Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفتمین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، سه واحد مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی موفق به دریافت کد دانشگاهی اخلاق شدند و با 28 واحدی که قبل از این مجوز را اخذ نموده بودند؛ در مجموع، این تعداد به 31 واحد رسید.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه، دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، به تشکیل کمیته اخلاق دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی و تفویض اختیاری که در این زمینه از سوی کمیته ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به معاونت علوم پزشکی دانشگاه شده است، اشاره کرد و افزود: رعایت مسائل اخلاقی در همه رشته های دانشگاهی مهم است، ولی پژوهش در رشته های علوم پزشکی که با بافت انسانی و سلامت جامعه سر و کار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علوم پزشکی اظهار داشت: کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دارای سه رده بندی است. در رأس این رده بندی کمیته ملی اخلاق در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، رده میانی مربوط به کمیته دانشگاهی است و حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این رده قرار می گیرد و رده بعدی کمیته سازمانی است که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می شود.

وی با یادآوری برخی از وظایف کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی خاطرنشان کرد: ارائه مجوز کد اخلاق به کمیته های دانشگاهی در واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به جهت کددهی به آثار پژوهشی اعم از پایان نامه ها، طرح های پژوهشی و ... و همچنین بررسی پرونده ها شکوائیه های علمی-پژوهشی-اخلاقی افراد حقیقی و حقوقی از جمله اعضای هیات علمی و دانشجویان می باشد.

ابطحی دلایل وقوع برخی از تخلفات پژوهشی را عدم اطلاع افراد عنوان کرد و گفت: جهت آشنایی اعضاء هیات علمی و دانشجویان ارجاع شده به کمیته های دانشگاهی اخلاق آیین نامه تخلفات پژوهشی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، تهیه شده در سایت معاونت علوم پزشکی دانشگاه بارگذاری شده است.

گفتنی است، در این جلسه که حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری،معاون دانشجویی و فرهنگی و دکتر منادی سفیدان، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند، پرونده افراد معرفی شده توسط 5 واحد جهت اعطای کد اخلاق مورد بررسی قرار گرفت و واحدهای کازرون، خوراسگان و شهرکرد مورد موافقت قرار گرفتند و واحد شیراز و کرمان جهت تکمیل مستندات به جلسه بعدی موکول شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد علوم پزشکی تهران،در این جلسه 7 پرونده شکوائیه در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت. در این پرونده ها، مواردی از قبیل چاپ مقاله توسط دانشجویان بدون اطلاع اساتید راهنما و مشاور، چاپ مقاله منتج از پایان نامه با اسامی افراد غیرمرتبط در موضوع پژوهشی، درخواست چاپ مجدد مقاله انگلیسی زبان عضو هیات علمی به زبان فارسی در جمله ای دیگر بدون اخذ اجازه از مسئولین مجلات و نیز چاپ مقاله ای که دارای مشابهت های بالای 80 درصد یا مقاله چاپ شده فرد دیگری است، از جمله مواردی بود که مورد بررسی توسط اعضا قرار گرفت و احکام مربوط به ایشان صادر گردید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد