Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بنيانگذار انقلاب اسلامي از همان آغاز وجهه اسلامي و بعد اعتقادي مبارزه با اسرائيل را کارسازترين روش براي بسيج ملت مظلوم فلسطين و جلب حمايت امت اسلام از آنان معرفي نمود و اتخاذ مشي هاي ديگري همچون تکيه بر قوميت عربي و نگرش‌هاي ناسيوناليستي و ديگر ايدئولوژي‌هاي وارداتي و غيراسلامي را انحراف در مسير مبارزه براي آزادي قدس مي‏‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ايسنا، حضرت امام خميني(ره) در اوج قدرت نظام ستم‏شاهي، افشاگر روابط پنهان رژيم شاه و اسرائيل بود و مقابله با خطر اسرائيل براي جهان اسلام را بسيار جدي و پيگيرانه دنبال مي‌کرد. امام خميني اولين مرجع تقليد و پيشواي بزرگ مذهبي بود که مجوز حمايت از مبارزان فلسطيني از محل وجوهات شرعي و زکوات و صدقات را صادر نمودند. و در جريان جنايت رژيم اشغالگر قدس در به آتش کشيدن مسجدالاقصي، برخلاف مشي ديگران که بازسازي مسجد را وجهه همت خود قرار داده بودند، با دورانديشي تمام بر حفظ آثار جنايت اسرائيل به عنوان عاملي سمبليک در جهت تحريک و تشويق مسلمين بر عليه موجوديت مسبب اصلي جنايت؛ يعني رژيم اشغالگر تأکيد مي‏‌نمود.
در ادامه بخشي از ديدگاه‌هاي حضرت امام(ره) درباره روز جهاني قدس را مرور مي‌کنيم.
روز جهاني قدس
من در طي ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم، که اکنون اين روزها به حملات وحشيانۀ خود به برادران و خواهران فلسطيني شدت بخشيده است، و بويژه در جنوب لبنان به قصد نابودي مبارزان فلسطيني، پياپي خانه و کاشانۀ ايشان را بمباران مي کند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌هاي اسلامي مي خواهم که براي کوتاه کردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن به هم بپيوندند. و جميع مسلمانان جهان را دعوت مي کنم آخرين جمعۀ ماه مبارک رمضان را که از ايام قدر است، و مي تواند تعيين کنندۀ سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طي مراسمي همبستگي بين المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان اعلام نمايند. از خداوند متعال پيروزي مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. (صحيفه امام، ج 9، ص 267 / 16 /5 /58)
روز قدس، روز مقابلۀ مستضعفين با مستکبرين
«روز قدس» يک روز جهاني است. روزي نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلۀ مستضعفين با مستکبرين است. روز مقابلۀ ملتهايي است که در زير فشار ظلم امريکا و غير امريکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزي است که بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستکبرين، و دماغ مستکبرين را به خاک بمالند. روزي است که بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد. متعهدين اين روز را روز قدس مي دانند، و عمل مي کنند به آنچه بايد بکنند. و منافقين ـ آنهايي که با ابرقدرتها در زير پرده آشنايي دارند و با اسرائيل دوستي ـ در اين روز بي تفاوت هستند، يا ملتها را نمي گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزي است که بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود، بايد ملتهاي مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرين. بايد همانطور که ايران قيام کرد و دماغ مستکبرين را به خاک ماليد و خواهد ماليد، تمام ملتها قيام کنند و اين جُرثومه هاي فساد را به زباله دانها بريزند. روز قدس روزي است که بايد اين دنباله روهاي رژيم سابق در ايران، و آن توطئه چينهاي رژيم فاسد و ابرقدرتها در ساير جاها خصوصاً در لبنان، تکليف خودشان را بدانند. روزي است که بايد همت کنيد و همت کنيم که قدس را نجات بدهيم؛ و برادران لبناني را از اين فشارها نجات بدهيم. روزي است که بايد تمام مستضعفين را از چنگال مستکبرين بيرون بياوريم. روزي است که بايد جامعۀ مسلمين همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها ...
روز قدس، روزي است که بايد به اين روشنفکراني که در زير پرده با امريکا و عمال امريکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اينکه اگر از فضولي دست برنداريد، سرکوب خواهيد شد! ما به آنها مهلت داديم و با آنها با ملايمت رفتار کرديم که شايد دست از شيطنت بردارند و اگر دست برندارند، کلمۀ آخر را خواهيم گفت و خواهيم به آنها فهماند که ديگر رژيم سابق قابل برگشتن نيست و ديگر امريکا نمي تواند به اينجا حکومت کند، و ديگر ساير ابرقدرتها نمي توانند در اين مملکت حکومت کنند. روز قدس روزي است که بايد به همۀ ابرقدرتها هشدار داد که بايد دست خود را از روي مستضعفين برداريد و سر جاي خود بنشينيد.
اسرائيل، دشمن بشريت، دشمن انسان، که هر روز غائله ايجاد مي کند و برادرهاي ما را در جنوب لبنان به آتش مي کشد، بايد بداند که ديگر اربابهاي او رنگي ندارند در دنيا، و بايد انزوا اختيار کنند؛ طمعها را از ايران بايد قطع کنند، دستهاي آنها بايد از همۀ ممالک اسلامي قطع شود؛ عمال آن در همۀ ممالک اسلامي بايد کنار بروند. روز قدس روز اعلام يک چنين مطلبي است. اعلام اين است به شياطيني که ملتهاي اسلام را مي خواهند کنار بگذارند، و ابرقدرتها را به ميدان بياورند. روز قدس روزي است که قطع آمال آنها را بکند؛ و به آنها هشدار بدهد که گذشت آن زمانها.
روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزي است که اسلام را بايد احيا کرد و احيا بکنيم، و قوانين اسلام در ممالک اسلامي اجرا بشود. روز قدس روزي است که بايد به همۀ ابرقدرتها هشدار بدهيم که اسلام ديگر تحت سيطرۀ شما، به واسطۀ عمال خبيث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حيات اسلام است. بايد مسلمين بهوش بيايند، بايد بفهمند قدرتي را که مسلمين دارند؛ قدرتهاي مادي، قدرتهاي معنوي. مسلمين که يک ميليارد جمعيت هستند و پشتوانۀ خدايي دارند و اسلام پشتوانۀ آنهاست و ايمان پشتوانۀ آنهاست از چه بايد بترسند؟...
دولت‌هاي عالَم بدانند که اسلام شکست بردار نيست. اسلام و تعاليم قرآن بر همۀ ممالک بايد غلبه کند. دين بايد دين الهي باشد، اسلام دين خداست؛ و بايد در همۀ اقطارْ اسلام پيشروي کند. روز قدس، اعلام يک چنين مطلبي است، اعلام به اين است که مسلمين به پيش! براي پيشرفت در همۀ اقطار عالَم. روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامي است. روزي است که بايد جمهوري اسلامي در سراسر کشورها بيرق آن برافراشته شود. روزي است که بايد به ابرقدرتها فهماند که ديگر آنها نمي توانند در ممالک اسلامي پيشروي کنند.
من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم مي دانم، و روزي است که بايد ما تمام قواي خودمان را مجهز کنيم؛ و مسلمين از آن انزوايي که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بايستند و ما در مقابل اجانب با تمام قوا ايستاده ايم، و نخواهيم اجازه داد کسان ديگر در مملکت ما دخالت کنند، و مسلمين نبايد اجازه بدهند که کسان ديگر در ممالکشان دخالت کنند. در روز قدس، ملتها بايد به حکومتهايي که خائن هستند هشدار دهند. روز قدس روزي است که ما خواهيم فهميد چه اشخاصي و چه رژيمهايي با توطئه گرهاي بين المللي موافقت دارند و با اسلام مخالفت. آنهايي که شرکت ندارند مخالف با اسلام هستند، و موافق با اسرائيل. و آنهايي که شرکت کردند، متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام ـ که در رأس آنها امريکا و اسرائيل است. روز امتياز حق از باطل است، روز جدايي حق و باطل است.
من از خداوند تبارک و تعالي خواهانم که غلبه بدهد اسلام را بر همۀ قشرهاي عالَم؛ بر همۀ مستکبرين، مستضعفين را غلبه بدهد. و از خداي تبارک و تعالي خواهانم که برادرهاي ما را در فلسطين، در جنوب لبنان و در لبنان، و در هر جايي از عالَم که هستند، از دست مستکبرين و از دست چپاولگران نجات بدهد. (صحيفه امام، ص 9، ص 276ـ279 / 25 /5 /58)
روز قدس، مقدمه تشکيل حزب مستضعفين
روز قدس يک روز اسلامي است، و يک بسيج عمومي اسلامي بود. و من اميدوارم که اين امر مقدمه باشد از براي يک «حزب مستضعفين» در تمام دنيا. و من اميدوارم که يک حزب به اسم «حزب مستضعفين» در تمام دنيا به وجود بيايد، و همۀ مستضعفين با هم در اين حزب شرکت کنند، و مشکلاتي که سر راه مستضعفين است از ميان بردارند، و قيام در مقابل مستکبرين و چپاولگران شرق و غرب کنند و ديگر اجازه ندهند که مستکبرين بر مستضعفين عالَم ظلم کنند، و نداي اسلام را و وعدۀ اسلام را ـ که حکومت مستضعفين بر مستکبرين است و «وراثت ارض» براي مستضعفين است ـ متحقق کنند. تاکنون مستضعفين متفرق بودند، و با تفرقه، کاري انجام نمي گيرد. اکنون که نمونه اي از پيوند مستضعفين در بلاد مسلمين تحقق پيدا کرد، اين نمونه بايد به يک سطح وسيعتري، در تمام قشرهاي انسانهاي تاريخ، تحقق پيدا کند به اسم «حزب مستضعفين»، که همان «حزب اللّه » است و موافق ارادۀ خداي تبارک و تعالي است که مستضعفين، وارث ارض بايد بشوند. ما از جميع مستضعفين عالَم دعوت مي کنيم که با هم در «حزب مستضعفين» وارد بشوند، و مشکلات خودشان را با دست جمع و ارادۀ مصمم عمومي رفع کنند؛ و هر مسئله اي که در هر جا و در هر ملتي پيش مي آيد به وسيلۀ «حزب مستضعفين» رفع بشود. (صحيفه امام، ج 9، ص 280ـ281 / 27/5/58)
زنده نگه داشتن روز قدس
بايد آقايان توجه کنند، تمام مسلمين توجه بکنند. روز قدس روزي است که بايد تمام ملتهاي اسلام با هم توجه بکنند و اين روز را زنده نگه دارند. اگر يک هياهويي از تمام ملتهاي مسلمين بلند بشود، روز جمعه آخر ماه مبارک، که روز قدس است، همۀ ملتها قيام بکنند ـ همان که حالا همان تظاهرات، همان راهپيمايي ها را بکنند ـ اين مقدمه مي شود از براي اينکه ان شاءاللّه جلوي اين مفسدين را ما بگيريم و کلک اينها از بلاد اسلام کنده بشود. ما، هي سست مي گيريم، مسلمانها هي سست مي گيرند، ملتها بي طرف مي مانند، کم قيام مي کنند و نهضت مي کنند، کم تظاهر مي کنند راجع به اين امور. اسرائيل وقتي که ديد ملتها با هم مخالف هستند و دولت مصر هم، که همراه اوست، برادر است و عراق هم که با اينها برادر است، وقتي اين چيزها را ديد، هي قدم قدم پيش مي رود. و شما مطمئن باشيد که اگر سست بگيريد، اينها تا فرات مي خواهند بروند. اينها همۀ اينجا را ملک خودشان مي گويند هست.
شما بايد محکم بايستيد در مقابل اينها و چنانچه مسلمين ـ ملتهاي مسلم ـ بايستند در مقابل اينها، و اگر دولتهايشان بخواهند مخالفت کنند، مشت توي دهنشان بزنند چنانکه ايران مشت در دهن محمدرضا زد. محمدرضا از همۀ دولتهاي مسلمين، از همۀ آنها قويتر بود، و از همۀ آنها پشتوانه اش بيشتر بود، مع ذلک، ملت ما قيام کرد و اسلام را وجهۀ نظر خودش قرار داد، و «اللّه اکبر» را فرياد کشيد و اين قدرت را از بين برد و قدرتهاي ديگر را هم، و تا آخر هم همۀ قدرتها اگر روي هم باشند، نمي توانند آسيب به يک همچو ملتي برسانند. (صحيفه امام، ج 13، ص 78ـ79 / 15 /5 /58)
نماز در قدس
خداوند ان شاءاللّه ما را موفق کند به اينکه يک روزي برويم و در قدس نماز بخوانيم. اميدوارم که مسلمانها روز قدس را بزرگ بشمارند و در همۀ ممالک اسلامي، در روز قدس، در روز جمعۀ آخر ماه مبارک، تظاهر کنند، مجالس داشته باشند، محافل داشته باشند، مسجد داشته باشند، در مساجد فرياد بزنند. وقتي يک ميليارد جمعيت فرياد کرد، اسرائيل نمي تواند، از همان فريادش مي ترسد. اگر همۀ مسلميني که در دنيا الآن هستند، که قريب يک ميليارد هستند، اگر در روز قدس، همه بيرون بيايند از خانه، فرياد بکنند «مرگ بر امريکا» و «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر شوروي»، همين قول «مرگ بر شوروي» براي آنها مرگ مي آورد. جمعيتشان يک ميليارد، ذخايرشان اين همه زياد که همۀ دولتها محتاج به ذخاير شما هستند. مع ذلک، شما را وادار مي کنند با هم مختلف باشيد، اختلاف کنيد و ذخايرتان را ما ببريم و هيچ کدام صحبت نکنيد.
خوب است يک مقدار ملتهاي غير ايران از ايران سرمشق بگيرند، از اين ملت نجيب عزيز ما. خوب است يک قدري از اين جوانهايي که در امريکا و در انگلستان و در بلاد غرب هستند و تظاهرات مي کنند و در مقابل پليس مي ايستند و آنها را غل و زنجير مي کنند، در حال غل هم فرياد مي زنند و احقاق حق مي خواهند بکنند، يک قدري ما متنبّه بشويم و ما تعليم بگيريم از اين جوانها که آنها براي اسلام فرياد مي کنند. و ملتها بي طرف هستند، کأنّه آنها براي اسلام دارند فرياد مي کنند و ما اينجا با هم اختلاف مي کنيم و انصافاً انصاف نيست. (صحيفه امام، ج 13، ص 80ـ81 / 15 /5 /59)
شعارهاي مردم در روز قدس
اگر در روز قدس، تمام ملتها قيام مي کردند و فرياد مي زدند، نمي توانست آن حکومت احمق[1] جلوي فريادشان را بگيرد. يک جمعيت کمي قيام مي کنند. اگر در روز قدس تمام کشورهاي اسلامي، ملتها همه برخيزند و فرياد بزنند، نه براي قدس تنها، براي همۀ ممالک اسلامي، پيروز خواهند شد. ما با فرياد، محمدرضاخان را بيرونش کرديم. شما خيال مي کنيد با تفنگ بيرون کرديم؟ با فرياد، با «اللّه اکبر»! اينقدر «اللّه اکبر» بر مغز اينها کوبيده شد که خودشان را باختند و فرار کردند. از اين مملکت رفتند.
مسلمين بايد فرياد بزنند، گمان نکنند که فرياد و شعار فايده ندارند. نخير، شعار فايده دارد، اما اگر همه فرياد بزنند. فرياد منِ تنها هيچ چيز نيست. فرياد يک محله، يک شهر هيچ چيز نيست. شما ببينيد فريادهايي که حالا از ايران بلند مي شود، منحصر به تهران، قم، اهواز نيست. يکوقت مي بينيد که سپاه پاسداران امر مي کند به تمام ملت که فلان شب برويد بالاي پشت بام «اللّه اکبر» بگوييد، همه اطاعت مي کنند. (صحيفه امام، ج 13، ص 90 / 18/5/59)
نماز وحدت در قدس
من اميدوارم که شما عزيزاني که از اطراف آمديد براي روز قدس، موفق بشويد و همۀ مسلمين موفق بشوند و ان شاءاللّه يک روزي همۀ مسلمين با هم برادر و همۀ ريشه هاي فساد از همۀ بلاد مسلمين کنده بشود و اين ريشۀ فاسد اسرائيل از مسجد الاقصيٰ و از کشور اسلامي ما کنده بشود و ان شاءاللّه تعالي با هم برويم و در قدس نماز وحدت بخوانيم. (صحيفه امام، ج 13، ص 92 / 18/5/59)
پيام روز قدس
جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان روز قدس است و در دهۀ آخر ماه رمضان به احتمال زياد شب قدر است. شبي است که احياي آن سنت الهي است و قدر و منزلت آن از هزار ماه منافقان والاتر است. شبي است که مقدرات خلق در آن شب پايه ريزي مي شود. روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بين مسلمانان احيا شود و مبدأ بيداري و هوشياري آنان باشد، و از غفلتهايي که در طول تاريخ خصوصاً سده هاي اخير شده است بيرون آيند تا آن روز هوشياري و بيداري از دهها سال ابرقدرتها و منافقان جهان والاتر باشد، و مسلمانان جهان مقدرات خود را خود به دست قدرت خود پي ريزي و پايه گذاري کنند. در شب قدر، مسلمانان با شب زنده داري و مناجات خود از قيد بندگي غيرخداي تعالي که شياطين جن و انسند، رها شده و به عبوديت خداوند در مي آيند، و در روز قدس که آخرين روزهاي شهراللّه اعظم است، سزاوار است که مسلمانان جهان از قيد اسارت و بردگي شياطين بزرگ و ابرقدرتها رها شده و به قدرت لايزال اللّه بپيوندند و دست جنايتکاران تاريخ را از کشورهاي مستضعفان قطع و رشتۀ طمع آنان را بگسلانند.
هان اي مسلمانان جهان و مستضعفان گيتي، بپاخيزيد و مقدرات خود را به دست گيريد. تا کي نشسته ايد که مقدرات شما را واشنگتن يا مسکو تعيين کنند؟ تا کي بايد قدس شما در زير چکمۀ تفاله هاي امريکا، اسرائيل غاصب پايکوب شود؟ تا کي سرزمين قدس، فلسطين، لبنان و مسلمانان مظلوم آن ديار در زير سلطۀ جنايتکاران به سر برند و شما تماشاچي باشيد، و بعض حکام خائن شما آتش بيار آنان باشند؟ تا کي قريب يک ميليارد مسلمان در جهان و قريب صد ميليون عرب با کشورهاي وسيع و ذخاير بي پايان، شاهد چپاولگريهاي شرق و غرب و ستمگريها و قتل عامهاي غيرانساني آنان و تفاله هاي آنان باشند؟ تا کي تحمل جنايات وحشتناک بر برادران افغانستان و لبنان را نموده و به نداي آنان جواب نمي دهند؟ تا کي به جاي مقابله با دشمنان اسلام و براي نجات قدس از اسلحۀ گرم و قدرت نظامي و الهي غفلت نموده و با کارهاي سياسي و برخوردهاي سازشکارانه با ابرقدرتها وقت گذرانده و به اسرائيل مهلت جنايتهاي بي امان داده و شاهد قتل عامها بايد بود؟ آيا سران قوم نمي دانند و نديده اند که مذاکرات سياسي با سياستمداران قدرتمند و جنايتکاران تاريخ، قدس و فلسطين و لبنان را نجات نخواهد داد و هر روز بر جنايات و ستمگريها افزوده خواهد شد؟
بايد براي آزادي قدس از مسلسلهاي متکي بر ايمان و قدرت اسلام استفاده و بازيهاي سياسي را که از آن بوي سازشکاري و راضي نگه داشتن ابرقدرتها به مشام مي رسد کنار گذاشت. بايد ملتهاي مسلمان خصوصاً ملت فلسطين و لبنان، کساني را که با مانورهاي سياسي وقت گذراني مي کنند، تنبه نموده و زير بار بازيهاي سياسي که نتيجه اي جز زيان و ضرر براي ملت مظلوم ندارد نروند. تا کي اسطوره هاي دروغين شرق و غرب، مسلمانان قدرتمند را مسحور نموده و بوقهاي تبليغاتي ميان تهي، آنان را وحشتزده مي نمايد؟...
امروز ايران به رغم بوقهاي خارج و دستگاههاي تبليغاتي امريکا و صهيونيست و سيلي خورده هاي از انقلاب، به سوي سازندگي نهايي پيش مي رود و اين درس عبرتي است براي کشورهاي اسلامي و مستضعفان جهان که قدرت اسلامي خود را بيابند و از عربده هاي شرق و غرب و وابستگان و تفاله هاي آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالي و اتکال به قدرت اسلام و ايمان بپاخيزند و دست جنايتکاران را از کشورهاي خود کوتاه
نمايند و آزادي قدس شريف و فلسطين را سرلوحۀ برنامۀ خود قرار دهند و ننگ سلطۀ صهيونيسم، تفاله امريکا را از دامن خود بزدايند و روز قدس را زنده نگه دارند. اميد است با زنده نگه داشتن اين روز، بي تفاوتيها زايل شود و غفلتها مرتفع گردد. و با قيام ملتهاي شريف، بعضي از سران خائن را که به رغم مسلمانان و اسلام، دست در دست اسرائيل و چشم به فرمان امريکا برخلاف مصالح مسلمين به زندگاني سياسي ننگين خود و به زندگي جنايت بار خويش ادامه مي دهند، از صحنه خارج و در گورستان تاريخ مدفون نمايند. حکام غاصبي که در جنگ بين کفاري چون اسرائيل و صدام با مسلمين، طرف کفار را گرفته و به اسلام و مسلمين ضربه وارد مي کنند، از صحنۀ اسلام بايد خارج شوند و از حکومت بر مسلمين بايد بر کنار گردند. (صحيفه امام، ج 15، ص 59ـ61 / 10 /5 /60)
روز قدس، روز مستضعفين
ملت و دولت و مجلس و ارتش و ساير قواي مسلح ايران که امروز با وحدت اسلامي و انسجام الهي صف واحد هستند مصمم اند که در مقابل هر قدرت شيطاني و متجاوز به حقوق انسانها بايستند و از مظلومان دفاع نمايند، و تا برگشت قدس و فلسطين به دامن مسلمين، از لبنان و قدس عزيز پشتيباني نمايند. مسلمانان جهان بايد روز قدس را روز همۀ مسلمين، بلکه مستضعفين بدانند و از آن نقطۀ حساس در مقابل مستکبرين و جهانخواران بايستند، و تا رهايي مظلومان از زير ستم قدرتمندان از پاي ننشينند. (صحيفه امام، ج 15، ص 62 / 10 /5 /60)
وظيفه ملتها در روز قدس
تکليف ملتها در آستان روز قدس و آستان سالروز شهادت بزرگ انسان تاريخ بشريت آن است که در اجتماعات و راهپيماييهاي خود از دولتهاي خويش به طور جدي بخواهند که با قدرت نظامي و سلاح نفت در مقابل امريکا و اسرائيل به مقابله برخيزند، و اگر گوش نکردند و اسرائيل جنايتکار را که تمام منطقه حتي حرمين شريفين را تهديد مي کند و هم اکنون عمق خواسته هاي او واضح شده است، تأييد کردند، با فشار و اعتصابات و تهديد، آنان را مجبور به عمل کنند. در حالي که اسلام و اماکن مقدسۀ آن مورد تهديد به تجاوز قرار گرفته هيچ فرد مسلماني نمي تواند در مقابل آن بي تفاوت باشد. و آنچه در اين موقع که اسرائيل تجاوز گسترده به بلاد مسلمين نموده و مسلمانان بيگناه و بي پناه را به خاک و خون کشيده است دولتهاي منطقه انجام مي دهند جز يک کلام بي محتوا و سازشکارانه نيست. و مصيبت بارتر آنکه از دست اسرائيل به امريکا ـ جنايتکار اصلي ـ پناه مي برند؛ و در حقيقت از خوف مار به اژدها روي مي آورند، و با داشتن ابزار مقابله با آنان حاضر به يک کلمۀ خشن يا يک تهديد نيستند. و با اين وضع بايد همه حاضر براي محو و نابودي شوند و در طول زندگي خود به هر ذلتي تن در دهند. (صحيفه امام،ج 16،ص 381 / 25 /4 /61)
*[1] رژيم حاکم بر مصر که از راهپيمايي مردم کشورش در روز قدس جلوگيري کرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حائری یزدی در پی می آید:

 

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

 به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی را به فرزند ایشان آیت الله سید حسین خمینی تسلیت گفت.

 متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله حاج سید حسین خمینی

با درود به روان تابناک دو آیت حق حضرت شیخ مرتضی حائری و حضرت سید مصطفی خمینی، درگذشت بانوی با فضلیت سرکار معصومه خانم حائری مادر گرانقدرتان را که واسطه العقد مبارک میان دو بیت شریف حائری و خمینی بود صمیمانه به جنابعالی، سرکار خواهر بزرگوارتان و همه بستگان داغدار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

با احترام

سید محمد خاتمی

۱۴۰۳/۲/۶

***

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

 به گزارش جماران؛ متن پیام محمد علی انصاری، مجید انصاری و حمید انصاری در پی درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

بیت شریف و مکرّم حضرت امام خمینی  (رضوان الله علیه)

و بیت معزز و محترم آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی  (اعلی الله مقامه)

ضایعه رحلت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب نهایت تأثر و اندوه عموم علاقمندان این خاندان شریف و پیروان حضرت امام خمینی (س) گردید.

بانوی فاضله و پرهیزکار و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و نوه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، علاوه بر مراتب فضل و کمالات مکتسبه شخصیه و افزون بر شرافت نسبی و سببی وابستگی به بیوت شریف آیات عظام: حائری یزدی، حجت کوه کمره ای و خمینی، شخصا نیز در مسیر مبارزات آزادیبخش ملت ایران و نهضت امام خمینی بهره مند از فیوضات معنوی فراوانی در همراهی با کاروانسالاران انقلاب اسلامی بوده است.

تحمل رنجهای دوران مبارزه در خاندان امام خمینی و تحمل توأم با نهایت شکیبائی در دشواریهای فراوان زندگی در غربت و هجرتهای مکرر؛ گذر صبورانه از دوران همراهی در تبعید 14 ساله همسر و فرزندان؛ تحمل داغ التیام ناپذیر شهادت همسر در عنفوان جوانی؛ آنهم عزیزی چونان آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی که حقیقتا امید آینده امام و انقلاب و حوزه های علمیه بود ؛ و پس از آن نیز، تحمل قریب پنجاه سال رنج تنهایی و صبوری  بی آنکه حتی یک بار در تمام این دوران لب به شکوه گشوده باشد و یا آنکه به واسطه جایگاه ممتازی که در مسیر افتخار آمیز زندگی دشوار خویش داشته است اندک امتیازی از نام و نشان طلب کرده باشد، اینها و روشن بینی در مسائل اجتماعی و بزرگ منشی و مناعت طبع از  دیگر خصلتهای ارزنده اخلاقی حیات طیبه این بانوی فداکار است.

به سهم خویش، فقدان این بانوی محنت کشیده انقلاب از خاندان حائری بزرگ و خمینی کبیر را به عموم بستگان محترم آن مرحومه، به ویژه به اعضای بیت شریف ایشان و بیوت وابسته به حضرت امام خمینی و خاصتا به فرزندان داغدیده ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی دامت افاضاته و دختر گرامیشان تسلیت می گوئیم.

محمد علی انصاری؛ مجید انصاری؛ حمید انصاری

***

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

پیام تسلیت هادی سروش

بسمه تعالی 

جناب آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی (دام بقائه)

در گذشت مخدره مومنه حاجیه خانم معصومه حائری یزدی، عروس بزرگ حضرت امام راحل عظیم الشان و همسر عموی گرامی تان مرحوم آیت الله حاج سیدمصطفی خمینی را تسلیت عرض میکنم.

صحیفه عمر آن بانوی جلیله که مفتخر به فرزندی مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری بود نگارش از خطوطی دارد که نشان از تحمل سختی هایی است که در دوران نهضت و رنج و تبعید طولانی همسرش به جان خرید.

برای روح ایشان رحمت خاصه الهیه را خواستاریم .

هادی سروش

***

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

بسمه تعالی

انّا لله وانّا الیه راجعون

محضر بیت شریف امام خمینی(ره) و حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسین خمینی(زیدعزه)

ضایعه درگذشت بانوی با فضیلت و پرهیزکار، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند بزرگوار مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی(ره) و همسر گرانقدر شهید آیت سید مصطفی خمینی(ره) را که سال‌ها در مسیر مبارزات ملت ایران رنج‌ها و مصائب زیادی تحمل کرد، به بیت شریف مرحوم امام خمینی(ره) و بیوت معظم آیت الله حائری یزدی و محقق داماد تسلیت می‌گوئیم.

از خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره حشر با حضرت زهرا سلام الله علیها و برای همه بازماندگان صبر و اجر مسالت داریم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

۱۴۰۳/۲/۶

***

پیام تسلیت سید احمد حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مرحومه سرکار خانم حائری یزدی  همسر مکرمه فرزند عالیقدر حضرت امام شهید آیت الله آقا سید مصطفی خمینی مایه تاثر فراوان گردید.

این مصیبت مولمه را به بیت مکرم حضرت امام ویاد گارگرامی آن حضرت  آیت الله سید حسن خمینی،حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسین خمینی فرزند بزرگوار آن بانوی مومنه وهمچنین بیت شریف مرحوم آیت الله آقای شیخ مرتضی حائری یزدی وسایر بستگان تسلیت عرض نموده،برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه وبرای بازماندگان محترم صبری جمیل از خداوند سبحان مسالت میکنم.

سید احمد حسینی

***

پیام تسلیت دبیرکل حزب مردم سالاری

 کل نفس ذائقة الموت

ضایعه درگذشت بانوی با فضیلت و مومنه،حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند بزرگوار مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی(ره) و همسر گرانقدر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) را که در مسیر مبارزه و انقلاب رنج‌ها و مصائب زیادی تحمل کرد، به بیت شریف مرحوم امام خمینی(ره) و جناب حجت الاسلام والمسلمین  سید حسین خمینی  و بیت معظم آیت الله حائری یزدی  تسلیت گفته و از خداوند  سبحان برای آن مرحومه مغفوره علو درجات و برای همه بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

مصطفی کواکبیان   ١٤٠٢/٢/٧

 

تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی