Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:40:09 GMT

18 مورد وقف جدید در استان کردستان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۱۲۸۱

18 مورد وقف جدید در استان کردستان ثبت شد

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازسنندج؛حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این تعداد موقوفه توسط خیران شهرستان های بانه، قروه، بیجار، مریوان و سقز وقف شده است.
وی افزود: 6 مورد از این تعداد وقف جدید مربوط به شهرستان مریوان بوده است که 200 هزار مترمربع زمین مزروعی به ارزش 250 میلیون ریال از جمله آنها است برای امور مسجد روستای ماسیدر وقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان، وقف 500 متر زمین به ارزش 2میلیارد ریال برای ساخت مسجد، وقف 2 طبقه منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای امور مسجد فاروق اعظم را از دیگر وقف های ثبت شده شهرستان مریوان است.
وی افزود: همچنین وقف هزار مترمربع زمین به ارزش 300 میلیون ریال برای احداث مسجد در روستای لیو، 150 مترمربع زمین به ارزش 100میلیون ریال برای توسعه مسجد دروران و 2هزار متر باغ انگور برای مسجد روستای النگیجه و خیرات و مبرات به ارزش 200میلیون ریال از دیگر وقف های ثبت شده در مریوان است.
حجت الاسلام نوروزی گفت: همچنین چهار مورد از وقف های جدید سال جاری مربوط به شهرستان بانه است که شامل وقف 796 متر زمین به ارزش هشت میلیون ریال، 100 مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد ریال، یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال و یک قطعه زمین به وسعت 350 متر به ارزش چهار میلیارد ریال است.
وی وقف یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال به منظور خیرات و مبرات امامزاده هاجر خاتون(س) و یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال برای امور مسجد روستای گردمیران را از وقف های ثبت شده شهرستان قروه در سال جاری عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه سه مورد از وقف های جدید سال جاری مربوط به شهرستان بیجار است گفت: این وقف ها شامل چهار هکتار زمین مزروعی به ارزش 150 میلیون ریال، 2 قطعه زمین مزروعی در روستای نجف اباد به ارزش 50 میلیون ریال و یک قطعه زمین به ارزش 50 میلیون ریال است.
وی سهم شهرستان سقز از این تعداد وقف جدید را سه مورد عنوان کرد و افزود: این وقف ها نیز شامل یک باب منزل مسکونی روستایی به ارزش 250 میلیون ریال، یک باغچه به مساحت 350 متر به ارزش 350 میلیون ریال و یک باب ساختمان روستایی به ارزش 150 میلیون ریال است.
هم اکنون در استان کردستان 19 هزار و 870 موقوفه با 16 هزار و 944 رقبه وجود دارد.

انتهای پیام/م

وقف چندقطعه "زمین،منزل وباغ" توسط خیرین کردستانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است