Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید دسمی مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) تهران و برخی از اساتید برجسته حوزه که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد با تأکید بر اینکه با استفاده از آموزه‌های دینی باید برای هر دردی دوایی مشخص داشته باشیم، اظهار کرد: عالمان دینی باید به عرصه‌های جدید وارد شوند و با علوم دینی به دنبال پاسخگویی به نیازها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهاد علمی از جهاد نظامی بالاتر است، اضافه کرد: پژوهشگران و محققان باید به صورت مستمر در عرصه دین به فعالیت‌های علمی مشغول باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علوم دینی و حوزوی نباید در حوزه‌ها مغفول بماند، بلکه باید در جامعه پیاده‌سازی شود تا برای اقشار مختلف مردم تأثیرگذار باشد.

وی بر لزوم شناسایی نیازهای جامعه اسلامی توسط علما و روحانیون تأکید کرد و ادامه داد: باید بر اساس این نیازها طلاب را تربیت کنیم تا این افراد بتوانند نقش‌آفرینی لازم را در راستای رفع مشکلات داشته باشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی به برخی از مشکلات جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: باید با استفاده از دین به فکر رفع مشکلات جامعه باشیم؛ یکی از مشکلات جامعه شبهه‌افکنی در مورد دین است که باید به صورت ویژه‌تری در راستای رفع این مشکل گام برداریم.

وی با بیان اینکه افزایش کارکرد طلاب در جامعه نیازمند مسلح شدن آنها به قلم و بیان است، عنوان کرد: این افراد باید به این سلاح‌ها تجهیز شوند تا بتوانند دستورات اسلام را به گوش مخاطبان دین برسانند.

این استاد برجسته حوزه از توسعه بسترهای ارتباطی یاد کرد و گفت: باید خطرات فضای مجازی و راهکار‌های مقابله ‌با آن را به طلاب آموزش دهیم تا آنها بتوانند جامعه را از این خطرات در امان نگه دارند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان جامعه اسلامی مورد هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: طلاب باید شیوه ارتباط با جوانان را آموزش دیده تا بتوانند آنها را از تهاجمات فرهنگی حفظ کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به انتشار کتاب «زادگاه تروریست» مطرح کرد: 80 صفحه دلیل و سند برای تروریست‌پروری سعودی‌ها و وهابی‌ها در این کتاب آورده شده است تا اثبات کنیم که تروریست توسط کدام مجموعه‌ها و کشورها حمایت مالی می‌شوند.

وی با بیان اینکه وهابیت از سنین کودکی برای کشتار مسلمانان به ویژه شیعیان آموزش می‌بینند، اظهار کرد: در برخی از عناوین کتاب‌های درسی مدارس سعودی گرفتن جان و مال زائران قبور حلال شمرده شده است.

این مرجع تقلید یادآور شد: حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی با تهدیدهای مختلفی روبه‌رو هستند که باید در راستای رفع آنها تلاش کنند؛ یکی از این تهدیدها فضای مجازی و شیوه ارتباط با جوانان است که باید برای این موارد برنامه جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید

حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی، پیام آیت الله مکارم شیرازی در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی را به سردار رادان ابلاغ کرد.

به گزارش رسا، حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی در مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور که صبح روز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: سربازی حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه مخصوص ملبسین به لباس روحانیت نیست و افراد دیگری مانند سردار رادان شایستگی این مقام را دارند.

وی با اشاره به اینکه برای حضور در این جلسه خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسیدم، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی سلام رساند، خداقوت گفت و از زحمات سردار رادان تشکر کرد؛ خصوصا از طرح نور تشکر کرد و گفت که با قوت این برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود و احترامات رعایت شود، سست نشوید و محکم ادامه دهید و برای موفقیت نیروی انتظامی دعا کرد.

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور