Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص کمیته ارزیابی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این کمیته با حضور سه نفر از نمایندگان وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی رسمیت پیدا می‌کند و باید این کمیته در شورای گسترش آموزش عالی و با حضور هر سه نماینده تشکیل بشود و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی با امضای رئیس کمیته ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید گفت که اخیراً هیچ جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت علوم توسط این کمیته تشکیل نشده است بنابراین تصمیم‌گیری بدون حضور یکی از نماینده‌ها وجهه قانونی ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در نشست خبری امروز که درخصوص مجوز رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد در وزارت علوم برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: علتت برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی صحبت‌های چند روز گذشته دکتر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود که در رسانه ملی مطرح و به کرات در کانال‌های مختلف پخش شد. در واقع نکاتی در این صحبت‌ها وجود دارد که به نوبه خود قابل تأمل است.

وی در ادامه تصریح کرد: از وقتی که دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد، صحبت‌ها و نکات خوبی در ارتباط با آینده دانشگاه آزاد مطرح کرد که کلیدواژه آن صحبت‌ها نیز کیفیت بود. در واقع بحث کیفیت آموزش عالی با اجرای طرح طرح آمایش آموزش عالی در اسفند 94 با 8 بند اجرایی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که یکی از این 8 بند مساله "کیفیت" است که باید در همه زیرنظام‌ها مورد توجه قرار بگیرد و اما مرجع رسیدگی به این کیفیت را قانون تعیین می‌کند.

دکتر شریعتی نیاسر همچنین افزود: رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اشاره کرد کمیته سه نفره تشکیل شده و جلسات متعددی نیز برگزار شد و تصمیم‌گیری درخصوص رشته‌محل‌های این دانشگاه انجام شد و نیاز به اجازه وزارت علوم نیست. اما باید گفت قانونی که مصوب مجلس است و با پیشنهاد شورای گسترش آموزش به تصویب هیات وزیران رسید تاکید دارد کمیته ارزیابی باید با حضور هر سه عضو برگزار شود و ابلاغ تصمیمات کمیته با امضای رئیس اجرایی می‌شود. تاکید می‌کنم که تاکنون کمیته‌ای با حضور نماینده ما تشکیل نشده است. همچنین از سوی مسئولین دانشگاه آزاد مطرح شده است که 244 صفحه مجوز درخصوص جلسات کمیته فوق برای رشته‌های دانشگاه آزاد وجود دارد که من آن را تکذیب می‌کنم و تاکید دارم که اساساً این کمیته در دفتر شورای وزارت علوم تشکیل جلسه نداده است.

به گفته وی، کمیته ارزیابی رشته‌های دانشگاه آزاد مربوط به سال 67 است در حالی که قانون سال 94 مصوب مجلس شورای اسلامی درخصوص نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو که در آن تکلیف اینکه مرجع تصمیم‌گیری و اعلام نهایی پذیرش دانشجو باید توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت بگیرد بیانگر این است که قانون مرجع تصمیم‌گیری درخصوص آموزش عالی را به وزارت علوم واگذار کرده بنابراین دفتر گسترش آموزش عالی براساس شاخص‌های خوب بدون هیچ ملاحظه‌ای درخصوص همه زیرنظام‌های دولتی و غیردولتی تصمیم می‌گیرد.

دکتر شریعتی تاکید کرد: از منظر حقوقی مطابق ماده 3 اساسنامه دانشگاه اسلامی که در تاریخ 89.8.11 به تصویب رسیده حدود فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه از حیث مقطع رشته‌های تحصیلی و با توجه به شورای گسترش آموزش عالی وزارتین علوم و بهداشت تعیین می‌گردد و همچنین براساس ماده 17 اساسنامه ظرفیت پذیرش دانشجو برای هر سال تحصیلی موضوع بند ماده 12 اساسنامه براساس نیازهای کشور و حسب مورد به تصویب نهایی وزارتین علوم و بهداشت برسد.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه 65 درصد رشته‌محل‌های بررسی شده در شورای گسترش آموزش عالی در کلیه زیرنظام‌های دولتی و غیردولتی مربوط به دانشگاه آزاد است، گفت: تنها 16 درصد این رشته‌محل‌ها به دانشگاه‌های غیرانتفاعی داده شده است و در خصوص پراکندگی رشته‌محل‌ها نیز 76 درصد ظرفیت‌ها در مقطع ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی و 12 درصد به دانشگاه غیرانتفاعی اختصاص یافته است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کمیته انضباطی محمدرضا مختاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حضور یابد. 

شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست