Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از مجموع 2 هزار و 600 حلقه چاه کشاورزی در استان سمنان، 596 حلقه چاه با بیش از 20 درصد اضافه برداشت وجود دارد که باید به کنتور هوشمند تجهیز شود.
وی تاکید کرد : در این راه کمک بخش خصوصی و اعتبارات دولتی باید برای نصب هرچه سریع تر کنتورهای هوشمند به کار گرفته شود تا در استان هیچ چاهی وجود نداشته باشد که بدون کنتور هوشمند آب مصرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که نصب کنتورهای هوشمند در تعادل بخشی و احیای منابع آب بسیار موثر است، افزود: در صورت تکمیل تجهیز همه چاه ها به کنتورهای هوشمند و شارژ و بهره برداری از آن ها امکان جلوگیری درصد قابل توجهی از کسری مخزن دشت ها در استان میسر می شود.
استاندار سمنان درباره انتقال آب دریای خزر به این استان گفت : تا کنون انتظارات سازمان محیط زیست از استان سمنان تا حدود زیادی تامین شده است و نشست های زیادی در این باره برگزار شده است و در صورت اعلام رضایت همه جانبه از سوی محیط زیست، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مهم محقق می شود.
به گزارش ایرنا، تا کنون هزار و 352 کنتور هوشمند آب و برق در بخش کشاورزی در استان سمنان نصب و بهره برداری شده است.
با توجه به این که 90درصد از کسری مخزن های دشت های استان سمنان در اثر برداشت غیرمجاز از چاه های کشاورزی مجاز صورت می گیرد در صورت تکمیل تجهیز کلیه چاه ها به کنتورهای هوشمند و شارژ بهره برداری از ان ها امکان جلوگیری بیش از 90درصد از کسری مخازن دشت های استان میسر می شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و کشاوری دارد.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان