Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کاندید معترض انتخابات شورای شهر رودان با بیان اینکه رعایت انصاف در بازشماری آرا نادیده گرفته شده است،اظهار کرد:منتخب شورای شهر رودان از حمایت یکی از اعضای هیئت نظارت برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از رودان نیوز ؛ انتخابات شورای اسلامی شهرستان رودان با رقابت 31 کاندیدا همزمان با سراسر کشور در 29 اردیبهشت ماه برگزار شد و نتایج این انتخابات دو روز بعد از انتخابات از طریق فرمانداری شهرستان اعلام شد که براساس رای مردم رودان پنج نفر به‌عنوان کاندیدای منتخب جهت حضور در شورای اسلامی شهر معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام نتایج، جمعی از کاندیدای شورای اسلامی شهر رودان با تنظیم نامه‌های متعدد مبنی بر بازشماری آرای برخی از صندوق‌های شعبات شهر رودان اعتراض خود را به نتابج نهایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رودان به فرمانداری و هیئت نظارت این شهرستان اعلام کردند.

پس ازثبت شکایت این کاندیداها در فرمانداری شهرستان رودان و هماهنگی های لازم با هیئت محترم نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان رودان و اعلام عدم صلاحیت هیئت نظارت رودان به رسیدگی به شکایات این کاندیدها از سوی این هیئت ،شکایت آنان به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان ارجاع داده شد.

محمد عابدینی، یکی ازاین کاندیدای معترض که از اعضای علی البدل اول در پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر رودان است با اشاره به اقدام عجیب هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان هرمزگان در روند رسیدگی به شکایت کاندیداهای معترض اظهار داشت: پس از اینکه به همراه 11 نفر از کاندیداهای معترض شکایت خودرا به این هیئت تقدیم کردیم، خواستار باز شماری صندوق های 9 شعب شدیم که با عدم بی طرفی این هیئت مواجه شدیم.

وی افزود : چطور امکان دارد به شکایت 12 نفر از معترضین هیچ اهمیتی داده نشود و فقط از 9 صندوق درخواست شده (که شعب شماره 1،5،4و 17 از مهمترین آنها بودند) فقط دو صندوق آن هم نه به درخواست ما بلکه به درخواست شخص دیگری که خود یکی از اعضای منتخب است، بازشماری آرای صورت گیرد.

این کاندید معترض در ادامه ارتباط سیاسی یکی از اعضای هیئت نظارت استان با یکی از منتخبان شورای شهر را مهمترین عامل عدم رسیدگی شفاف و عادلانه به شکایت 12 کاندید معترض دانست و تصریح کرد: علاوه بر اعتراض به بازشماری آرای مستنداتی در خصوص تخلفات گسترده درقبل و حین برگزاری انتخابات شوراها به هیئت عالی نظارت داده شده که متاسفانه بدون توجه به این تخلفات فقط بازشماری ناعادلانه دو صندوق را در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با بررسی‌های به‌عمل آمده و به استناد شواهد و مدارک موجود به‌طور قطع ثابت شد که نتایج آرا به گونه اعلام شده نیست،عنوان داشت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد که آرای مذکور در شمارش، صورتجلسات و حتی در سامانه فرمانداری به درستی ثبت نشده است.

عابدینی ادامه داد: در شمارش این دو صندوق که مورد درخواست ما نبود، تعداد 12 رای به آرای بنده که فقط 60 رای را با نفر آخر اعضای منتخب فاصله دارم اضافه شد چنانچه اگر صندوق های مورد تقاضای ما بازشماری می شد مطمئناً این آرای با تغییر جدی مواجه می شد.

وی یادآور شد:احساس خطراز اینکه ممکن است آرای این منتخب شورای شهر رودان که از وابستگان سیاسی و فعالان ستاد انتخاباتی عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان هرمزگان است کم شود، باعث شد تا در اقدامی ظالمانه و دور از انصاف و برنامه ای از قبل طراحی شده و اعلام اعتراض این منتخب ،با دستورات لازم فقط به اعتراض این شخص رسیدگی شود و عملاً هیچ گونه رسیدگی به اعتراضات 12 کاندید صورت نگرفته است به گونه ای که از قبل از بازشماری در از اجرای چنین برنامه ای مطلع بودیم .

وی خاطر نشان کرد: اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات را مقصر می دانیم چرا که می دانند این عضو در حمایت به حق یا ناحق از مریدان سیاسی خود از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و می توانستند با نظر خود بدون هیچ گونه طرفداری ازسایر کاندیداها در باز شماری آرای انصاف را راعایت کرده و موجب ضایع شدن حق کسی نگردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست