Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@15:00:24 GMT

افزایش ۱۴۰ درصدی قاچاق کالا در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۳۸۱۴۲

افزایش ۱۴۰ درصدی قاچاق کالا در خراسان شمالی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از افزایش ۱۴۰ درصدی قاچاق کالا و ارز در استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه خبرداد و خواستار فرهنگ سازی در زمینه پرهیز از خرید کالاهای قاچاق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصراترک،سید جواد سید موسوی، مدیرکل تعزیزات حکومتی خراسان شمالی در رابطه با قاچاق کال و ارز گفت: حدود 95 درصد پرونده های قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیزات حکومتی رسیدگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دراستان خراسان شمالی هم قریب 99 درصد پرونده های تشکیل شده حوزه قاچاق کالا و ارز در تعزیزات حکومتی استان رسیدگی می شود.

سید موسوی وظیفه اصلی دراین خصوص را مقابله با قاچاق کالا وارز اعلام کرد تا زمینه خوبی برای تولید واشتغال در استان و کشور فراهم شود.

وی خراسان شمالی را بدلیل هم مرز بودن به کشور ترکمنستان استانی مرزی دانست واظهار داشت:ولی این استان ، با این وجود مبادلات تجاری درآن رونق ندارد و فقط استان مصرف کننده کالاهای قاچاق است.

موسوی از افزایش 140 درصدی قاچاق کالا و ارز در استان طی سال گذشته خبرداد که نیازمند فرهنگ سازی دراین زمینه است تا مصرف کنندگان از خرید کالاهای قاچاق پرهیز کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان درادامه از راه اندازی سامانه جدید 135 تعزیزات حکومتی در راستای رسیدگی به شکایات مردمی در تمام اصناف خبرداد وگفت: این سامانه در راستای تسهیل دریافت شکایت ها و گزارشات مردمی به منظور جلوگیری از پروسه طولانی مراجعین و شفافیت در پاسخگویی مردم تهیه شده است.

وی افزود: طراحی این سامانه به صورت شبانه روزی درراستای پاسخگویی به شکایت مردمی تهیه شده است و همشهریان می توانند از طریق پیامک به شماره 3000135 یا 300095156 شکایات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: ولی هم اکنون در استان خراسان شمالی به طور موقت صرفا در ساعات اداری انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از 7 مجوز برای شعب اداره تعزیرات شهرستان های استان خبرداد وگفت: درشرایط فعلی درحال حاضر آشخانه ، گرمه وجاجرم شهرستان های بدون شعب اداره تعزیزات هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است

نوربخش در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از ظهر جمعه شاهد بارش‌های بسیار خوبی را در سطح خراسان شمالی بودیم که اوج آن روز شنبه رخ داد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: از ۹۹ درصد ایستگاه‌های هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد است.

وی در ادامه افزود: بیشترین بارش‌ها از ایستگاه‌های باران‌سنجی روستای کلات اسفراین با ۳۶ میلیمتر، سنخواست ۳۳ میلیمتر، زیدر در شمال شیروان و چناران شهر بجنورد با حدود ۳۰ میلیمتر گزارش شد.

داداشی بیان کرد: ادامه بارش‌های بهاری را به صورت متناوب تا پایان هفته در خراسان شمالی انتظار داریم که طی این مدت برای روزهای انتهای هفته اوج فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و وزش باد لحظه‌ای شدید در این هفته نیز مورد انتظار خواهد بود.

داداشی بیان کرد: میانگین بارندگی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۳ تاکنون ۶۹/۹ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6097824

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱۰ میلیاردی متهم پرونده داروی قاچاق
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • جریمه ۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریالی قاچاقچی لوازم یدکی خودرو!
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو