Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر ۸۵۴ میلیون قطعه بچه میگو در ۳ هزار و ۱۵۰ استخر پرورشی ذخیره‌سازی شد.

صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه پرورش میگو از اردیبهشت ماه در اراضی تعیین شده ساحلی استان بوشهر آغاز شده اظهار داشت: 4 هزار و 200 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: پرورش دهندگان سال گذشته 9 هزار تن میگو در استان بوشهر تولید کردند که 90 درصد آن به خارج از کشور صادر شد.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی تا یک‌میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون 850 میلیون قطعه بچه میگو در 3 هزار و 150 استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد که تا یک‌‌ میلیارد قطعه بچه میگو تا پایان عملیات ذخیره‌سازی افزایش می‌یابد.

اشرفبا بیان اینکه 255 مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر فعال است تصریح کرد:پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 15 هزار تن میگو در 4 هزار و 200 هکتار اراضی ساحلی مختص پرورشبرداشت کنند.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی تا پایان تیرماه ادامه دارد تصریح کرد: تاکنون در 3 هزار و 800 هکتار بیش از 854 میلیون قطعه بچه میگو لارو ریزی شده و در 400 هکتار دیگر اراضی ساحلی استان بوشهر که دارای استخر پرورشی هستند پیش‌بینی می‌شود بیش از 150 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شود.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهربا اشاره به اشتغال در حوزه اراضی پرورش میگو در استان بوشهر بیان کرد: در هر مزرعه پرورش میگو بیش از 8 نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار هستند و این در حالی است که اشتغال غیرمستقیم در این عرصه مانند کارخانه تولید غذا، فرآوری، بسته‌بندی و صادراتبیش از این رقم است.

اشرف افزود: عملیات برداشت میگو در استخرهای پرورشی اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

R41363/P1357/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان