Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه بیش از 478 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند گفت: استان سمنان از لحاظ بیمه شدگان تامین اجتماعی در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمد اخلاقی مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سمنان برگزار شد با اشاره به برنامه های گرامیداشت این هفته در استان گفت: برگزاری نشست خبری، تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تقدیر از کارفرمایان خوش حساب و افتتاح رسمی شعبه 2 تامین اجتماعی شهرستان سمنان از مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با یادآوری مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته اظهار کرد: انجام طرح تخصیص شماره بیمه برای هر فرد جهت هم پوشانی بیمه ای (SNN) ، اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای و طرح بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی در استان در راستای اطلاع از حقوق شهروندی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل تامین اجتماعی استان در سال 95 بوده است.

اخلاقی با اشاره به افتتاح طرح ارتباط ویدئو کنفرانس و سیستمی شدن پرونده ها در سال گذشته افزود: همچنین سامانه گویای ندای تامین با شماره 1420 به صورت 24 ساعته آماده پاسخ به سوالات مردم عزیز در نقاط مختلف استان است.

وی با بیان اینکه بیش از 72 درصد مردم استان سمنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند گفت: استان سمنان از لحاظ جمعیت افراد تحت پوشش تامین اجتماعی دومین استان کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: بیش از 41 میلیون نفر از مردم کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که 478 هزار و 404 نفر آنان در استان سمنان زندگی می کنند.

اخلاقی بیمه شدگان اصلی استان را تا پایان اسفند 95 بیش از 159 هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود 319 هزار نفر از جمعیت استان نیز به عنوان افراد تبعی تحت پوشش بیمه افراد اصلی قرار دارند.

وی به از افزایش 2 هزار نفری مستمری بگیران استان در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و افزود: تا پایان سال گذشته 32 هزار و 1 مستمری بگیر در استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تعداد افراد مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان را 2 هزار و 747 نفر عنوان کرد و گفت: همچنین 19 هزار و 408 نفر در کارگاه های مختلف استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

اخلاقی با هشدار در خصوص بالا بودن نسبت بازنشستگان استان سمنان به افراد شاغل تحت پوشش بیمه اجتماعی تصریح کرد: در کشور به ازای هر 5.5 نفر نیروی کار تحت پوشش تامین اجتماعی 1 نفر بازنشسته وجود دارد که این میزان در استان سمنان حدود 5 نیروی کار شاغل به 1 بازنشسته تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این نسبت در دهه 60 در کشور 15 به 1 بوده است اظهار کرد: کاهش این نسبت در سالهای اخیر هشداری جدی به سازمان ها و صندوق های بیمه ای تلقی می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تعداد بیمه شدگان اجباری استان را 11 هزار و 705 نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 5 هزار و 936 نفر نیز در استان به صورت اختیاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

اخلاقی همچنین از وجود 9 هزار و 881 بیمه مشاغل آزاد، 10 هزار و 781 بیمه مربوط به رانندگان و 3 هزار و 550 بیمه مربوط به قالیبافان در استان خبر داد و افزود: تا پایان سال گذشته بیش از 14 هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار داشته اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه استفاده والدین فاقد بیمه از بیمه فرزندان اظهار کرد: چنانچه پدر و مادری با داشتن حداقل به ترتیب 60 و 55 سال فاقد بیمه باشند در صورت تایید شعب تامین اجتماعی می توانند از محل بیمه فرزندان خود تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

اخلاقی در بخش دیگری از این نشست خبری میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را بیش از 120 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه ایجاد هزینه برای سازمان تامین اجتماعی بدون منبع درآمد ممنوع شده است که این امر به کاهش بدهی های دولت کمک خواهد کرد.

وی افزود: تامین اجتماعی در استان سمنان نیز حدود 100 میلیارد تومان از بخش های مختلف خصوص و دولتی طلبکار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: در سال 95 بالغ بر 911 پرونده جهت بخشودگی جرائم بیمه ای برای واحدهای تولیدی تشکیل شد که با بخشودگی جرائم 756 پرونده که عمده آنها مربوط به واحدهای تولیدی بود موافقت شد.

اخلاقی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان از جرائم بیمه ای واحدهای تولیدی استان مورد بخشودگی قرار گرفت که این موضوع بر ادامه پرداخت حق بیمه ها در سررسیدهای مقرر مشروط شده است.

وی با بیان اینکه بیمه های اجباری در سال 95 نسبت به سال 94 با رشد یک درصدی روبرو بوده است گفت: از طرفی دیگر تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی در استان نیز 2 هزار نفر افزایش یافته است که این می تواند به معنای رشد اشتغال در سال 95 نسبت به سال 94 باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی