Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:03:12 GMT

آزمــــون ســـلامـــت عـــــاطـــــفي

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۲۱۹۶۹

خبرگزاري آريا -

 
 

 
احساس هر روز شما تعيين مي کند که آن روز چگونه رقم بخورد. اين احساس ها و عواطف هستند که عمل ما را هدايت مي کنند. عواطف منفي باعث مي شوند احساس بي انگيزگي، ناچيزي و زيادي بودن کنيم...

 

آنها بر درک ما از کاري که مي توانيم انجام دهيم تاثير مي گذارند اما عواطف مثبت کاري مي کنند که ما به بالاترين ها برسيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با در نظر گرفتن اينکه شما محدود به انتخاب يکي از 5 گزينه (هميشه، بيشتر اوقات، گاهي اوقات، به ندرت و هرگز) با امتيازهاي مشخص زير هستيد، مي توانيد پس از جمع کردن امتيازهاي خود نمره سلامت عاطفي?تان را تعيين و تحليل آن را بخوانيد.

 

بعد از خواندن هر سوال، امتياز گزينه اي که بهتر از ديگر گزينه ها، رفتار شما را توصيف مي کند؛ در مربع مقابل آن يادداشت کنيد.

 

هرگز به ندرت گاهي اوقات بيشتر اوقات هميشه

 

1) درباره خودم احساس خيلي خوبي دارم.

 

2) خيلي کم دچار اضطراب و نگراني مي شوم.

 

3) از سلامت کامل برخوردار هستم.

 

4) معمولا بيمار نيستم.

 

5) کاملا از کارم لذت مي برم و هيچ مشاجره اي در محل کار ندارم.

 

6) شغل من بسيار رضايت بخش و قانع کننده است.

 

7) با کمي تلاش مي توانم هر شغلي را که مي خواهم به دست بياورم.

 

8) دوست دارم با ديگران زياد ارتباط داشته باشم و اگر اوضاع بر وفق مراد نباشد نگران نمي شوم.

 

9) تا زماني که از ديگران چيزي ياد مي گيرم، از اينکه آنها ناراحتم کنند نگران نمي شوم چون غم و شادي با هم هستند.

 

10) باور دارم که هميشه کسي عاشق من است و من ارزشش را دارم.

 

11) کاملا از زندگي ام راضي هستم و هيچ شکايتي ندارم.

 

12) زياد لبخند مي زنم چون زندگي با من خيلي خوب بوده است.

 

13) من پيروزم حتي اگر نتيجه، آن چيزي که من مي خواهم نباشد.

 

14) راحت تصميم مي گيرم و براساس آن عمل مي کنم.

 

15) زندگي لذت بخش است و من خيلي خوشحالم که زنده ام.

 

16) احساس رضايت و خوشبختي مي کنم.

 

17) خودم را خيلي دوست دارم و باور دارم که شخص شگفت انگيزي هستم.

 

تفسير آزمون

 

▪ امتياز: 85 75 وضعيت: عالي

 

زندگي تان کيفيت بالايي دارد: شما زندگي را راحت پذيرفته ايد و قدر خود و ديگران را مي دانيد. اجازه مي دهيد اشتباه ها رخ دهند و با آنها روبرو مي شويد. اين يک روش کاملا قابل ستايش است که براي خيلي از افراد مشکل است. شما احتمالا فردي بسيار مستقل، خودکفا ونوع دوست هستيد.

 

▪ امتياز: 74 61 وضعيت: خوب

 

احساس خوشبختي فراوان: شما زندگي با کيفيتي داريد. چيزي که از نظر عاطفي نگرانتان کند، وجود ندارد چون از زندگي تان لذت مي بريد و فرصت هايي به وجود مي آوريد که نيرويتان را تقويت کند. کم پيش مي آيد که چيزي شما را آزار دهد و به ديگران زياد اهميت مي دهيد. احترام قابل توجهي براي روابط قائل هستيد و زماني که کاري خراب مي شود، با تبحر خاصي با ديگران کنار مي آييد و در کاري که مي خواهيد انجام دهيد، موفق مي شويد. باوجود برخي شک و شبهه ها درباره توانايي هايتان، از نظر عاطفي فردي قدرتمند هستيد.

 

▪ امتياز: 60 45 وضعيت: در حال نوسان

 

لحظات شک و ترديد: به نظر مي رسد کيفيت زندگي تان باتوجه به احساسي که داريد يا افرادي که با آنها در ارتباط هستيد، در حال نوسان است. گرچه شما مي توانستيد از نظر عاطفي فردي قوي باشيد اما نياز هميشگي تان به رضايت خاطر، باعث مي شود سمج به نظر برسيد و به همين علت کم کم اطرافيانتان را از خود دور کنيد. بيشتر اوقات نگران هستيد که چگونه در برابر ديگران ظاهر شويد و البته اين امري ناخوشايند است. مي توانيد سلامت عاطفي تان را بالا ببريد، فقط کافي است ياد بگيريد چگونه خودتان را بيشتر دوست داشته باشيد و به جاي جستجوي نيروي تقويتي، از سوي ديگران بيشتر براستعدادهاي خودتان تکيه کنيد.

 

▪ امتياز: 44 27 وضعيت: اعتماد به نفس پايين

 

خلأ عاطفي فراوان: شما هميشه آماده هستيد که از بين بهترين ها، دومين را بپذيريد پس کيفيت زندگي تان مي تواند خيلي بهتر از اينها باشد. فرد بسيار مهرباني هستيد و چيزهاي زيادي براي بخشيدن داريد اما اعتماد به نفس و عزت نفس پايينتان شما را در خود حبس کرده است و باعث مي شود بيشتر گيرنده به نظر برسيد تا بخشنده. ترس هاي زيادي درباره زندگي تان داريد و باورهاي شخصي تان از بين رفته اند اما فقط با اعتقاد راسخ به خودتان مي توانيد ديگران را متقاعد کنيد که شما هم شخصي ارزشمند هستيد.

 

▪ امتياز: 13 26 وضعيت: هشدار

 

سلامت عاطفي پايين: زندگي خيلي خوبي نداريد، درست است؟ خيلي کارها بايد انجام دهيد تا عضوي از نوع بشر باشيد. نگراني هاي فراواني داريد و از اينکه آسيب ببينيد يا اينکه چه اتفاقي قرار است بيفتد، مي ترسيد. از گذشته خود بسيار پشيمان هستيد اما اينها متعلق به گذشته اند و نمي توانيد چيزي را برگردانيد. سعي کنيد بر زمان حال تمرکز کنيد و نگراني درباره چيزهايي که از دست داده ايد و هرگز قرار نيست بازگردد را تمام کنيد. براي شروع، خوب است به ديگران کشش پيدا کنيد و تمرکزتان را از روي خودتان برداريد. سعي در عالي بودن را کنار بگذاريد چون چنين درجه اي در زندگي ما وجود ندارد.

 

▪ امتياز: 12 0 وضعيت: بسيار ضعيف

 

سلامت عاطفي بسيار پايين: شما بايد فردي بسيار تنها و غمگين باشيد چون با ديگران ارتباط خوبي نداريد. شما به خودتان علاقه اي نداريد، درباره چيزهايي که هرگز ممکن نيست اتفاق بيفتند نگران هستيد، اعتماد به نفس نداريد و عزت نفستان در پايين ترين سطح خودش است. وقتي احساس بدي داريد، هيچ کس دوست ندارد نزديک شما باشد. شما بايد با ايجاد علاقه در ديگران شروع کنيد و به جاي اينکه يک قرباني باشيد و انتظار بدترين ها را داشته باشيد، به سوي ديگران کشش پيدا کنيد.

منبع: salamat.ir




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برگزاری آزمون نهایی طرح «زندگی با آیه ها» در آستارا
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد