Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@01:33:11 GMT

مدال تاریخی تفتیان برای دوومیدانی ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۶۳۸۶۲

مدال تاریخی تفتیان برای دوومیدانی ایران

دوومیدانی قهرمانی آسیا و مدال های خوش رنگی که نصیب تیم ایران شد. حاصل پیکارهای دوومیدانی کاران ایران در رقابت های هندوستان سه طلای ارزشمندی است که احسان حدادی ، علی ثمری و حسن تفتیان در دو روز نخست این رقابت ها به دست آوردند.

به گزارش "ورزش سه"، ارزشمندترین مدال این رقابت ها برای دوومیدانی ایران طلای حسن تفتیان است که برای نخستین بار در ماده 100 متر به این پیروزی بزرگ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از این ، رضا قاسمی از ایران توانسته بود در دو 100 متر آسیا برنز بگیرد اما تفتیان این مدال را برای دوومیدانی ایران به طلا تبدیل کرد.


تفتیان درباره این طلا گفت: شرایط مسابقاتی مانند قهرمانی آسیا و جهان که به‌ صورت قهرمانی بر گزار می شود، فرق می کند و باید به ترتیب رقابت های مقدماتی، نیمه نهایی و فینال را باید پشت سر گذاشت. خوشبختانه در تمامی این مراحل شرایط خوبی داشتم و توانستم جلوتر از بقیه دوندگان از خط پایان عبور کنم.


قهرمان دو 100 متر آسیا درباره مشکلاتی که در راه برگزاری این رقابت ها به وجود آمد گفت: در هند دو مشکل داشتیم. آب وهوا ، رطوبت بالا و بارش شدید باران که نزدیک ۴-۵ ساعت زیر باران بودیم و همین کار را سخت کرده بود و موضوع دیگر پیست رقابت ها بود بود که بسیار نرم بود و به درد دوهای سرعت نمی خورد . این مشکلات سبب شد رکوردها با زمان واقعی خودش فاصله بگیرد به عنوان مثال من می توانستم با رکورد کمتر از 10:25 ثانیه از خط پایان عبور کنم. با این حال در این رقابت ها رنگ مدال و نتیجه مهم است و خوشحالم به عنوان نخستین دونده در دوی سرعت برای ایران در آسیا مدال گرفتم.


پیش از این طلای با ارزش ، علی ثمری و احسان حدادی دو طلا و مسلم نیادوست یک مدال برنز از آن خود کرده بودند. حدادی با بدنسازی حسین توکلی احساس رضایت دارد و رکورد خوبی را در پرتاب دیسک آسیا به جا گذاشت. در گزارش جالب سایت اسپورت استار در خصوص قهرمانی احسان حدادی در آسیا به کمک قهرمان المپیک در قبال نایب قهرمان المپیک 2012 اشاره شده و آمده است ؛ قهرمان المپیک 2000 سیدنی (حسین توکلی) به حدادی کمک کرد تا بازگردد. این مطلب به حضور حسین توکلی قهرمان وزنه برداری المپیک در کنار احسان حدادی به عنوان مربی اشاره دارد.


در ادامه رقابت ها علی ثمری در پرتاب وزنه رکورد ۱۹ متر و ۸۰ سانتی متر را برجای گذاشت و قهرمان شد. در پایان رقابت های این ماده ثمری گفت: همه چیز خوب بود و توانستم در دومین پرتابم رکوردم را ۶۰ سانتی متر بهتر کنم و قهرمان شوم. فقط می توانم خداراشکر کنم. من شانس کسب مدالم در این رقابت ها از همه کمتر بود اما خوشحالم که توانستم مدال طلا بگیرم و پرچم کشورم را بالا ببرم.


ثمری با اشاره به نخستین حضورش در مسابقه آسیایی آن هم در فضای باز ادامه داد: با این طلا به رقابت های جهانی راه پیدا کردم و امیدوارم بتوانم در رقابت های جهانی تجربه خوبی داشته باشم و کنار بهترین های دنیا نتیجه خوبی به دست بیاورم.


دوومیدانی کاران ایران علاوه بر این نتایج توسط مسلم نیادوست نیز مدال برنز دوی ۱۵۰۰ متر مسابقات دومیدانی قهرمانی آسیا در هند را به دست آوردند.

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد

مسابقات والیبال قهرمانی دانش آموزان جهان با حضور بیست و نه تیم دیشب در شهر بلگراد صربستان به پایان رسید و در دیدار نهایی ایران به مصاف آلمان رفت و با شکست سه بر صفر حریف خود قهرمان جهان شد.

وحید عابدنیا، متین سقلی، مسعود ایمری و ماهان مقدم راد، اعضای گلستانی تیم ایران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می رود
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد