Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلابسیستان و بلوچستان گفت: شهرستان زاهدان با ۱۱۱ هزار مشترک زیرپوشش آب شرب، در زمان پیک مصرف با ۳۵۰ لیتر بر ثانیه کسری آب مواجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محسن میرادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان زاهدانبا جمعیتی معادل 580 هزار نفر و نیاز آبی 1600 لیتر بر ثانیه در زمان پیک مصرف، دارای 111 هزار مشترک تحت پوشش آب شرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این در حالی است که حداکثر توان تولید آب شرب در زاهدان یک هزار و 250 لیتر بر ثانیه است و با توجه به نیاز مصرفی مشترکان در زمان پیک مصرف، با 350 لیتر بر ثانیه کسری مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا با مدیریت بهینه در شبکه توزیع توانسته‌ایم این کسری را که ناشی از محدودیت تولید و ظرفیت انتقال است، مدیریت کنیم ولی با این وجود با توجه به افزایش بی‌سابقه دما و در پی آن مضاعف شدن مصرف مشترکین همزمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان در ساعات اوج مصرف در بازه زمانی افطار و سحر در نقاط مرتفع شهر با افت فشار و گاهاً قطع جریان آب مواجه شده‌ایم.

میرادی خاطرنشان کرد: آب 23 هزار مشترک با جمعیتی معادل 120 هزار نفر از چاه‌های آب لب شور سطح شهر تأمین می‌شود که از نظر کمی مشکلی ندارند، اما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، بنابراین در این راستا جهت حل مشکل شهروندان عزیز در بخش آب شرب، مجوز احداث آب شیرین‌کن به ظرفیت 15 هزار مترمکعب در شبانه روز علاوه بر ظرفیت آب شیرین‌کن‌های موجود(26 هزار مترمکعب در روز) در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: البته طرح خط دوم انتقال آب از چاه نیمه منطقه سیستان به زاهدان با هدف تأمین بلند مدت آب مورد نیاز شهروندان زاهدانی در دست اجرا است که با تکمیل این پروژه مشکل دیرینه مردم شهر زاهدان در زمینه تامین آب شرب برای 20 سال آینده مرتفع می‌شود.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است در 5 سال اخیر نزدیک به 89 کیلومتر در حاشیه شهر زاهدان لوله‌گذاری انجام شده و مقرر است در سال جاری با اعتبار 330 میلیارد ریال در مناطق همت آباد، کریم آباد، شیرآباد، بابائیان و پشت کارخانه نمک 110 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انجام شود.

انتهای پیام/

R7843/P1377/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: سه تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از یک انبار در زیرزمینی که به طور ناشناس انبار شده بود توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت زاهدان کشف و معدوم شد.

دکتر فریبرز راشدی افزود: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: روز گذشته حدود ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.
دکتر راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبار‌ها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.
وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز‌های لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید