Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای فاز اول طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها از ابتدای تیرماه در سواحل شمال کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ پروین فرشچی درجلسه بررسی تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست که به منظور پرچم‌گذاری شناگاه‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: سعی می‌کنیم طی چند ماه آینده فاز دوم طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها را در جنوب کشور اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این سازمان نمی‌تواند این کار مهم را به‌ تنهایی انجام دهد، گفت: لازم است دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری کنند، بنابراین سه نهاد وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای این موضوع را دنبال می‌کنند.
فرشچی افزود: تفاهم‌نامه همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست به منظور برنامه‌ریزی، اجرا، راهبری و نظارت مجموعه طرح‌های سالم‌سازی شناگاه‌ها هفته آینده امضا می‌شود.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: طبق طرح سالم‌سازی شناگاه‌ها یا طرح پرچم‌گذاری، شناگاه‌هایی که از نظر سلامت تایید شوند مزین به پرچم‌های آبی می‌شوند. این اقدام رقابت سالمی را برای سرمایه گذاران و مدیران شناگاه‌ها ایجاد می‌کند.
فرشچی در پایان اظهار کرد: طرح پرچم‌گذاری در سایر کشورها اجرا شده و در ایران برای اولین بار قرار است از تیرماه آغاز شود. ادعا نمی‌کنیم این طرح بهترین طرح خواهد بود ولی امیدواریم در حین انجام کار به اشکالات احتمالی پی ببریم تا در آینده آن را به بهترین شکل اجرایی کنیم.
در ادامه قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به اینکه باید سرویس و خدمات کافی برای گردشگران در سواحل لحاظ شود، گفت: از آنجا که جمعیت قابل توجهی از شهروندان تهرانی در استان‌های شمالی از جمله مازندران به عنوان گردشگر حضور پیدا می کنند از شهرداری تهران درخواست پیش بینی تمهیدات برای مدیریت گردشگران در استان‌های شمالی را داریم.
علی ملا زاده جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در جلسه بررسی تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در مورد طرح‌های سالم سازی شناگاه‌ها اظهار کرد: در بحث ساماندهی، نیروهای موثری حضور دارند که نقش مهمی ایفا می‌کنند. نیروهای نجات غریق، هلال احمر، اورژانس، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بسیج و سایر بخش‌ها در ساماندهی سواحل مسئولیت‌های پررنگ دارند.
وی بر ضرورت آماده باش استان‌های شمال کشور برای پذیرش گردشگر در ایام تعطیلات عید فطر تاکید کرد.
همچنین علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت بهداشت در بحث ساماندهی سواحل و شناگاه‌ها دو ماموریت را دنبال می‌کند. اول اینکه از مرگ نابهنگام مردم جلوگیری می‌کند که متاسفانه هر سال این اتفاق می‌افتد و سعی داریم تعداد آن را کاهش دهیم.
وی افزود: ماموریت دوم جلوگیری از معلولیت، ناتوانی و بیماری‌ها است. از آنجا که همکاری‌های بین بخشی یکی از مشکلات کنونی ما است لازم است در این زمینه بازبینی صورت گیرد. نسبت به سال‌های گذشته تفاهم و هماهنگی بین دستگاه‌ها بهتر شده ولی هنوز مشکلاتی باقی مانده است.
سیاری تاکید کرد: نصب پرچم در شناگاه‌ها مبنی بر آلوده بودن یا تمیز بودن آنها، ضروری است.
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اندازه‌ گیری آلودگی میکروبی شناگاه‌ها توسط این سازمان اظهار کرد: از 51 شناگاه مازندران 11 شناگاه در وضعیت بحرانی و فوق بحرانی قرار دارد که باید تعطیل شود که شناگاه عباس آباد از جمله‌ آنهاست.
ضیاء الدین الماسی در جلسه بررسی تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور پرچم‌گذاری شناگاه‌های کشوربا بیان اینکه شناگاه ساحل قو و شناگاه پاسداران انزلی باید تعطیل شوند،اظهارکرد: از 19 شناگاه گیلان دو شناگاه در شرایط تعطیلی قرار دارد چون بار میکروبی بالایی دارند. در استان گیلان از 33 ایستگاه در دو شناگاه ساحل قو و شناگاه پاسداران انزلی باید پرچم زرد نصب شود چون میزان آلودگی میکروبی بسیار بالاست.
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اوضاع شناگاه‌ها مطلوب نیست و با مشکلات متعددی روبرو هستند.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته پایش، بازرسی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر وضعیت طرح سالم‌سازی شناگاه‌ها انجام شده است، گفت: شناگاه‌ها وضعیت نامناسبی دارند. برخی از آنها اساسا در نقاط نامناسب جاگذاری شده‌اند و باید به طور کلی تعطیل شوند. برخی شناگاه‌ها نیز مشکل زیرساخت دارند و برخی دیگر دچار ضعف مدیریتی هستند.
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: عوامل اصلی تاثیرگذار در آلودگی شناگاه‌ها تخلیه فاضلاب‌های تصفیه نشده، مدیریت ضعیف پسماندها و مدیریت غلط شناگاه‌ها است.

کاهش نرخ خدمات توریسم دریایی کیش

عضو هیئت امنای ستاد جشن ها و مناسبت های ویژه جزیره کیش گفت: از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان نخستین جشنواره رمضان در جزیره کیش با هدف کاهش نرخ خدمات توریسم دریایی جزیره آغاز شده است.
مسیح الله صفا در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: از سوی ستاد جشن ها و مناسبت های ویژه جزیره کیش، نخستین جشنواره رمضان از در جزیره کیش آغاز به کار کرده است.عضوهیئت امنای ستاد جشن ها و مناسبت های ویژه جزیره کیش و رئیس جامعه هتل داران کیش خاطرنشان کرد : جشنواره رمضان در جزیره کیش با هدف کاهش نرخ خدمات توریسم دریایی جزیره آغاز شده است.
به گفته وی، برگزاری این جشن به افزایش ورود گردشگران در ماه مبارک رمضان به جزیره کیش کمک شایانی خواهد کرد.
صفا در ادامه گفته های خود اظهار داشت: از آنجا که ماه مبارک امسال با فصل امتحانات مدارس نیز تقارن دارد، به منظور کاهش مسافران ورودی به جزیره کیش در این ایام، برای نخستین بار جشنواره رمضان در جزیره برگزار می شود.
این مقام مسئول در جزیره کیش با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها نقش بسزایی در افزایش ورود گردشگران به جزیره خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره جدید نیز بدون شک نقش مهمی در رونق توریسم جزیره کیش ایفا خواهد کرد.
وی همچنین با متنوع خواندن برنامه های جشنواره رمضان تاکید کرد: در این جشنواره نیز همچون سایر جشنواره شاهد کاهش قیمت ها در نرخ واحدهای خدماتی و پذیرایی اعم از هتلها، رستوران ها و خدمات پذیرایی خواهیم بود.
صفا بیان کرد : همچنین در مراکز خرید کیش نیز شاهد ارائه کالاهایی با کیفیت بالا و با تخفیف های بسیار مناسب خواهیم بود.
رئیس جامعه هتل داران جزیره کیش در خصوص تخفیف حمل و نقل هوایی در این ایام گفت: نرخ سفرهای هوایی به جزیره کیش در پایین ترین حد خود قرار دارد و ایرلاین ها دیگر حاضر به کاهش قیمت های خود در ایام رمضان نشدند.
وی اظهار کرد: با این وجود دفاتر خدمات مسافرتی چارتر کننده، کاهش قیمت بیشتری را به این دلیل برای جذب گردشگران به جزیره کیش متقبل خواهند شد.
عضو هیئت امنای ستاد جشن ها و مناسبت های ویژه جزیره کیش و رئیس جامعه هتل داران کیش، تصریح کرد: جشنواره رمضان با برخورداری از اسپانسرهای مالی قوی، جوایز ویژه و نفیسی را در مراکز خرید و نیز سالن تالار کیش به قید قرعه به گردشگران اعطاء خواهد کرد.
به گفته صفا، ستاد جشن ها و مناسبت های ویزه جزیره کیش یک ستاد کاملاً خصوصی است که از سوی جامعه هتل داران کیش، جامعه رستوران داران کیش،جامعه دفاتر خدمات مسافرتی کیش و نیز جامعه تجار و بازاری های جزیره اداره می شود.
وی گفت : معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، معاون حقوقی و معاون انسانی این سازمان نیز بر عملکرد این ستاد نظارت خواهند داشت.
وی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش هیچ گونه منفعت و درآمدی ناشی از برگزاری این جشنواره کسب نخواهد کرد و این جشنواره کاملاً از سوی بخش خصوصی و به صورت هیئت امنایی برگزار خواهد شد.
عضو هیئت امنای ستاد جشن ها و مناسبت های ویژه جزیره کیش اظهار داشت: با برگزاری نخستین جشنواره رمضان کیش، جذب تعداد گردشگر به این جزیره در ایام ماه مبارک رمضان و به دنبال آن کسب درآمد برای فعالان بخش خصوصی در امر گردشگری جزیره کیش افزایش خواهد یافت.
صفا در ادامه گفته های خود از برگزاری جشنواره تابستانی کیش پس از اتمام جشنواره رمضان در عید سعید فطر خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره تابستانی کیش نیز زمینه ورود هر چه بیشتر گردشگران تابستانی به جزیره را با ارائه تخفیفات مناسب در خدمات گردشگری فراهم خواهد کرد.
به گفته این مقام مسئول در جزیره کیش، جشنواره تابستان کیش تا پایان مرداد ماه با برنامه های ویژه و جذاب به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی