Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوزستان، روز گذشته یکی از بی‌سابقه‌ترین رکوردهای اقلیمی در استان خوزستان به ثبت رسید و دمای اکثر شهرهای این استان به نزدیک 50 درجه سانتی‌گراد رسید.
با وجود اینکه سازمان هواشناسی در روزها گزارشی از خنک‌ترین شهرهای استان در روزهای گذشته اعلام می‌کند و شهرستان ایذه را در هفته اخیر به عنوان خنک‌ترین شهر استان معرفی کرد، باز هم می‌توان تفاوت دمای شب و روز آن را به خوبی حس کرد و از این‌رو ایذه نیز در روز گذشته دمای 45 درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این وجود 8 شهر استان خوزستان از جمله اهواز، آبادان، آغاجاری، امیدیه، شوشتر، ماهشهر، هندیجان، خرمشهر و شوش در روز گذشته دمای بالای 51 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند تا نه تنها در کشور، بلکه در بتوانند در دنیا خود را به عنوان گرم‌ترین شهرهای روز معرفی کنند.
این در حالی است که یکی از پروازهای روز گذشته اهواز به سمت تهران به‌دلیل گرمای شدید با تاخیر مواجه شد و مسافران به سالن انتظار بازگشته تا پس از کاهش یافتن دما این امر صورت گیرد.
با این وجود همچنان روند افزایشی گرما در استان خوزستان ادامه دارد و مردم این استان با وجود قرار داشتن در استانی گرم امسال در حال تجربه گرمای جدید و اقلیمی نو هستند که در سال‌های اخیر بی‌مثال بوده است.
این شرایط در حالی رقم می خورد که بحران آب برخی از شهرهای شرقی استان خوزستان مانند ایذه، دهدز و باغملک را فرا گرفته است و مردم با دبه و ظرف به دنبال تامین آب مورد نیاز خود هستند و قطعی متداول آب و جیره‌بندی روزانه آن مشکل بی آبی را چندین برابر کرده است.
این مشکلات بی آبی در حالی رقم خورده است که شهرستان ایذه در میان دریاچه دو سد بزرگ کشور یعنی سدهای کارون 3 و 4 و همچنین در مجاورت دریاچه سد شهید عباسپور قرار دارد ولی حق تامین آب مورد نیاز خود و برداشت از آن را ندارد و برای تامین آب تاکنون تنها با شعار و عده‌های مختلف از سوی مسؤولان کشوری و استانی مواجه بوده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از نفوذ سامانه‌ی بارشی فعال از روز پنجشنبه به استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: نفوذ سامانه بارشی فعال از روز پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر بارش‌های رگباری موجب وزش باد گاهی تا نسبتا شدید می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه‌ی بارشی مذکور تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد که شدت فعالیت این سامانه از شب پنجشنبه تا شب شنبه بیشتر خواهد خواهد بود.

وی افزود: از لحاظ دمایی تغییرات قابل توجهی وجود نخواهد داشت اما طی روزهای پنجشنبه تا شنبه به طور نسبی دمای هوا کاهش خواهد یافت.

امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی آن نیز ۲۲ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته پنج درجه کاهش یافته است.

وی در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای سه درجه بالای صفر خنک‌ترین و جلفا با دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • بارش باران در اروند
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود