Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهوري ترکيه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري فرانس 24، غرب را به انفعال در برابر کودتاي نافرجام سال گذشته در ترکيه متهم کرد و گفت،غربي‌ها کودتا را به دمکراسي ترجيح مي‌دادند.

به گزارش ايرنا، وي در واکنش به اتهام نقض دمکراسي و آزادي‌هاي مدني در فضاي پس از کودتا، گفت: هيچ‌کس به اين اشاره نمي‌کند که در جريان تلاش براي کودتا، 250 شهروند ترکيه کشته و 2 هزار و 193 تن زخمي شدند و مکان‌هاي بسياري تخريب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان ادامه داد: در شب کودتا اما هيچ يک از کشورهاي غربي اين اقدام را محکوم نکردند و به نظر مي‌رسد که کودتا را به دمکراسي ترجيح مي‌دادند.
وي افزود: چطور مي‌توان سکوت آنها را توجيح کرد؟ به نظر مي‌رسد برخي از اين موضوع استقبال کردند. اولين محکوميت‌ها از جانب اين کشورها يک هفته بعد از کودتا صورت گرفت. دوست داشتيم که اين اتفاق همان شب مي افتاد.
وي در واکنش به انتقاد آمريکا و کشورهاي اروپايي از بازداشت‌هاي گسترده بعد از کودتا گفت: غرب هميشه بهانه جويي مي‌کند؛ بايد اين کار را تمام کند و صداقت بيشتري در رابطه با وقايع نشان دهد. کشورهاي غربي خود ميزبان تروريست‌ها هستند و منابع لازم را در اختيار آنها قرار مي‌دهند.
رئيس جمهوري ترکيه در بخشي از صحبت‌هاي خود، پيکان انتقاد‌ها را متوجه مقام‌هاي آلماني کرد و با اشاره به ممانعت برلين از سخنراني او در جمع ترک‌هاي مقيم آلمان، گفت: زماني که به دمکراسي و آزادي‌هاي فردي مي رسيم، مسيري که دولت آلمان برگزيده، تاسف برانگيز است.
اردوغان با اشاره به اعتراض‌ها و تجمعاتي که اخيرا در آلمان عليه او صورت گرفت، گفت: مقام‌هاي آلماني نبايد اجازه چنين توهين‌هايي را مي‌دادند. بايد قوانيني در اين رابطه وجود داشته باشد.
وي با تاکيد بر اينکه از مقايسه آلماني‌ها و هلندي‌ها با رژيم نازي متاسف نيست، ادامه داد: اين توهين‌ها به نوعي بيانگر فاشيسم است و نمي‌توان به نحو ديگري آن را توضيح داد.
شبس ** 9386 *1613* مترجم: مهران معيني جم*انتشار دهنده: عبدالله غفاري



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم