Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


انجام ورزش بارداري درست مثل تمرين هاي قبل از يک مسابقه ماراتن، بدن را آماده مي کند

وقتي به سه ماهه سوم بارداري خود مي رسيد و کم کم به روز به دنيا آوردن بچه نزديک مي شويد، نياز داريد تمرينات و ورزش هايي را در برنامه روزانه تان بگنجانيد. اين ورزش ها عضلاتي را تحت تاثير قرار مي دهند که از آن ها در پروسه ي سخت به دنيا آوردن نوزاد استفاده خواهيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام ورزش بارداري درست مثل تمرين کردن هاي قبل از يک مسابقه ماراتن، بدن شما را آماده و همه چيز را ساده تر مي کنند.

در اينجا سه مورد ورزش بارداري آسان و پايه اي را به شما معرفي مي کنيم :

1 ) بچه را بغل کن


با نزديک شدن به زايمان، هيچ چيز مهم تر از کنترل و قوي کردن عضلات مياني بدن ( core ) نيست. عضلات عميق مياني و عضلات کف لگن، بچه ي سنگين و بزرگي که حمل مي کنيد را حمايت مي کنند.

در ورزش بارداري “بچه را بغل کن ” عضلاتي درگير مي شوند که تمامي قسمت مياني بدن را در بر گرفته و از پشت به ستون فقرات متصل هستند.

وقتي درد زايمان شروع مي شود اين عضلات هستند که به رحم فشار مي آورند و بچه را سمت به دنيا آمدن هل مي دهند.

ورزش بارداري “بچه را بغل کن ”
يکي از دست هاي تان را زير جناق سينه و روي شکم قرار دهيد، دست ديگر تان را زير ناف بگذاريد. يک دم عميق از بيني بگيريد و اجازه دهيد شکمتان پر از هوا شود و عضلات دور آن آرام و ريلکس باشند. از طريق دهان بازدم کنيد و تصور کنيد بچه را با ستون فقرات بغل مي کنيد در حاليکه عضلات احاطه کننده شکمي منقبض هستند و کمر را صاف و محکم نگه داشته ايد.

براي ابتداي کار جلوي آينه اين کار را انجام دهيد و ببينيد تا چقدر مي توانيد بچه را به ستون فقرات نزديک کنيد و شکمتان را تو ببريد.

2 ) اسکوات با پاهاي باز از طرفين ( پليه – Plié )


اين ورزش بارداري براي تقويت عضلات پا و باسن بسيار مفيد است.

اگر مي خواهيد زايمان طبيعي داشته باشيد، به عضلات پاي قوي نياز داريد. حتي اگر در فکر زايمان طبيعي هم نيستيد با ورود به روزهاي آخر حاملگي و بزرگ وبزرگ تر شدن جنين، نياز شما به تحمل وزن بيشتر روي پاهايتان به حداکثر خود خواهد رسيد.

ورزش بارداري “ پليه ”
از طريق بيني دم بگيريد و زانوها را خم کنيد تا به آرامي در حالت پليه قرار بگيريد. از طريق دهان بازدم کنيد و کف لگن را بالا ببريد و با بغل کردن بچه به روش قبل، به حالت اوليه برگرديد.

3 ) کشش عضلات زيرين لگن


با رسيدن سه ماهه آخر دوران بارداري بايد لگن خود را آماده باز شدن و بيرون آمدن بي دردسر بچه کنيد.

ورزش بارداري ” کشش لگن ”
يک آجر يوگا يا چند بالش را کنار ديوار قرار دهيد. در حالت ايستاده به ديوار تکيه دهيد، در حالي که پاهايتان صاف جلويتان است. کم کم روي ديوار ليز بخوريد و پايين بياييد تا لگنتان کاملا باز شود. انقدر پايين برويد تا به بالش يا آجر يوگا برسيد.

پايين که رسيديد زانوها را با فشار آرام به ران ها، از هم دور کنيد تا لگن حسابي باز شود. حدود يک دقيقه بمانيد و دوباره اين حرکت را تکرار کنيد.

با انجام ورزش بارداري مناسب و به طور مرتب مي توانيد تا حد زيادي از سختي زايمان بکاهيد.

منبع: بانوي شهر


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، اهالی روستای حسین آباد بخش باغ صفای شهرستان سرچهان، دو سالی است پیگیر لغو فعالیت معدن سنگی هستند که معتقدند علاوه بر پوشش گیاهی منطقه؛ دامداری و کشاورزی شان را هم نابود می‌کند.
با وجود پیگیری‌های متعدد، گویا زور بهره برداران به خواسته اهالی این روستا می‌چربد.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما برای چندمین بار این موضوع را پیگیری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی