Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قاسم قندهاری در جلسه اتاق فکر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی اظهارداشت: جشنواره چهارم مردادماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین در توضیح روند برگزاری جشنواره یادآور شد که نخستین جشنواره پویانمایی رضوی سال 88 برگزار شد و به ‌صورت مستمر تاکنون ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تأسیس انجمن‌های تخصصی انیمیشن در گلستان اشاره کرد و گفت: این اقدام از بازخوردهای جشنواره پویانمایی رضوی است.
قندهاری تأسیس دانشکده انیمیشن را از دیگر دستاوردهای جشنواره دانست و افزود: این امر به تربیت و پرورش نیروهای زبده در استان کمک بسیاری می‌کند.
وی؛ جشنواره پویانمایی رضوی را تخصصی و تأثیرگذار بیان کرد و اظهارداشت: به دلیل همین ساختار تخصصی تعداد کمی در بخش تولید فعالیت دارند.
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مهجور ماندن جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره رضوی به هنر دینی می‌پردازد و انتظار می رود که دستگاه‌های فرهنگی پررنگ‌تر ظاهر شوند.

* داوری آثار جشنواره پویانمایی رضوی در 2بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای
مجری برگزاری نهمین جشنواره پویانمایی رضوی بابیان این نکته که گستره موضوعی جشنواره افزایش‌یافته است، گفت:
داستان‌های قرآنی و اسلامی به موضوعات جشنواره اضافه ‌شده است.
شهرام علی شریفی افزود: درگذشته موضوع جشنواره فقط رضوی بود که بعدها به نبوی، علوی و رضوی تبدیل شد.
وی با یادآوری اینکه تنوع موضوع سبب ارتقا سطح کیفی تولیدات پویانمایی می‌شود، اظهار کرد: هرسال اغلب آثار پیرامون 2 موضوع کبوتران حرم و ضامن آهو بود ،اما سال گذشته با تغییر موضوع به نبوی، علوی و رضوی کیفیت محتوای آثار ارتقا یافت.
مجری نهمین جشنواره پویانمایی رضوی ازتقسیم‌بندی داوری آثار خبر داد و گفت: درگذشته فیلم‌ها به ‌صورت یکپارچه داوری می‌شد اما امسال در دو بخش حرفه ای و غیرحرفه ای داوری خواهد شد.
به گزارش ایرنا جشنواره پویانمایی رضوی همه‌ساله به مناسبت میلاد باسعادت علی بن موسی‌الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمد بن موسی (شاه‌چراغ) در دهه کرامت برگزار می‌شود.

*جشنواره پویانمایی رضوی بستر رشد جوانان ونوجوان درحوزه انیمیشن
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان نیز ضمن تقدیر از برگزاری هشت دوره جشنواره پویانمایی رضوی، گفت: این جشنواره سبب شناسایی و رشد استعدادهای کشور در حوزه انیمیشن می شود.
مهدی بیکی افزود: جشنواره پویانمایی یکی از ظرفیت ها برای رشد قابلیت ها و استعدادهای نسل نوجوان نوجوان و زمینه ساز حرکت و پوایایی آنان است.

* تنوع موضوع جشنواره سبب ارتقا محتوای تولیدات می‌شود
مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به گسترش موضوعات جشنواره پویانمایی رضوی تأکید کرد و گفت: هرچه فضای موضوعی برای هنرمندان گسترده‌تر باشد تعداد آثار ارسالی افزایش خواهد یافت.
عقیل غریب آزادی دراین جلسه ارتقا سطح کیفی محتوای تولیدات را منوط به تنوع موضوع دانست و تصریح کرد: برای دستیابی به محتوای بهتر نیاز است تا جلسات آموزشی در این راستا برگزار شود.
وی هنر پویانمایی را جاذبه‌ای برای نسل جوان دانست و تصریح کرد: شایسته است از این ظرفیت به‌عنوان فرصت استفاده شود.
به گفته وی؛ توجه به زیرساخت و محتوا دو نیاز اصلی این حوزه بوده و تولید فیلمنامه در حوزه کودک و نوجوان و متن‌هایی که قابلیت اثر سینمایی دارد نیز از ضرورت ها است.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.
فرایند ارسال آثار برای این دوره از جشنواره از ابتدای آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر وقت داشتند با مراجعه به وبسایت titrfestival.dmsrt.ir آثار خود را برای داوری ارسال کنند.



بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقمندان می‌توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.


در ۴۲ دسته ۱۲۰ اثر برتر در حوزه علمی، ادبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تیتر و لید خبر، گزارش، یادداشت، سرمقاله و مقاله و نشریات برتر در رسته‌های مختلف به سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی ارسال شده است.

یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت علوم برگزار و دوازدهمین دوره به میزبانی وزارت بهداشت با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

دانشجویان می‌توانستند آثار خود را که از اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات