Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: گام نخست خط اول قطار شهری اهواز بر اساس برنامه ریزی ها و اعتبارات خوبی که پیش بینی شده باید تا ابتدای سال 97 به بهره برداری برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از اهوازنوین:عصر روز گذشته غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از ایستگاه قطار شهری منطقه زیتون کارمندی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه مترو اهواز از اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به دلیل مشکلاتی به صورت کامل تعطیل بود اما با پیگیری مستمر توانستیم اعتبار مناسب برای ادامه کار را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان افزود: روند کار پروژه مترو اهواز کند بوده و مورد تایید ما نیست اما اکنون ریل گذاری آن آغاز شده و از مسئولان و شرکت مربوطه خواستاریم سرعت بیشتری به کار بدهند.

استاندار خوزستان ادامه داد: گام نخست ریل گذاری قرار است تا آذر امسال به پایان برسد و به صورت همزمان نیز کار تکمیل ایستگاه ها و برق رسانی نیز انجام شود.

وی گفت:در سال ۹۴ مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای تکمیل مترو اهواز پرداخت شد و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز که مصوبه سال ۱۳۹۵ بود به زودی به این پروژه اختصاص داده می شود.

شریعتی ادامه داد: همچنین در سال ۹۶ نیز ۶۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه پیش بینی شده و سه هزار میلیارد ریال نیز اوراق مشارکت برای آن عرضه خواهد شد؛ پیگیری لازم برای تامین واگن های قطار شهری به زودی انجام می شود تا همزمان با تکمیل گام نخست این پروژه، واگن ها را نیز در اختیار داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این خصوص که چرا بر باقی ماندن شرکت کیسون در این پروژه اصرار می شود گفت: شرایط خاص خوزستان، سطح آب های زیر زمینی و بافت خاک، پروژه مترو اهواز را نسبت به سایر استان ها برای احداث مترو متفاوت کرده اما همه این موارد دلیلی برای کم کاری احتمالی شرکت کیسون نیست.

شریعتی ادامه داد: اصراری بر اینکه پروژه قطار شهری اهواز دست چه شرکتی باشد، نداریم اما مسائل قراردادی و فنی، ادامه آن و ادامه ندادن آن، به یک سری تمهیدات نیاز داشته و بروکراسی خاص خود را دارد که زمان بر است.

استاندار خوزستان درباره پرداخت نشدن حقوق معوقه کارگران مترو اهواز توسط پیمانکار مربوطه گفت: ما مسئول پرداخت حقوق کارکنان قطار شهری اهواز نیستیم اما اداره کار و دیوان عدالت اداری می تواند به این امر رسیدگی کنند.

بر اساس این گزارش، مترو اهواز از سال ۸۵ آغاز و بدست شرکت چینی کیسون سپرده شد هم اکنون پس از ۱۱ سال کمتر از ۲۷ درصد پیشرفت داشته و همچنین به گفته مسئولان در ۲ سال گذشته پیشرفت کار تقریبا صفر بوده و کارگاه نیز تعطیل بوده است.

حال باید دید آیا وعده های شریعتی به متروی اهواز وفا خواهند کرد یا مانند وعده های قبلی صرفا در حد حرف باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی