Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان، توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و بخش غیر دولتی را سیاست اجرایی سوادآموزی در سال 96 عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، «رمضان یوسفی» در اولین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در سال جاری بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای آگاهی و توانمندی‌های عمومی و افزایش نسبت با سوادی در گروه هدف را راهبرد اول استان عنوان کرد و گفت: از طریق برگزاری جلسات انسداد مبادی ورودی بی سوادی، تهیه و تدوین برنامه نظارتی جهت نظارت بر اجرای برنامه ها، تدوین برنامه نظارتی کارگروه بهبود کیفیت و برگزاری جلسات ستاد امتحانات در سطح استان و شهرستانها این راهبرد پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گسترش فرصت‌های یادگیری مادام العمر و تحکیم و تثبیت سواد با اولویت مناطق محروم و افراد آسیب پذیر را راهبرد دیگر این معاونت عنوان کرد و گفت: این مهم از طریق توزیع ماهنامه فرصت دوم، برگزاری مسابقات کتابخوانی و انشا نویسی، تاسیس مراکز یادگیری محلی، آموزش های ICDL اجرای حلقه های کتابخوانی در گروه های 10 نفره، برگزار کلاس های سواد آموزی در زندان و نیروهای مسلح و استفاده از شیوه خودآموز در دست پیگیری است.

معاون سواد آموزی آموزی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست‌های اجرایی این معاونت در سال 96 پرداخت و با بیان اینکه تدوین و اجرای برنامه عمل استان در چارچوب برنامه ریشه کنی بی سوادی و مصوبه هیات دولت یکی از سیاست‌های اجرایی استان است، گفت: بر همین اساس برنامه عملیاتی سال 96 تدوین و جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی استان به صورت منظم تشکیل خواهد شد.

وی توانمندسازی نیروی انسانی را از دیگر سیاست‌های اجرایی این حوزه بر شمرد و گفت: در همین راستا دوره آموزشی 126 ساعته با بیش از 40 منبع برای 2 هزار و 142 آموزش دهنده پیش بینی شده است که با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد.

یوسفی توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و بخش غیردولتی را سومین سیاست اجرایی سواد آموزی در سال 96 عنوان کرد و گفت: در سال جاری هشت مرکز یادگیری نیز در سطح استان راه اندازی می‌شود.

وی استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش و توسعه دولت الکترونیک و آموزش کم سوادان و توسعه آموزش‌های پس از سواد و غنی سازی محیط زندگی را از دیگر برنامه‌های استان برشمرد و در ادامه گزارشی از حجم ابلاغی سال 95 و میزان تحقق برنامه‌ها را ارائه کرد.

راه‌اندازی 8 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در کردستان

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تاکنون سه مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در استان راه اندازی شده است، گفت: در سال جاری هشت مرکز دیگر در سطح استان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، رشید قربانی امروز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، گزارشی از شاخص‌های کمی و کیفی سواد آموزی استان در سال 95 را ارائه کرد و با بیان اینکه از لحاظ کیفی 100 درصد برنامه‌ها محقق شده است، گفت: از لحاظ کمی نیز 93 درصد شاخص‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که در سال 96 باید تلاش کنیم که 100 درصد اهداف محقق و سواد آموزان تحت پوشش برنامه‌های مختلف قرار گیرند، از حمایت استاندار کردستان و همراهی و همکاری اعضای شورا در پیگیری برنامه تشکر کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه از همکاری 2 هزار و 335 آموزش دهنده با معاونت سواد آموزی استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 2 هزار و 142 نفر نیروی آزاد و تعداد 193 نیز از معلمان با معاونت سواد آموزی استان در راستای سواد آموزی همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در استان راه اندازی شده است، اظهار کرد: در سال جاری هشت مرکز دیگر در سطح استان راه اندازی خواهد شد.

سوادآموزی بانوان باید در اولویت اول باشد

استاندار کردستان ضمن تاکید بر اهمیت باسوادی زنان، گفت: سوادآموزی بانوان باید در اولویت اول باشد.

به گزارش ایسنا، «عبدالمحمد زاهدی» روز شنبه در اولین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در سال 96، گفت: زنان تربیت کننده نسل آینده هستند به همین دلیل جامعه زنان در هر قشر و رده سنی، هرچه باسوادتر باشند به نفع جامعه است و باید در اولویت سوادآموزی قرار گیرند.

وی با اشاره به عملکرد مناسب نهضت سوادآموزی استان در خصوص جذب افراد زیر 40 سال، خاطرنشان کرد: آموزش‌ها باید ملموس باشد و سوادآموز احساس کند این آموزش در زندگی روزمره و همچنین بهبود کلی روند زندگی وی تاثیر مثبت دارد.

زاهدی راه اندازی مراکز یادگیری محلی را اولویت دیگر سوادآموزی استان عنوان کرد و با اشاره به ویژگی این مراکز و آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی به سواد آموزان در کنار سایر آموزش‌ها، تصریح کرد: باید از ظرفیت کلیه دستگاه‌ها در راستای راه اندازی این مراکز بهره گیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد جمعیت استان نسبت به سال 90 و افزایش با سوادی افراد زیر 40 سال استان، این عملکرد را نشانه قوت عنوان کرد و گفت: در اجرای برنامه‌های انسداد مبادی ورودی بی سوادی هر چه فعالیت‌ها در سنین پایین باشد مبادی بی سوادی بیشتر مسدود و موفق‌تر عمل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد