Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست گزارش داد: این کمیسیون در چارچوب وظیفه نظارتی خود هر چند مدت یک بار سفرهای استانی را با اولویت استانهای مرزی در برنامه کاری خود داشته و دارد.
علاءالدین بروجردی ادامه داد: در دور جدید از سفرهای استانی این امکان فراهم شد تا با تعدادی از اعضای کمیسیون به مشهد سفر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین اقدام کمیسیون برگزاری شورای تامین است که در آن مجموعه مسائل امنیتی استان بررسی می شود.
وی گفت: بررسی موضوعات امنیتی در مشهد به دلیل جایگاه والا در جهان اسلام و کشور به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از چالشهایی که مدتهاست گریبانگیر این کلانشهر مذهبی شده حاشیه نشینی است که برای اشراف و اطلاع کامل از مشکلات موجود در این پهنه ها بازدید میدانی نیز صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تلاش بر این است که کاستیهای احتمالی در حوزه های امنیتی و موضوعات مرتبط با حاشیه نشینی را احصا کرده و برای حل آنها برنامه ریزی و اقدام مناسب انجام دهیم.
همچنین استاندار خراسان رضوی و اعضای شورای تامین استان در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نیازها و مطالبات حوزه کاری ارائه کردند.
سکونتگاههای غیررسمی با گستره ای شامل 13 درصد از مساحت مشهد 32 درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جا داده اند. بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر در 66 پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که 300 هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می دهند.
ˈسکونتگاههای غیررسمی به مناطقی گفته می شود که مهاجران روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری بطور عمده بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده اند. فقدان سند مالکیت رسمی، محرومیت از خدمات و زیرساختهای شهری از شاخصها این مناطق است. شرایط حاکم بر اینگونه نواحی در بروز ناهنجاریهای اجتماعی بسیار مساعد است.
42 درصد جمعیت کشورهای در حال توسعه در سکونتگاههای غیررسمی زندگی می کنند. بر اساس گزارش سازمان ملل سکونتگاههای غیررسمی(حاشیه نشینی) چالش اصلی هزاره سوم معرفی شده بطوری که در جهان از هر شش نفر یک نفر در سکونتگاههای غیررسمی زندگی می کند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دیروز مجلس اشکالات شورای نگهبان در خصوص لایحه ساماندهی اجاره بها را مرتفع ساخت و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر این مهم را مصوب کند.

به گفته وی مجلس نیز تحقیق و تفحصی در دستور کار داشت که بیشتر به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین در خصوص کمبود دارو‌ها نیز مصوبه‌ای وجود داشت تا تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشود. کمبود‌ها و کم کاری‌هایی در موضوع دارویار وجود دارد که البته جرم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب