Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهنمای انجمن معتادان گمنام ایران گفت: اکنون مهم تر از مرحله سم زدایی که تنها به چند روز محدود می شود، مرحله بازپروی و توانمند سازی ذهنی برای مقابله با مشکلات زندگی و اجتماعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ طبق برآوردی در سال 92 اعلام شد یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارند که با احتساب بعد خانوار، حدود ۶ میلیون نفر به طور مستقیم درگیر مواد مخدر هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب نیروها و ارگان های درگیر با این معضل نظیر نیروهای نظامی، پزشکان، قوه قضائیه و ... مشخص می شود اعتیاد و مواد مخدر چه هزینه ای را به کشور تحمیل کرده است.

سازمان های مردمی بسیاری در کنار نهادهای دولتی به مبارزه با این بلای خانمان سوز برخاسته اند، «انجمن معتادین گمنام ایران» یکی از همین سازمان ها است. که با همکاری معتادان بهبود یافته و گمنام اداره می شود.

یکی از راهنمایان انجمن معتادان در مصاحبه با یزدرسا با اشاره به ریشه های گرایش افراد به اعتیاد گفت: گرایش به مواد مخدر به چند دلیل اعم از فشارهای روحی و روانی، شکست های عاطفی، فشارهای اجتماعی بیکاری و در دسترس بودن مواد مخدر اتفاق می افتد.

مهدی افزود: استفاده از مواد مخدر به تدریج باعث می شود فرد احساس نیاز روانی کرده و کم کم این احساس تبدیل به نیاز جسمی شده و عدم استفاده از آن دردهای جسمی، اختلالات گوارشی و تشنج به وجود می آورد. کاری که تا کنون نهادهای مختلف در کشور ما انجام داده اند این بوده که معتاد را سم زدایی کردند. در صورتی که باید از لحاظ روحی هم برای معتاد برنامه داشته باشند چرا که خطر روحی همچنان پا برجاست و در اثر کمترین بیماری، ناراحتی و فشار مجدداً فرد معتاد تحریک شده و دوباره به استفاده از مواد مخدر رو خواهد آورد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون سازمان های مردم نهاد بسیاری هستند که برای پاسخ به نیازهای روحی و روانی معتادین شکل گرفته اند، «انجمن معتادین گمنام ایران» یکی از همین سمن هاست. در این انجمن برای مشاوره به معتادین یا همان «رهجو» از تجربه های شخصی «راهنما» استفاده می شود که خود قبلاً گرفتار اعتیاد بوده و تمام این مراحل را گذرانده است. ما معتقدیم ترک اعتیاد با کمک «دوستان همراه بهبودی» امکان پذیر است و در عمل هم مشاهده کردیم که بعد از گذشت مدت زمانی هم مشکلات جسمی و هم مشکلات روحی_روانی افراد حل می شود. بسیاری از آنها بعد از گذراندن مسیر بهبودی زندگی بسیار سالمی را آغاز می کنند، زندگی که از دل آن ورزشکاران، کارآفرینان و افراد موفق بسیاری بیرون می آیند، علت هم مشخص است، در این جلسات افراد بدون خجالت و بدون اینکه قضاوت شوند می توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و راهنمایی دریافت کنند.

این راهنمای انجمن معتادان گمنام افزود: هیچ کس نمی تواند اقدامات، رشادت ها و فداکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای مبارزه با مواد مخدر را نادیده بگیرد اما به هر حال این مواد به کشو وارد شده و هزینه های بسیاری را برای کشور به همراه می آورد. از آنجایی که فرد معتاد اصولاً از خانواده و محل کار طرد می شود و درآمدی هم ندارد لذا طبیعی است که دست به ارتکاب جرائم برای تهیه مواد مخدر بزند.اکنون موسسات و ارگان های مختلف با تحقیقات میدانی و استفاده از تجربیات به دست آمده به این نتیجه رسیده اند که مهم تر از مرحله سم زدایی که به چند روز محدود می شود، مرحله بازپروی و توانمند سازی ذهنی برای مقابله با مشکلات زندگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه «انجمن معتادین گمنام» هیچگونه کمکی از نهادهای دولتی نمی پذیرد تصریح کرد: بهتر است حمایت های دولتی از اینگونه سمن ها به صورت غیر مستقیم صورت بگیرد تا افراد بهبود یافته علاوه بر برطرف کردن مشکلات خود بتوانند نسبت به کارآفرینی، کسب درآمد و بازگشت به آغوش خانواده اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون