Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر پايان بلاتکليفي فيلم هاي توقيفي تاکيد کرد و گفت: مرداد امسال تمام فيلم هاي توقيفي تعيين تکليف خواهند شد.

به گزارش ايرنا، `سيد رضا صالحي اميري ` روز پنجشنبه در حاشيه آيين اختتاميه سي امين جشنواره بين المللي فيلم هاي کودکان و نوجوانان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: آنچه من و رئيس سازمان سينمايي درباره فيلم هاي توقيفي بيان کرديم به مفهوم صدور مجوز اکران براي فيلم هاي توقيفي نيست بلکه به معني بازبيني و بازنگري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: فيلم هاي توقيفي بايد بازبيني و در صورت امکان اصلاح شوند و مجوز اکران دريافت کنند و فيلم هايي که امکان اصلاح ندارند نيز رسيدگي و تعيين تکليف شوند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي 11 خرداد امسال در پي در خواست اصغر نعيمي يکي از کارگردانان سينما، طي نامه اي به رئيس سازمان سينمايي، ضرب الاجل دو ماهه اي را براي رسيدگي و بسته شدن پرونده فيلم هاي توقيفي در دولت قبل (دولت دهم) تعيين کرد.

** سينما بايد در اختيار جامعه بزرگ سينمايي باشد
صالحي اميري درباره اکران نکردن برخي فيلم ها از سوي حوزه هنري و سينماها نيز افزود: اين موضوع در صلاحيت شوراي صنفي است و ما به عنوان وزارت ارشاد مداخله مستقيم در اين حوزه نداريم ولي توصيه مي کنيم فضاي سينما بايد در اختيار جامعه بزرگ سينمايي باشد و با مرزبندي ها و خط کشي ها مخالفيم.
وي اضافه کرد: مسائل مربوط به اکران ها بايد در چارچوب شوراي صنفي مربوطه حل و فصل شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين امور دخالتي نخواهد کرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر داشتن برنامه اي براي تغيير اعضاي شوراي پروانه نمايش گفت: اين مسائل تخصصي حوزه سازمان سينمايي است و رئيس اين سازمان بايد تشخيص دهد و هر تصميمي گرفته شود قطعا به صلاح سينماي کشور خواهد بود.

** در هر سمت و جايگاهي باشم با رئيس جمهور و دولت همکاري مي کنم
صالحي اميري در پاسخ به تعيين کابينه دولت جديد و وزارت خويش در دولت دوازدهم نيز گفت: تعيين کابينه در صلاحيت شخص رئيس جمهور است و بايد از هرگونه گمانه زني جلوگيري کرد و اجازه داد رئيس جمهور شخصا با مطالعه و شناخت، کابينه خود را انتخاب کند.
صالحي اميري افزود: بنده هم در هر سمت و جايگاهي که باشم با رئيس جمهور و دولت همکاري خواهم کرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: همه افرادي که در کنار رياست جمهوري هستند آرزوي توفيق و موفقيت وي را براي توسعه و پيشرفت ايران دارند.
وي افزود: همه ما چه در دولت باشيم و چه حضور نداشته باشيم کمک و ياور رياست جمهوري خواهيم بود و تقاضا دارم اصحاب رسانه فضاي يک ماه آينده را فضاي آرامش و ثبات قرار دهند.
صالحي اميري همچنين در خصوص سينماي کودک و نوجوان نيز اظهار داشت: عقيده بنده در بخش سينماي کودک و نوجوان اين است که اگر قرار است هويت ايراني در ايران و جهان تبيين شود بايد روي کودکان و نوجوانان سرمايه گذاري کنيم.
وي اين سرمايه گذاري را در چند حوزه تخصصي از جمله آموزش و پرورش، هنر و سينما بيان کرد و گفت: ما براي حوزه سينماي کودک و نوجوان سرمايه گذاري جديدي آغاز کرده ايم و معتقديم آنچه امروز بکاريم فردا برداشت خواهيم کرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآورشد: سينما، انيميشن و بازي هاي رايانه اي و فيلم هاي کوتاه و بلند زباني است که بوسيله آن مي توان براحتي با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کرد، بنابراين سياست سازمان سينمايي، سرمايه گذاري بيشتر در حوزه کودک و نوجوان و توسعه اين حوزه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز پنجشنبه بمنظور حضور و سخنراني در مراسم اختتاميه سي ‌امين جشنواره بين ‌المللي فيلم ‌هاي کودکان و نوجوانان به اصفهان سفر کرد.
ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان، بازديد از پروژه سالن اجلاس شهيد کشوري و نيز حضور در هفتاد و پنجمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اصفهان بود.
سي امين جشنواره فيلم هاي کودکان و نوجوانان با هدف معرفي آثار برتر سينماي کودک و نوجوان درعرصه ملي و بين ‌المللي، زمينه‌سازي حضور فعالان سينماي کودک و نوجوان در بخش‌ هاي متنوع جشنواره و رشد و رونق توليد و نمايش در سينماي کودک و نوجوان از طريق تبادل انديشه و همکاري دست‌ اندرکاران سينماي کودک و نوجوان، صاحب نظران و مخاطبان از 9 تير در اصفهان آغاز شده بود.
اين جشنواره بين المللي تا 15 تير در کلانشهر اصفهان ادامه داشت و در اين مدت 35 فيلم ايراني و خارجي در بخش هاي کودک و نوجوان به نمايش در آمد.
فيلم هاي اين جشنواره در پنج سالن سينمايي شامل سالن‌هاي شماره ١، ٢ و ‏‏٣ پرديس سينمايي چهارباغ و سالن هاي سينما فلسطين و سينما سپاهان اصفهان اکران شد.
دوبله همزمان توسط صداپيشگان، حضور 88 ميهمان از 44 کشور خارجي، ارائه بليت هاي جشنواره با تخفيف هاي مناسب به مردم، دعوت از تعدادي از خانواده هاي شهداي مدافع حرم در مراسم رونمايي از پوستر جشنواره و حضور فرزندان آنها در گروه هاي خبرنگاران، برگزاري کارگاه هاي تخصصي فيلمنامه نويسي، فيلمسازي، پويانمايي و برگزاري نکوداشت سه هنرمند سينماي ايران به نام هاي عباس کيارستمي، رسول صدر عاملي و مرضيه محبوب از جمله ويژگي ها و برنامه هاي امسال اين جشنواره است.
ت /6020/ 7135 / 2093 *3404** خبرنگار: عليرضا حکيميان ** انتشاردهنده: محسن اسماعيلي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش