Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


نشانه‌هاي ورزش مناسب تعرق بالا، سوزش عضلات و افزايش تنفس


ورزش مناسب مي‌تواند نشانه‌هايي همچون تعرق بالا، سوزش عضلات و افزايش تنفس را به همراه داشته باشد. با اين حال نشانه هايي وجود دارند که از آسيب زننده بودن ورزش خبر مي‌دهند.

انجام بيش از حد ورزش در صورتي که ميزان ورزش با نحوه انجام آن مناسب نباشد، باعث ايجاد خطرات مي‌‌‌‌‌‌‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشانه هايي از جمله درد در عضلات، ضعف، تب و حالت تهوع ايجاد مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

براي جلوگيري از اين مشکلات بهتر است ورزش به درستي انجام شود و برنامه مناسبي براي آن داشته باشيد.

پنج نشانه‌اي که بايد به آنها توجه کنيد عبارتند از:

1. درد عضلات
عوامل مختلفي مي‌تواند باعث آسيب‌ديدگي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عضلات شود. کمبود آب بدن، افزايش گرما و شدت زياد ورزش باعث آسيب‌ديدگي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عضلات مي‌‌‌‌‌‌‌شود. در صورتي که درد در عضلات ادامه پيدا کند و با سرد کردن بدن و مصرف مايعات از بين نرود بايد جدي گرفته شود ، زيرا ممکن است خطرناک باشد.

2. درد در پهلوها
درد در پهلوها در ورزش معمولا ايجاد مي‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر به درستي بدن را گرم کنيد معمولا از اين نوع درد جلوگيري مي‌‌‌‌‌‌‌شود. داشتن فرم بدن مناسب و تعادل الکتروليت‌هاي بدن نيز موثر هستند. با اين حال اگر درد پهلوها تا شانه چپ پيشرفت کند بايد آن را جدي گرفت ، زيرا ممکن است نشانه حمله قلبي باشد.

3. سست شدن عضلات
معمولا به هنگام انجام ورزش‌هاي شديد واستقامتي سست شدن عضلات احساس مي‌‌‌‌‌‌‌شود. در صورتي که اين حالت پيش بيايد نمي‌توان خوب بدن را کنترل کرد يا فرم بدن را حفظ کرد. بهتر است در اين حال کمي به خود استراحت بدهيد. در صورتي که در ابتداي ورزش سريعا اين حالت پيش بيايد نشان دهنده اين است که عامل ديگري از جمله پايين بودن قند خون وجود دارد.

4. سرگيجه
کمبود آب بدن، سکته قلبي يا کمبود قند خون باعث ايجاد سرگيجه مي‌‌‌‌‌‌‌شود. در صورتي که اين حالت ايجاد شود ورزشکار نمي‌تواند به راحتي بايستد در صورتي که هيچ کدام از اين مشکلات را نداشته ايد و احساس سرگيجه مي کنيد بهتر است به پزشکي مراجعه کنيد.

5. حالت تهوع
در صورتي که افراد ناشتا ورزش کنند ممکن است که احساس حالت تهوع داشته باشند. افرادي نيز اگر درست بعد از غذا خوردن ورزش کنند همين احساس را دارند. در صورتي که در هر زمان ورزش مي کنيد احساس مي کنيد که معده شما ناراحت است بهتر است شدت ورزش را کاهش دهيد يا به پزشک مراجعه کنيد.

منبع: ايسنا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم

گوزن‌های شمالی نر با رقبای خود بر سر تصاحب گوزن‌های ماده می‌جنگند. گاهی این جنگ موجب شکسته شدن شاخ آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟