Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@22:43:49 GMT

ذخایر نفت شناور چین کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۷۸۱۵

ذخایر نفت شناور چین کاهش یافت

پول‌نیوز - پتروچاینا و شرکت بازرگانی مرکوریا در پی تقاضای قوی، نیمی از نفت سیاهی که در ذخایر شناورشان در سواحل سنگاپور و مالزی داشتند را به فروش رساندند.

منابع آگاه به رویترز اظهار کرده اند میزان نفت سیاهی که در ذخایر شناور این مناطق نگهداری می‌شود، نیمی کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد دو شرکت آنچه که در فاصله مارس تا مه خریداری کرده بودند را به فروش رسانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ذخیره سازی نفت سیاه در حال حاضر غیرمعمول نیست زیرا بازار نفت سیاه در مدت سه ماه در وضعیتی قرار داشته که قیمتهای بازار نقدی بالاتر از قیمتهای معاملات آتی بوده است. در چنین شرایطی معامله گران ترجیح می‌دهند به سرعت سوخت ذخیره شده را به فروش رسانند.

به گفته منابع آگاه، پتروچاینا و مرکوریا مجموعا ۶ میلیون تن نفت سیاه در مدت سه ماه خریداری کرده و آنها را در هشت یا ۹ نفتکش از جمله نفتکش‌های غول پیکری که ظرفیت حمل حداکثر دو میلیون بشکه نفت خام را دارند و کشتی‌های افراماکس که به طور متوسط ۷۵۰ هزار بشکه می‌توانند حمل کند، نگهداری کردند.

با وجود محبوبیت رو به رشد ال ان جی به عنوان سوخت دریایی به دلیل آلایندگی کمتری که دارد، نفت سیاه برای بانکرینگ با تقاضای بالایی مواجه است. رگولاتورها کمک می‌کنند ال ان جی جذابتر شود. سال گذشته سازمان بین المللی دریایی سقف مجاز جهانی برای آلایندگی سولفور را برای کشتی‌ها معرفی کرد که در سال ۲۰۲۰ به اجرا درخواهد آمد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدکرم مرادی ظهر امروز افزایش قیمت کود شیمیایی را در سالجاری یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود علاوه بر نگرانی کشاورزان، توان خرید عوامل توزیع کود نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: ۷۵ درصد اراضی کشاورزی اسدآباد خرد و زیر یک هکتار است که این مهم باعث شده است کشاورزان سهمیه کمتری از کود شیمیایی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد اظهار داشت: توزیع کود بهاره از دیماه سال گذشته در عوامل توزیع شروع و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه کود شهرستان ۹۵۰۰ تن است که طبق متراژ زمین بین کشاورزان توزیع می‌شود.

کد خبر 6089180

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین