Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل هم وزن با افزایش ۸ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۲۳۹ واحد رسید، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۰۳ واحدی به عدد ۸۶ هزار و ۹۰۵ واحد دست یافت.
ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۹۳ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ۳۸۸ میلیون و ۷۹۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۱ هزار و ۱۵۴ نوبت داد و ستد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازار سرمایه، با چشم‌های خیره به بازار ارز، در حالی شاهد رنج شدن قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) و در بازه مثبت قیمت‌ها بودند که برخی حقوقی‌های حامی نماگرهای بورس در حجم‌های محدود به کمک نماگر‌ها برای تغییر جهت در شیب صعودی شتافتند، هر چند که عمق پایین معاملات سهام و کاهش ارزش معاملات باعث شده تا هیچ رغبتی برای معامله‌گران بازار سهام باقی نماند.
بازار سرمایه، با وجود حضور شرکت‌های بزرگ و برخوردار از شفافیت بالا، این روز‌ها از چشم معامله‌گران افتاده و به جای آن، بازار کوچک فرابورس جایگزین شده است.
*** در دومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بورس در حالی معاملات کم‌حجمی را به نظاره نشستند که با حمایت ضعیف برخی حقوقی‌ها و بازارسازهای آن‌ها از سهام شرکت‌های شاخص‌ساز، نماگر بورس، سبزپوش باقی ماند.
شاخص کل هم وزن با افزایش ۴ واحدی به عدد ۲۶ هزار و ۹۸۹ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص آزاد شناور با کاهش ۹ واحدی به عدد ۸۶ هزار و ۸۹۵ واحد رسیده است.
ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ۴۵۴ میلیون و ۴۶۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۶ هزار و ۲۵ نوبت داد و ستد شده است.
بازار سهام، بازاری کم‌عمق و رخوت‌آور بود که بی‌آنکه به فردای خود امیدوار باشد، در حال گذران امور روزانه خود بوده است.
*** در سومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی کم‌عمق‌ترین معاملات سهام را شاهد بودند که انتشار برخی خبرهای ناامیدکننده و بی‌تحرکی حقوقی‌ها باعث شد نماگرهای منتخب بورس با کاهش دسته جمعی به کار خود پایان دهند.
شاخص کل هم وزن با کاهش ۵۹ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۱۱۰ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۳۱۰ واحدی به عدد ۸۶ هزار و ۵۸۴ واحد دست یافته است.
ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۷۶ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن ۳۵۳ میلیون و ۸۷۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۸۸۰ نوبت داد و ستد شده است.
ارزش معاملات بازار سرمایه توانسته رشدی ۴ برابری داشته باشد چرا که این امر می‌تواند در رونق بازار سرمایه تاثیرگذار باشد، بازار سهام بازاری به نسبت کم رخوت به حساب می‌اید که می‌تواند بر بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.
کسادی کسب‌وکار در کنار مشکلات تولیدکنندگان در زمینه فروش کالا و طولانی شدن دوره وصول مطالبات باعث شده تا اغلب معامله‌گران از شرایط کنونی اقتصاد ایران به‌اصطلاح تحت عنوان اقتصاد آزمایشگاهی نام ببرند، اقتصادی که هم‌اکنون تصمیم‌گیران آن تلاش می‌کنند تا در شرایط ایزوله مانع از تزریق میکروب‌های مخرب از جمله رکود تورمی شوند، غافل از اینکه وجود برخی میکروب‌ها از جمله تورم گاهی برای زنده ماندن ضروری است.
*** درچهارمین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بورس در حالی نظاره‌گر معاملاتی کم‌حجم بودند که تلاش برخی حقوقی‌ها برای حمایت از سهام در گروه خودرویی‌ها نتوانست جامه سبز را بر تن نماگرهای منتخب بازار کند.
شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۱ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۹۸ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۲۶ واحدی به عدد ۸۶ هزار و ۴۵۸ واحد دست یافت.
ارزش کل معاملات بورس، به بیش از ۲۰۲ میلیارد تومان رسید درحالی که در بازار نقدی سهام این بورس ارزش کل معاملات ۱۳۶ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۴ هزار و ۱۱ نوبت داد و ستد شده است.
بازار سهام، بازاری کم‌حجم و متعادل بود که اغلب معامله‌گران حقیقی به پیشرانی گروه ساختمانی‌ها و تک‌سهم‌های گروه رایانه و فناوری اطلاعات به دنبال جمع‌آوری سهم‌های برخوردار از شناوری پایین و یا با سرمایه کوچک بوده‌اند، بازاری که این روز‌ها از سایه خود هم می‌ترسد.
*** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۶۵ واحدی به عدد ۱۳ هزار و ۲۹۱ واحد رسید، این درحالی است که شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۶ واحدی به عدد ۹۰۲ واحد رسیده است.
ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن ۸۰۱ میلیون و ۸۹۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۹۷۶ نوبت دادوستد شده است.
بازار سهام، در حالی رکود مطلق را تجربه می‌کند که علامت دهی مثبت گاه و بیگاه برخی نمادهای معاملاتی را مدیون موج‌سواری گروهی برخی معامله‌گران حقیقی و بازارسازهای کوچک کف بازار است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از مدت‌ها بحث و گفت‌وگو برای واگذاری سهام دو باشگاه ورزشی بزرگ تهران، اواخر فرودین امسال سازمان خصوصی‌سازی آگهی واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را منتشر و قیمت پایه و شرایط عرضه سهام این باشگاه‌ها را اعلام کرد.

در همین راستا مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت؛ اگرچه واگذاری این باشگاه چندان به فرآیند واقعی خصوصی سازی شبیه نبود و بیشتر به نظر می رسید که آن‌ها صاحبان فرمایشی جدیدی یافته اند؛ اما به هر جهت در این مزایده هلدینگ بزرگ خلیج فارس ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال را خریداری کرد و کنسرسیوم بانکی، صاحب سهام پرسپولیس شد.

واگذاری سرخابی‌ها تأثیرات محسوسی در بازار سرمایه ندارد

برای بررسی تأثیر این واگذاری بر این دو باشگاه و بازار سرمایه، حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه درباره فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صاحبان جدید آنها در بورس به خبرنگار آنا گفت: واگذاری سرخابی‌ها تاثیرات محسوسی در بازار سرمایه ندارد؛ اما خریداران آنها که از شرکت‌های بورسی می‌توانند دوران جدیدی از نظر شفافیت در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: این باشگاه‌ها اگرچه بورسی هستند؛ اما شفافیت لازم و افشای اطلاعاتی که در مقررات بورسی هستند را رعایت نکرده اند. به همین دلیل اگر ساختار مدیریتی این باشگاه‌ها بتوانند دستخوش تغییرات مثبت شوند و بر اساس دستورالعمل‌های تیمداری اداره شوند و سیاسی‌کاری از آنها حذف شود، ممکن است که اتفاقات خوبی برای این دو باشگاه و مالکان جدید آنها رخ دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از جمله مهترین تغییراتی که می‌تواند در روند این دو باشگاه تغییرات مثبتی را پدید آورد، این است که نسبت به دریافت حق پخش بازی‌های این دو تیم اقدام شود. همچنین لازم است که مدیران این تیم‌ها رایزنی‌های لازم برای دریافت حق اتخاذ مستقیم تصمیمات اقتصادی را پیگیری کنند.

مانور‌های مدیریتی دو باشگاه را از حالت زیان‌دهی خارج می‌کند

وی تصریح کرد: با انجام این نوع مانور‌های مدیریتی می‌توان این دو باشگاه را از حالت زیان‌دهی خارج کرد. شایان ذکر است که شرکت‌هایی که این دو باشگاه را خریداری کرده اند از نظر توانایی مالی و نیروی انسانی متخصص در شرایطی هستند که می‌توانند وضعیت تأمین سرمایه پولی و نیاز کادر مدیریتی ماهر در این مجموعه‌ها را برطرف کنند؛ از این رو تحول این دو باشگاه کاملاً در دسترس است.

میرمعینی گفت: باید دید که دست مدیران شرکت‌های جدیدی که صاحب این دو باشگاه شده اند تا چه حد در بنگاهداری باز است؛ در غیر این صورت تحول خاصی را در شرایط و درآمد و ارزش سهام این دو باشگاه نخواهیم دید؛ البته طبیعی است که از طرف مالکان جدید با توجه به این‌که بخشی از منابع آنها برای این خرید صرف شده، دخالت‌های ساختاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: این دو باشگاه حالا مالکان پولداری دارند که اگر بتوانند مدیریت مناسبی را اعمال کنند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. حالا فقط می‌توان یک دوره منتظر ماند تا ببینیم مالکان جدید از نظر مدیریت باشگاه و مدیریت مالی چه می‌کنند. مدیر استراتژیک و مدیر مالی مناسب در بدنه مالکان این باشگاه‌ها هست، اما این‌که چقدر دست آنها برای ایجاد تغییر باز باشد، هنوز محل سؤال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی