Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زماني که صحبت از عناوين مطرح صنعت بازي هاي ويديويي مي شود چندين اسم ناخودآگاه در ذهن ما نقش مي بندد؛ بازي هايي همچون Assassin’s Creed ،Call of Duty و امثال آن ها.
اما هزاران بازي ساليانه منتشر مي شوند که اسم و رسم کمتري دارند و تجربه همه آن ها مشخصا غير ممکن است. پس در طي سال ها تعداد بازي هاي از قلم افتاده بيشتر شده و کم کم به فراموشي سپرده مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه به گذشته دور و نزديک برمي گرديم و از طاقچه خاطراتمان بازي هايي که ارزش گردگيري و تجربه دوباره دارند را معرفي مي کنيم و به بررسي مختصر هر کدام مي پردازيم.
بعضي از اين عناوين شايد از لحاظ ظاهري کهنه به نظر برسند اما در زير اين گرافيک ژنده، ساعت ها سرگرم شدن و لذت بردن از اتمسفر و گيم پلي اي تمام نشدني منتظر شماست.
تابستان پيش رو و اوقات فراغتش زمان مناسبي براي تجديد ديدار با اين عناوين کمتر ديده شده است.
پس بهتر است به سراغ کنسول هاي نسل قبل خود برويد و به هر کدام از اين بازي ها شانس دوباره اي بدهيد تا خودشان را به شما اثبات کنند.
Beyond Good & Evil

ناشر: Ubisoftسازنده: Ubisoftسال انتشار: 2003پلتفرم: اکس باکس، اکس باکس 360، پلي استيشن 2، پلي استيشن 3، گيم کيوب، پي اس پي، مايکروسافت ويندوزيکي از عناوين کلاسيک کمتر ديده شده در ميان گيمر هاي ايراني، شاهکار 14 ساله ي يوبيسافت است.
Beyond Good & Evil يکي از بازي هايي است که مفهوم اکشن-ادونچر را در دل داستاني زيبا و دنيايي جذاب روايت مي کند.
هر چند ممکن است از نظر بصري بازي ديگر کمي مندرس به نظر برسد ولي کاملا توانايي اين را دارد که هنوز بعد از اين همه سال شما را ميخکوب خود کند و با گيم پلي لذت بخشش تجربه اي به ياد ماندني و راضي کننده باشد.
Bulletstorm

ناشر: Electronic Artsسازنده: Epic Gamesسال انتشار: 2011پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، اکس باکس وان، پلي استيشن 4، مايکروسافت ويندوزاز يک شوتر چه مي خواهيد؟ گيم پلي روان و مهيج؟ سلاح هاي متنوع و کارآمد؟ دشمنان متفاوت؟ طراحي مراحل جذاب؟ داستان قابل قبول؟ قهرمان بي اعصاب و خشن؟
تمام اين ها در يک مجموعه به بهترين شکل در کنار هم آمده اند تا بتوانيد از يک اکشن خوش ساخت لذت ببريد.
Bulletstorm از آن دسته بازي هايي است که مي تواند هر گيمري با هر سليقه اي را به خودش جذب کند.
اما در عين ناباوري دسته بزرگي از مخاطبان بازي هاي ويديويي آن را تجربه نکرده اند و پس از انتشار، در بين ايراني ها خصوصا بسيار کم ديده شد.
خبر خوب آن که حالا پس از سال ها نسخه بازي سازي شده بازي منتشر شده به اسم Full Clip Edition و بهترين فرصت براي تجربه کردن اين اکشن کم نظير با استاندارد هاي جديد امروزي، و البته در نقش قهرماني نام آشنا به اسم Duke Nukem فراهم است.
Burnout Paradise

ناشر: Electronic Artsسازنده: Criterion Softwareسال انتشار: 2008پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، اکس باکس وان، مايکروسافت ويندوزهمه ما با سري بازي هاي Need For Speed آشنا هستيم و تجربه حداقل يک عنوان از اين سري را داشته ايم.
اما EA اثر ديگري در اين سبک دارد که در خيلي از موارد حتي بسيار خوش ساخت تر و جذاب تر از NFS است!
مسابقات ماشين سواري با هيجان بيشتر و تصادفات شديدتر که اين تصادفات سينماتيک و کارگرداني شده، خود بخش اعظمي از جذابيت بازي را به خود اختصاص داده اند.
از ديگر تفاوت ها نسبت به سري NFS مي توان به حضور موتور سيکلت در Burnout اشاره داشت که به طرز قابل قبولي طراحي شده اند و مسابقه دادن با آن ها تجربه اي جديد و دلچسب است.
Dante’s Inferno

ناشر: Electronic Artsسازنده: Behaviour Interactiveسال انتشار: 2010پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، پي اس پيپياده سازي هفت طبقه جهنم که الهام گرفته از يکي از آثار کلاسيک ادبيات جهان يعني کمدي الهي دانته اليگيري باشد اولين بار توسط سري Devil May Cry در قالب يک بازي صورت گرفت.
اما تخلص سازندگان و تفاوت بستر دنياي DMC با اصل داستان و مدرنيزه کردن اتمسفر اين کتاب باعث شد که دنياي دانته اليگيري و بازتاب آن در دل يک بازي ملموس نباشد.
تا اينکه Dante’s Inferno منتشر شد و اين بار با بازي اي مواجه بوديم که تمام پايه اش بر اساس کتاب بود. از حضور خود دانته به عنوان قهرمان تا طراحي مراحل که بازسازي توصيفات کتاب بود.
فضاي افسرده جهنم با خشونت اغراق شده دست به دست هم دادند تا يک هک اند اسلش با کيفيت را تجربه کنيم.
البته بازي در زمان خودش به ميزاني که لايقش بود ديده نشد و تابستان پيش رو زمان مناسبي براي تجربه اين عنوان خوش ساخت است.
Dark Sector

ناشر: D3 Publisher, Aspyrسازنده: Digital Extremesسال انتشار: 2008پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، مايکروسافت ويندوزيکي از بازي هاي کمتر ديده شده نسل قبل که لياقت توجه بيشتري داشت عنوان Dark Sector بود.
داستان تاريک با محيط هاي مرموز و جو سنگين بازي کاملا همخواني داشت.
گيم پلي بازي در اوايل کمي زمخت به نظر مي آيد ولي رفته رفته به آن عادت مي کنيد.
بازي از نظر سختي نسبت به ديگر شوتر هاي سوم شخص خود کمي فراتر رفته است و مبارزات چالش برانگيزي را در دل خود جاي داده.
با تمام تفاسير حتما سري به اين عنوان بزنيد تا يک بازي چالش برانگيز با بستري تاريک را تجربه کنيد.
The Darkness II

ناشر: 2K Gamesسازنده: Digital Extremesسال انتشار: 2012پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، مايکروسافت ويندوزهمه ما ضحاک ماردوش را مي شناسيم و داستان آن برايمان آشناست ولي اکثر گيمر هاي ايراني کاراکتر الهام گرفته شده از آن، جک استاکادو ماردوش را نمي شناسند.
سري بازي دارکنس که با سبک گرافيک سل شيدي خاص خود و همچنين داستان پر رنگ و لعابش هميشه مورد توجه منتقدين بوده است و نمره هاي بسيار خوبي را کسب کرده.
داستان نقش پررنگي در دارکنس ايفا مي کند، آنقدر پررنگ که براي لمس جنبه هاي مختلف داستان سازندگان آن، کاميک بوکي حول محوريت بازي منتشر کرده اند.
در کنار تمام اين نکات، گيم پلي پر زد و خورد و وجود المان هاي RPG در بستر بازي از ديگر نکات قوت سري به شمار مي روند.
دارکنس بازي کاملي است که از تجربه آن پشيمان نخواهيد شد.
Gray Matter

ناشر: DTP Entertainmentسازنده: Spiders, Wizarboxسال انتشار: 2010پلتفرم: اکس باکس 360، مايکروسافت ويندوزاين بازي در سبک ماجراجويي کلاسيک، داستان يک دختر شعبده باز که دستيار يک دکتر مرموز شده است را روايت مي کند.
سبک هنري خارق العاده بازي در کنار داستان بي نقص و معما هاي جذاب، باعث مي شوند که اين عنوان از به يکي از ياد ماندني ترين آثار سبک ادونچر تبديل شود.
بازي زمان زيادي را از شما نمي گيرد و در طول يک روز مي توانيد آن را به پايان برسانيد.
اگر طرفدار سبک ادونچر هستيد و به دنبال بازي اي که ارزش وقت شما را داشته باشد، Gray Matter انتخابي حتمي براي شماست.
The Saboteur

ناشر: Electronic Artsسازنده: Pandemic Studiosسال انتشار: 2009پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، مايکروسافت ويندوزجنگ جهاني دوم از زاويه اي جديد. از ديد راننده اي که ناگاه تبديل به يک سرباز و بهتر بگوييم «خرابکار» مي شود.
داستان بازي در فرانسه اي اشغال شده توسط آلماني هاي رژيم نازي روايت مي شود.
سبک گرافيکي خاص بازي که مناطق اشغالي را سياه و سفيد به تصوير کشيده است جلاي خاصي به آن مي دهد.
مراحل هم تقريبا سر راست هستند و گيم پلي ضرب آهنگ رواني دارد.
اگر مي خواهيد بزرگترين جنگ تاريخ را از زاويه يک مرد معمولي که براي آزادي مي جنگد تجربه کنيد، The Saboteur را از دست ندهيد.
Nier

ناشر: Square Enixسازنده: Caviaسال انتشار: 2010پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3مطمئنا يکي از بهترين بازي هاي اين نسل تا به حال Nier: Automata بوده است. ولي نکته جالبي که وجود دارد عدم آشنايي اکثر بازيکنان با نسخه اول اين بازي است.
Nier که براي کنسول هاي نسل هفتمي ساخته شد، اگرچه کم و کاستي هاي زيادي داشت، ولي آنقدر داستان و موزيک متن قوي اي داشت که مي توان از تمام نکات منفي اش چشم پوشي کرد.
اگر به سبک هک اند اسلش علاقه داريد و يا به تازگي Nier: Automata را بازي کرديد؛ تجربه شماره اول آن نيز به شما پيشنهاد مي شود.
Rage

ناشر: Bethesda Softworksسازنده: id Softwareسال انتشار: 2010پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، مايکروسافت ويندوزيکي از بهترين بازي هاي چند سال اخير در سبک شوتر، ساخته استوديو نام آشناي id Software، Rage است.
عنواني جهان باز با زاويه ديد اول شخص و وجود المان هاي سبک RPG که در دنيايي مشابه Mad Max صورت مي گيرد.
تنها اشکال بازي ضرب آهنگ پايين ساعت هاي اوليه است که باعث مي شد خيلي ها در اول راه از آن دلسرد شوند.
اما اگر کمي تحمل کنيد، در ادامه بازي با يکي از بهترين تجربه هاي گيمينگ به شما پاداش صبرتان را مي دهد.
در کنار بخش هاي تيراندازي، مسابقات ماشين سواري بازي هم بسيار خوب پياده سازي شده اند تا اگر علاقه داشته باشيد به سراغ بهبود دهي به وسيله سواري خود برويد و ساعت ها سرگرم شويد.
Time Shift

ناشر: Sierra Entertainmentسازنده: Saber Interactiveسال انتشار: 2007پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، مايکروسافت ويندوزاگر به تازگي محصول جديد سازندگان سري مکس پين، Quantum Break را تجربه کرده باشيد، مي دانيد که تجربه بازي با زمان و کنترل آن مي تواند بسيار سرگرم کننده و خاص باشد.
اما اين اولين بار نيست که از اين ايده براي ساخت بازي هاي ويديويي استفاده شده باشد.
يکي از بهترين طراحي و اجراي اين ايده متعلق به يکي از شوتر هاي اول شخص نسل قبل است.
Time Shift که به دليل همزماني عرضه اش با شماره چهارم از سري Call of Duty در فروش چندان موفق نبود، توانست نظر منتقدان را به خوبي جلب کند و نمره هاي خوبي در کارنامه خود به ثبت برساند.
اگر به سراغ اين اثر برويد مي فهميد که نمرات خوب بازي بي دليل نيستند؛ گرافيکي که بعد از 10 سال هنوز قابل قبول است و گيم پلي کم نقص بازي و اتمسفر سنگين منحصر به فردي که مي تواند شما را ساعت ها سرگرم کند همه دست به دست هم داده اند تا با يک عنوان خوش ساخت سر و کار داشته باشيم.
جالب است بدانيد Quake Champions که بر آن است امسال بازگشت با شکوه سري Quake را رقم بزند، آخرين اثر سازندگانTime Shift است.
اگر به داستان هاي علمي-تخيلي علاقه داريد و يا از طرفداران بازي هاي شوتر اول شخص هستيد از کنار اين عنوان به سادگي رد نشويد.
Spec Ops: The Line

ناشر: 2K Gamesسازنده: Darkside Game Studiosسال انتشار: 2012پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، مايکروسافت ويندوز، لينوکسبه دبي نيمه مخروبه خوش آمديد.
زماني که به سراغ Spec Ops: The Line مي رفتيم هيچگاه انتظار مواجه با چنين داستان غني و پر کششي را نداشتيم.
بي شک يکي از بهترين داستان ها در تاريخ بازي هاي ويديويي متعلق به همين بازي است.
در کنار اين داستان زيبا گيم پلي خوبي هم پياده سازي شده بود تا بتوان کاملا از روايت آن لذت برد.
The Line بازي عامه پسندي است که صد البته از ليست خيلي از گيمر ها جا افتاده است.
پس در صورت عدم تجربه آن، يکي از اولويت هاي گيمري خود را تمام کردن اين بازي قرار دهيد.
Singularity

ناشر: Activisionسازنده: Raven Softwareسال انتشار: 2010پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3، مايکروسافت ويندوزيکي ديگر از بازي هايي که زمان، نقش اساسي در پيشبرد آن ايفا مي کرد Singularity بود.
اما اين بار اين عنصر با اتمسفري تاريک و سرد و نسبتا ترسناک مخلوط شده بود تا معجوني کم نظير توليد کند.
طيف دشمنان را انسان تا هيولاهايي خشن و بي رحم تشکيل مي دهند که براي مقابله با هر کدام بايد استراتژي متفاوتي اتخاذ مي کرديد.
اگر اين عنوان را تجربه نکرديد حتما به سراغ آن برويد و از يک شوتر اول شخص با اتمسفري متفاوت لذت ببريد.
Shadows of the Damned

ناشر: Electronic Artsسازنده: Grasshopper Manufactureسال انتشار: 2011پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3اگر دلتان يک شوتر سوم شخص با تم رزيدنت اويل 4 و شوخي هاي تاريک سري DMC ميخواهد، SotD مي تواند انتخاب شايسته اي براي شما باشد.
اتنسفر منحصر به فرد، داستان تاريک، طنز تلخ، موسيقي متن فوق العاده و گيم پلي مهيج همه و همه تکه هاي تشکيل دهنده اين بازي هستند.
در کل بازي کمي سليقه اي است و ممکن است هر کسي را جذب نکند ولي براي مخاطبانش عنواني به ياد ماندني خواهد بود.
WET


ناشر: Bethesda Softworksسازنده: Behaviour Interactiveسال انتشار: 2009پلتفرم: اکس باکس 360، پلي استيشن 3اهل سينما هستيد؟ عاشق داستان هاي جنايي دهه هشتادي؟ طرفدار پر و پا قرص تارانتينو و آثارش؟ WET براي شما ساخته شده است.
اکشن بي پروايي که در مورد خون و کشتار و پول نوشته شده است و در ادامه تکميل کننده تمام همه اين ها، کاراکتر زن مستقل و قوي اي که همه را به خاک و خون مي کشد.
بازي تا حد زيادي سليقه اي عمل مي کند و در جذب مخاطب فيلتر هاي زيادي دارد؛ اما اگر با آن ارتباط برقرار کنيد بي شک عاشق آن خواهيد شد و چندين بار از اول تا آخرش را مرور خواهيد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • لیگ NBA| سانز در یک قدمی حذف/ کلیپرز و باکس شکست خوردند
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان