Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@03:27:03 GMT

اعضای یک خانواده 6 زندانی را در همدان آزاد کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۵۸۶۷

اعضای یک خانواده 6 زندانی را در همدان آزاد کردند

یدالله روحانی منش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ابتدا والدین این خانواده با حضور در ستاد دیه و پرداخت 300 میلیون ریال زمینه بازگشت 4 زندانی به آغوش خانواده را فراهم کردند.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: سپس فرزند و نوه آنها با مراجعه به ستاد دیه هزینه مورد نیاز برای آزادی 2 زندانی را پرداخت کردند.
وی یاداوری کرد: هفته گذشته نیز یک زن میانسال طلا و جواهر خود به ارزش 300 میلیون ریال را به ستاد دیه برای آزادی زندانیان هدیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: مادر سه شهید با اختصاص مبلغی به چشم انتظاری اعضای چند خانواده پایان داد.
روحانی منش اظهارکرد: همچنین شماری از شهروندان هزینه مجالس ترحیم و عروسی را برای آزادی زندانیان صرف کرده که این اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با ذکر اینکه هم اینک 300 زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای این استان حضور دارند گفت: سن مسن ترین زندانی 73 سال و جوان ترین زندانی 20 سال است.
وی بیان کرد: کمترین میزان بدهی 30 میلیون ریال و بیشترذین میزان بدهی متعلق به یک سانحه رانندگی با 11 فوتی و 110 میلیارد ریال بدهی است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای آزادی تمامی زندانیان جرائم غیرعمد این استان 150 میلیارد ریال نیاز است.
روحانی منش با انتقاد از قبول مهریه های بالا توسط خانواده ها و زوجین گفت: برخی نمی دانند بلافاصله بعد از جاری شدن صیغه عقد، در صورت مطالبه زوجه، داماد مکلف به پرداخت مهریه می شود.
وی بیان کرد: در یک پرونده یک زندانی مهریه به خاطر ناتوانی در پرداخت 2 هزار و 300 سکه زندانی شده بود در حالیکه کل دارایی زوجین و طایفه های آنها به یکصد سکه هم نمی رسید.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: ستاد دیه بیش از 500 میلیون ریال تسهیلات در اختیار افرادی که به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی هستند قرار نمی دهد.
روحانی منش یادآوری کرد: سال گذشته 268 زندانی جرائم غیرعمد این استان با 205 میلیارد ریال بدهی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی افزود: با کمک و مساعدت خیران نیک اندیش از ابتدای سالجاری تاکنون نیز 45 زندانی با 44 میلیارد ریال بدهی آزاده شده اند.
شماره حسابهای ستاد دیه برای دریافت کمکهای مردمی و آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد سیبای بانک ملی 0106329555001 و حساب جام بانک ملت 2030303037 قابل واریز در کلیه شعب به نام ستاد دیه استان همدان است.
از سال 91 تا 95 بیش از یک هزار و 281 زندانی با 914 میلیارد ریال بدهی آزاد شدند که 50 تن از این زندانیان زن بودند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت یک خیر نیکوکار و استاد دانشگاه در اقدامی خداپسندانه، مادری پس از تحمل ۶ سال حبس از زندان آزاد شد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

این خیر با پرداخت بدهی ۸۴۰ میلیون ریالی بانوی مذکور، مقدمات آزادی این زندانی را فراهم کرد تا وی بتواند طعم شیرین آزادی را بچشد.

سید جواد تهامی، رئیس ندامتگاه فردیس گفت: کمک به آزادی زندانیان یک حرکت معنوی و ماندگار نزد خداوند متعال است که با این اقدام نیک خانواده‌ای از گرفتاری و مشکلات رها می‌شود.

کد خبر 6091386

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی