات احساس مي کنيد رئيستان چيزي بيشتر از آنچه در توان داريد، از شما تقاضا مي کند. اين بدان معنا نيست که آنها مي خواهند شما را تنبيه کنند، بلکه آزموني است براي بررسي عملکردتان در شرايط سخت و دشوار.»
اولويت هايشان را با شما به اشتراک مي گذارندمدير عامل کمپاني «Bates Communications» در اين باره گفته «از رئيستان بخواهيد تا در مورد اولويت هايش با شما صحبت کند و خود را علاقه مند به قبول مسئوليت هاي چالش برانگيز نشان دهيد. فرصتي را در اختيار مدير قرار دهيد تا شما را در عمل نظاره کند، مخصوصاً در پروژه اي که براي او از درجه اهميت بالايي برخوردار است.»
به شما احترام مي گذارندبه فکر آن نباشيد که مدير از شما خوشش مي آيد يا خير. مسئله اي که اهميت بيشتري دارد اين است که آيا آنها به شما احترام مي گذارند و از شما براي شرکت در گفت و گوهاي مهم دعوت مي کنند.

از نظرات شما استقبال مي کنند«بروس تولگان»، بنيانگذار «RainmakerThinking» معتقد است که مديران با کارمنداني که به آنها علاقه و اعتماد دارند بيشتر مشورت مي کنند. «چنانچه رئيس هر از گاهي نظر شما را به صورت رو در رو و يا در ملاقات هاي تيمي پرسيده و به آنها پاسخ مثبت مي دهد، اين نشان خوبي براي شماست.»
هميشه با تعريف و تمجيد از شما استقبال نمي کنندشايد پيش خود فکر کنيد که مديرها کارمنداني را که برايشان اهميت دارند، با تمجيدها و تشويق ها بمباران مي کنند اما به نظر «بيتس» هميشه اينگونه نيست. «آنها احساس مي کنند که شما هم اکنون در جايگاه مناسبي حضور داريد و نياز به تعريف هايشان نداريد و يا حتي شايد به دليل اينکه هميشه کارهايتان را به خوبي انجام داده ايد، فراموش کرده باشند از شما تمجيد کنند.»
همواره در ابتدا به سراغ شما مي آيند«تولگان» بيان کرده که چنانچه رئيستان براي واگذار کردن مسئوليت هاي معمول و يا حتي به خصوص، ابتدا به سراغ شما بيايد و شما را انتخاب کند، اين نشانه مثبتي خواهد بود.
مسئوليت هاي بيشتري را به عهده شما مي گذارندمديران معمولاً کارمنداني را که از نظر ستعداد در سطح بالاتري نسبت به بقيه قرار دارند را به عنوان جانشين تعيين مي کنند. شما احتمالاً در قبال معاونت، نشان يا مدالي طلايي را دريافت نخواهيد کرد اما احتمالاً هم خودتان و هم همکارانتان هميشه عهده دار پروژه هاي مهم خواهيد بود.
در حل مشکلات به شما اعتماد مي کنندزماني که ديگر کارمندان با يکديگر درگير مي شوند و بر سر مسائلي با هم اختلاف نظر دارند، رئيس آنها را به سراغ شما مي فرستد. «تولگان» در اينباره عنوان کرده «چنانچه مدير به ديگران بگويد که براي راهنمايي به ديدار شما بيايند، اين مي تواند يک نشانه خوب ديگر براي شما باشد.»
پروژه هاي مهم را به شما واگذار مي کنند«تولگان» گفته که يکي از نشانه هاي اساسي اعتماد مدير به شما اين است که او از شما درخواست مي کند تا با مشتري هاي مهم رايزني کرده و قرارداد ببنديد.

سطح رضايت مندي شما را جويا مي شوندبنيانگذار «RainmakerThinking» در صحبت هايش به اين موضوع اشاره کرده که گاهي مديران ممکن است از شما در مورد رضايتتان سوال کرده و علاقه داشته باشند که بدانند آيا برنامه اي براي خروج از شرکت داريد و يا چگونه مي توانند شما را در کمپاني خود نگه دارند.
از شما مي خواهند که به ديگران آموزش دهيداگر مديرتان مکرراً از شما درخواست مي کند تا کارمندان تازه وارد را آموزش داده و بخش هاي مهم را براي آنها توضيح دهيد، با وجود آنکه مسئوليت بيشتري را روي دوش شما مي گذارند اما در واقع نشانه خوبي را به همراه دارد.
ممکن است رئيستان تحت تأثير مهارت ها و قابليت هاي شما قرار گرفته و تمايل داشته باشد تا آنها را در ميان ديگر کارمندان هم گسترش دهد.
از اهدافتان براي ادامه حرفه و شغل شما مي پرسندمعمولاً در مصاحبه هاي کاري با پرسش هايي از اين قبيل مواجه شده ايد اما مطرح کردن سوال در رابطه با اهداف و آرزوهايتان مي تواند سيگنال خوبي براي علاقه شرکت به حفظ شما باشد. اين بدان معناست که مديرتان مي خواهد براي موفقيت بلند مدت روي شما سرمايه گذاري کند.
به شما «عشقي سخت» اعطا مي کنند«سوزان بيتس» به عنوان مدير عامل شرکت «Bates Communications» عنوان کرده «مديري که شما را به چشم يک کارمند مفيد ببيند، ممکن است بازخوردهاي بسياري به شما دهد البته احتمال دارد تمام آنها مثبت نباشند. برخي از آنها همانند «عشق سخت» بوده چرا که او در شما قابليت هايي ديده و حس مي کند که مي توانيد مسئوليت هاي بيشتري را هم به دوش بکشيد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • حسینی هرگز اینطور نخندیده بود (عکس)
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • سندرم ناخن زرد چیست؟