Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:16:44 GMT

کشته شدن بیش از هزار نیروی پ.ک.ک در 9 ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۴۸۱۳

کشته شدن بیش از هزار نیروی پ.ک.ک در 9 ماه گذشته

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد در 9 ماه گذشته در ترکیه مجموعا 1068 نفر از شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی در یکی از استان‌های شرقی ترکیه گفت: 1068 نفر از نیروهای پ.ک.ک کشته و 369 نفر بازداشت شده‌اند. این ارقام در طول 9 ماه اخیر به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات وزیر کشور ترکیه درحالی است که نیروهای پ.ک.ک می‌گویند، بیشتر قربانیان عملیات‌های نظامی ارتش ترکیه غیر نظامیان کردی هستند که شهرهایشان در جنوب شرق این کشور مورد حمله ارتش به بهانه جنگ با پ.ک.ک قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: احتیاط بسیار مهم است. بر همین اساس در طول 9 ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی کشورمان از 360 حادثه جلوگیری شده است.

وزیر کشور ترکیه اضافه کرد: کشور در مبارزه علیه تروریسم وارد مرحله بسیار جدی می‌شود و همه نیروهای امنیتی کشور در یک مسیر مشترک حرکت می‌کنند.

وی در ادامه اظهاراتش به عملیات نیروهای امنیتی در مناطق لیجه، کوه‌های ایکیا در استان هاکاری در جنوب شرقی ترکیه اشاره کرد و گفت: در این عملیات نیروهای امنیتی توانسته‌اند 786 اسلحه ضبط کنند. ما بسیار هوشیارانه عمل می‌کنیم. در حال حاضر این شبه نظامیان موشک‌های نسل جدید دارند که مشخص است این موشک‌ها از کجا آمده است. در واقع این موشک‌ها را کسانی داده‌اند که ما آنها را به عنوان دوست می‌شناسیم. اما آنها با این گروه‌ها همکاری می‌کنند.

او در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه منابع مالی تغذیه سازمان‌های تروریستی ضعیف شده‌اند، افزود: براساس آمارهای به دست آمده، در ماه مه تنها 5 نفر عضو پ.ک.ک شده‌اند. در پنج ماه اول سال 2017 این رقم 45 نفر بوده، این در حالی است که در گذشته هزاران نفر به این گروه می‌پیوستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی عملیات پهپادی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال عراق ۳۲ عنصر گروهک تجزیه طلب پ ک ک از پای در آمدند.
بنا بر این اطلاعیه، عملیات فوق در مناطق هفتنین، گارا، هاکورک و منطقه عملیاتی پنجه قفل در شمال عراق صورت گرفته است.
در این اطلاعیه آمده عملیات علیه گروه‌های تروریستی تا ازپای درآمدن آخرین تروریست با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه